Banåkning på Kinnekulle Ring 6/8 med Trackworld

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
6/8 ordnar Trackworld (som är en samarbetsorganisation med Racingworld) en nyinsatt bankörning på svängiga Kinnekulle Ring. Körningen sker mellan 9-16.30 och kostar 700 kr.

Som UaRR:are ges du nu möjlighet att vinna olja till ditt nästa oljebyte genom att anmäla dig före 20/7 (sista betalningsdatum 28/7). Mer om hur du anmäler dig hittar du under länk nedan.

Körningar sker under ordnade former med erfarna instruktörer och riktar sig till alla motorcyklister som vill utvecklas körtekniskt i en kontrollerad miljö. Du kan vara nybörjare med nytaget körkort, likaväl som erfaren "banräv". Genom att ha fyra olika grupper ( långsam, mellan, mellansnabb och snabb) med olika tempon kan vi erbjuda en givande bandag för alla deltagare.

För er som aldrig varit på Kinnekulle Ring förr så rekomenderas ett besök varmt. Banan är relativt långsam, med undantag av depårakan med efterföljande kurva under bron. Den är kuperad, krokig och mycket underhållande. En perfekt bana att prova om man är sugen på något lite större än Rörken!
Kinnekulle-banskiss.jpg

För den som vill lära sig mer om hur man optimerar sig själv och sin motorcykel för banåkning erbjuds även en teorikurs på kvällen (16-20) innan körningen för 250 kr.

Mer om vad som gäller för körningen och hur ni anmäler er hittar ni på www.trackworld.se

OBS! Glöm inte ange UARR när ni anmäler er, för att vara med i utlottningen om oljan!

Väl mött på Kinnekulle Ring!

Bifogat

• _Z6F6605.jpg
    _Z6F6605.jpg
    125.6 KB · Visningar: 48
  • _Z6F6124.jpg
    _Z6F6124.jpg
    135.9 KB · Visningar: 52

Dr.Bike

Guest
Få se om inte jag ska dit oxå - då skaffar jag ett skåp.

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
ReDan skrev:
2292709 Låter perfa ju!
Ska vi ta o boka upp oss?
Japp det tycker jag även om jag e luspank o skall te karlskoga den 9e med.
Så då kanske samåkningen skiter sig...
Om du inte vill haka på dit med?
Stannar 3 dagar hos syster i karlstad istället för att flänga omkring.
Men inget bestämmt ännu

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Upp upp upp!

Det finns ca 30 lediga platser till körningen på söndag, så det kommer att bli drop in-anmälan och betalning på plats. Ryktet säger att vädret kommer att bli finfint, så det finns alla möjligheter att det blir en kanondag på Kullen.

Vill man vara helt säker på att få en plats bör man dock kontakta henric@trackworld.se eller ringa 0708-690725 och betala i förväg.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Ingen som vill åka och impulsköra på kullen? Vädret ser lovande ut, och det går som sagt att amäla sig och betala på plats på Kullen på söndag.

Jag lovar att visa snabba spår för dem som dyker upp! :squid

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Penguin skrev:
2351663 ...........
Jag lovar att visa snabba spår för dem som dyker upp! :squid

Hur var det nu, gick ditt eller mitt spår fortast?.....:arsele

Tack alla som var där för en trevlig dag. Synd med alla krascher men jag tror att många lärde sig mycket.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...