Banåkning och streetrace på Falkenbergs Motorbana

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Sugen på att se vad du och din pärla gör på 201 m, eller är du bara sugen på att ta ett par varv på banan?

Den 14:e september mellan 09.00-13.00 är det testkörning för gathojar på Falkenbergs Motorbana. Kostnad 300:-.

14.00-17.00 körs det streetrace även för MC. Kostnad 150:-.

Besiktning från kl. 12.00.

Krav: endast registrerade motorcyklar får deltaga, hjälm, handskar och heltäckande klädsel är också ett måste.

Det uppstår inte många sådana här tillfällen, så se nu till att gå man ur huse och kom ner till Falkenberg för lite schysst rejsing. :tummenupp

PS. Denna gång är det defenitivt, hojar FÅR deltaga. DS.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Hur mycket åka blir det? Finns det ett program man kan se på? Inte lönt att åka upp för en repa och ett varv. Kan man räkna med lite mer körning är jag på.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bingo skrev:
Hur mycket åka blir det? Finns det ett program man kan se på? Inte lönt att åka upp för en repa och ett varv. Kan man räkna med lite mer körning är jag på.
Dela släp om det inte regnar?

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Ska till Falkenberg den helgen (fredag-måndag) men vet ej om cykeln blir med. Kommer garanterat och kollar iaf. Ska tydligen bo alldeles i närheten av banan. :)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
GSXR1100R skrev:
Dela släp om det inte regnar?
Jepp, det gör vi. Jag har nyss fått en ställning byggd för två bågar på släpet. Funkar skitbra. Lätt att lasta, bågarna står stabilt.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Det är väl då fanken att hojen har skurit.

Om jag får ihop skrotet så kanske jag kör ner annars så kan jag möjligen om någon vänlig själ erbjuder bilskjuts ner komma och plåta lite. Ni gillar ju att vara med på bild, Åsa, Micke?
Beror lite på jobb och så.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
DumDum skrev:
Det är väl då fanken att hojen har skurit.

Om jag får ihop skrotet så kanske jag kör ner annars så kan jag möjligen om någon vänlig själ erbjuder bilskjuts ner komma och plåta lite. Ni gillar ju att vara med på bild, Åsa, Micke?
Beror lite på jobb och så.

Vi bor ju i Skåne :confused:

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
GSXR1100R skrev:
Vi bor ju i Skåne :confused:

Sorry, jag var otydlig!
Dit jag ville komma var att du och Åsa, speciellt Åsa inte direkt smyger undan när det vankas fotografering. Inte att jag fikade efter skjuts från just er utan det var mer ett allmänt upprop.

RASET

Kör streetbike pb 6.36 201m. Team WCX
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fireblade snart 997cc och en Pro street bike Susuki+turbo
:squid Mcb vad har dom för index för MC? Är det för högt så är det inte kul.om index är 6.5 så kommer jag. Nu vill jag se alla i WCX komma ner till staden som har bana :D :slicka
:squid :squid :squid :squid :squid :squid :squid :squid

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
RASET skrev:
Mcb vad har dom för index för MC? Är det för högt så är det inte kul.om index är 6.5 så kommer jag. Nu vill jag se alla i WCX komma ner till staden som har bana :D :slicka

Vet faktiskt inte vad det är för brake-out, men det är inga Blackrace-regler i alla fall.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
DumDum skrev:
Sorry, jag var otydlig!
Dit jag ville komma var att du och Åsa, speciellt Åsa inte direkt smyger undan när det vankas fotografering. Inte att jag fikade efter skjuts från just er utan det var mer ett allmänt upprop.
Okej då klarnar det :tummenupp

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Om man nu skulle få för sig att ta med hojen ner är det Db krav även på denna dag vid ev bankörning/ race menar jag. ?

Så man vet om man kanske måste haka på orig ljuddämparn.

Står ju inte så mycket här heller http://www.falkenbergsmotorklubb.nu/

Tänkte om du vet nåt mera ingående> MCB??

Last edited:

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Ang. dB-krav:

Jag har aldrig kört med originaldämpare på Falken och det har alltid gått bra, men jag vet att de mäter... :rolleyes:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Stoppsladd skrev:
Om man nu skulle få för sig att ta med hojen ner är det Db krav även på denna dag vid ev bankörning/ race menar jag. ?

Så man vet om man kanske måste haka på orig ljuddämparn.

Står ju inte så mycket här heller http://www.falkenbergsmotorklubb.nu/

Tänkte om du vet nåt mera ingående> MCB??

95 Db max gäller vid förbipassering, går att fixa med slangklämmor och colaburkar (om det behövs).

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...