Banåkning

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Vill bara påminna lite om årets billigaste heldagsåkning.

Än finns det platser kvar, så passa på att anmäl er redan idag.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Låter ju kul med bankörning, men tyvärr inget för mig. Slicks ej tillåtet och allt annat måste vara i gatskick. Att ta den lagliga gathojen ut på bana känns inte alls lika kul - inte kraschvänlig - den är inte heller säkerhetsmässigt lika bra pga avsaknad av uppsamlingskärl, najning, sämre däck m.m. :(
(Jo, jag vet att det ofta är en försäkringsfråga och att banarrangören lätt blir nervös annars - har inget med säkerhet att göra, tvärtom)

Det är en banåkning där veckan innan (den 23:e), där det är OK med slicks t.ex. och ljudkraven är generösa. Folk från Stockholm som skulle hålla i det (har tappat bort referensen till detta - var uppe på forumet för någon månad sedan). :tummenupp

Annars kan folk följa med över till Åland och köra på en mindre, men mer tekniskt krävande bana (och crossbana finns intill för den som gillar grus). Det blir ett antal körningar under sommaren. Inga krav annat än att man är försäkrad på något sätt och kör med sunt förnuft (uppsamlingskärl ett plus). :tummenupp :tummenupp

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...