Banåkning på Kinnekulle Ring - Sista chansen!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Imorgon tisdag är sista dagen att anmäla sig till en garanterad plats på någon av körningarna på Kinnekulle Ring. För mer info se banåkningstråden.

Ni som är anmälda och vet med er att jag inte har fått/har era uppgifter måste skicka in dem till mig per PM senast kl 20.00 imorgon. Då går listan iväg. Har ni anmält er men inte försett mig med era uppgifter kommer ni att strykas från listan och blir således inte anmälda. Saknar/är osäker på några efternamn. Telenr har jag ju till de flesta, så har jag inte hört av er mitt på dagen imorgon ringer jag väl runt....

Fasen vad kul vi ska ha! :banana

Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag och Nalken har lite beslutsångest pga vårt kära IF...
Men vi meddelar före 12 idag så du vet!

V. Elig

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Och nu har vi velat färdigt.. pga IFs försäkringregler avböjer vi detta tillfälle, men tar igen detta i trafiken istället :rolleyes:

Jag missar min favvobana *snyft* :(

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Nalken skrev:
Och nu har vi velat färdigt.. pga IFs försäkringregler avböjer vi detta tillfälle, men tar igen detta i trafiken istället :rolleyes:

Jag missar min favvobana *snyft* :(
Är IF så omöjliga alltså! :mad:
Detta innebär att vi inte kan åka på Rörken i sommar!

*Har oxo IF*

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
JoS skrev:
Är IF så omöjliga alltså! :mad:
Detta innebär att vi inte kan åka på Rörken i sommar!

*Har oxo IF*

Det finns väl en öppning att köra i oreggad grupp enligt Kinnekulle-modell. På Rörken finns ändå ingen gällande banlicens nu och var och en får lösa olycksfallsförsäkring som täcker den typen av skador som kan uppstå och stå för kalaset själv. Precis som det fungerar i RR- och motard-sammanhang då man kör på banor som inte är SVEMO-godkända. Jag vet några som kör mopperacers och crossar som vill fortsätta kunna köra där (pocketbike löser det genom personlig licens)...

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Rörken

Åkningarna ordnas väl med SMC och då gäller försäkringen på Rörken, det är mest frågan om kurvteknik och inga höga farter, jag surrade med IF idag och det godkände dem, men inte äkta banåkning, men det skiter jag i för jag vill åka bana. Pröjsat och klart.

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Pertan skrev:
Åkningarna ordnas väl med SMC och då gäller försäkringen på Rörken, det är mest frågan om kurvteknik och inga höga farter, jag surrade med IF idag och det godkände dem, men inte äkta banåkning, men det skiter jag i för jag vill åka bana. Pröjsat och klart.

Om IF godkänner Rörken är inte helt klart än. Information lär dyka upp när det står klart hur det ligger till.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...