-<Bandag 1/6 Göteborg på SM banan.>-

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Hej
Vill bara informera övriga som inte hjälper till och bygga bana i Göteborg inför SM i Supermoto, att det finns möjlighet att köra på Fredagen 1/6 från kl:09:00-17:00 för 700:-.
Två klasser registrerat och Licens grupp.
:fakta :ajjabajja OBS! OBS! Detta gäller de som inte ställer upp i en SM klass, Eftersom det är mot reglementet att köra på banan innan tävlingen.
Väl Mött.
MVH Robert Susa
Supermotosektionen Kortedalamotorklubb.

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Hej
Vill bara informera övriga som inte hjälper till och bygga bana i Göteborg inför SM i Supermoto, att det finns möjlighet att köra på Fredagen 1/6 från kl:09:00-17:00 för 700:-.
:fakta :ajjabajja OBS! OBS! Detta gäller de som inte ställer upp i en SM klass, Eftersom det är mot reglementet att köra på banan innan tävlingen.
Väl Mött.
MVH Robert Susa

Hmmm, räknas rookie in i sm?

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Asbra initiativ! :tummenupp

Är det bara att dyka upp eller krävs det någon föranmälan? I vilket fall som helst lär jag komma, det behöver jag. :)

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
OBS! OBS! Detta gäller de som inte ställer upp i en SM klass, Eftersom det är mot reglementet att köra på banan innan tävlingen.
Väl Mött.
MVH Robert Susa
Jag tror att det är ok även för SM klasser om träningen är öppen för alla, att det informeras att möjligheten finns!?:va Rätta mig gärna om jag har fel.

Vi i Östersund hade förra året öppen träning för alla förare dagarna innan tävling och det fanns då inga klagomål på det från Svemo, snarare rekommendation om att ha det. Tanken var att det skulle vara lika i år igen.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Jag tror att det är ok även för SM klasser om träningen är öppen för alla, att det informeras att möjligheten finns!?:va Rätta mig gärna om jag har fel.

Vi i Östersund hade förra året öppen träning för alla förare dagarna innan tävling och det fanns då inga klagomål på det från Svemo, snarare rekommendation om att ha det. Tanken var att det skulle vara lika i år igen.
Vist är det så, är det en officiell träning vilket detta är är det inga problem.

Robert, vad innebär det för oss SM åkare att även vi kan komma och åka?

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Hej
Väl Mött.
MVH Robert Susa

När ska man va där o bygga? Anmäler man sig eller dyker man ara upp?

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda

Så här är det.
Detta är en sk bandag alltså ingen officiell träning innan tävling. På lördag eftermiddag hålls den arrangerade officiella träningen för SM klasserna. Enligt reglementet som jag har fått förklarat för mig så får man inte träna på banan innan tävling en viss tid innan. Det finns ett men och det är om man inte kör med samma kubik som man skall tävla i SM klassen så får man träna på fredagen. Detta gäller då endast SM och inte rookie de är undantagna dessa regler.
Sedan kanske det finns sätt att kringgå detta men det har vi inte haft i betänkande när vi planerade denna tillställning. Den är mest till för det killar och tjejer som ställer upp och tar ledigt från jobbet på torsdagen och ställer upp och bygger bana, så de skall ha en morot att ställa upp och hjälpa till. De åker ju självklart gratis hela dagen.:tummenupp
MVH Robert Susa
Kortedala motorKlubb.

Vist är det så, är det en officiell träning vilket detta är är det inga problem.

Robert, vad innebär det för oss SM åkare att även vi kan komma och åka?

Hej Stefan
Kolla ovan svar.
Hoppas det svarar på frågan.
MVH Robert Susa

När ska man va där o bygga? Anmäler man sig eller dyker man ara upp?

PM:a E-mail.telefon Nr och Namn så får du information om när var hur.
Det gäller hela tordag 31/5.
MVH Robert :tummenupp

Last edited:

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Det finns ett men och det är om man inte kör med samma kubik som man skall tävla i SM klassen så får man träna på fredagen. Kortedala motorKlubb.

MVH Robert :tummenupp

Sååå... Jag som ska köra 250 på lördagen med får träna på 250 cykeln på Fredagen med då och sen köra tävling på den på lördagen och oxå då träna 450 på lördag kväll sen köra 450 SM söndag???

Rörigt det här....hehe

Det som dras på kostnadskontot i så fall blir 700 + 500 + 200 + 800 eller får man nåmn rabbat på anmälningarna som i Roadracing när man kör fler klasser???

Last edited:

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Sååå... Jag som ska köra 250 på lördagen med får träna på 250 cykeln på Fredagen med då och sen köra tävling på den på lördagen och oxå då träna 450 på lördag kväll sen köra 450 SM söndag???

Rörigt det här....hehe

Det som dras på kostnadskontot i så fall blir 700 + 500 + 200 + 800 eller får man nåmn rabbat på anmälningarna som i Roadracing när man kör fler klasser???

Ja ungefär så Lennartsson. Det blir en heldel köra för din del ialla fall.

Är det inte billigt redan? med tanke på att alla avgifter sammalagt är i stil med förra årets anmälningsavgift +TV och då fick du köra typ knappt en timmes effektiv körning inklusive SM träning m.m.:)

P.S. Jag håller inte i anmälan så jag kan inte ge någon rabatt tyvärr. :)
MVH Robert Susa
Kortedala Motorklubb

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Så här är det.
Detta är en sk bandag alltså ingen officiell träning innan tävling.

Som jag har förstått det så behöver det inte vara en träning för bara för sm åkare veckan innan. Det viktiga är att den är öppen för de som behagar komma och att den är lyst och alla kan få information om att den äger rum.

Regeln är skapad på förekommen anledning. Det tränades tränades på SM banor i smyg vilket var orättvist mot de som inte gavs den möjligheten.
Det är inte vad det handlar om i det här fallet.

Skillnaden på täning och bandag är väl bara den att på en bandag tränar man hela dagen.

Är det ok att komma och träna om det är ok med svemo eller vill ni inte ha oss där? Eller är det så att jag måste köra anna kubik än den jag tänker tävla på? Hur går det då för oss som kör open där får man ju tävla på allt ;)

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto

Är det ok att komma och träna om det är ok med svemo eller vill ni inte ha oss där? Eller är det så att jag måste köra anna kubik än den jag tänker tävla på? Hur går det då för oss som kör open där får man ju tävla på allt ;)

Säg att du bytt vev & kör orginal. Vem ska kolla det för en träning? :va

Nu blir det ju så som reglen är till för att det inte ska bli. Vissa som äger 2 hojar eller liknande kan köra. Vi andra inte.

Själv är jag iofs inte så glad i "fredagsträningar" då det innebär ganska mkt högre kostnader & det blir långa helger.

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Som jag har förstått det så behöver det inte vara en träning för bara för sm åkare veckan innan. Det viktiga är att den är öppen för de som behagar komma och att den är lyst och alla kan få information om att den äger rum.

Regeln är skapad på förekommen anledning. Det tränades tränades på SM banor i smyg vilket var orättvist mot de som inte gavs den möjligheten.
Det är inte vad det handlar om i det här fallet.

Skillnaden på täning och bandag är väl bara den att på en bandag tränar man hela dagen.

Hepp
Stefan det är Ok att köra om du vill köra och att det är OK med SVEMO vi har en licensgrupp som ni kan köra i. Det är en bandag främst för dem som varit med och byggt banan men den är som sagt öppen för alla som vill åka också, så det är lugnt. Kolla med SVEMO för säkerhets skull innan så att det inte blir problem för er på SM:et.
Den infon jag har är att man inte får köra med samma kubik som på SM:et så kolla gäran upp det innan så ni inte står där med skägget i brevlådan. :)
MVH Robert S

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Säg att du bytt vev & kör orginal. Vem ska kolla det för en träning? :va

Nu blir det ju så som reglen är till för att det inte ska bli. Vissa som äger 2 hojar eller liknande kan köra. Vi andra inte.

Själv är jag iofs inte så glad i "fredagsträningar" då det innebär ganska mkt högre kostnader & det blir långa helger.

Hej Barrett
Det är en sport för sådana som inte jag och du är "rika". Så de som har råd kör med olika hojar vi andra får titta på.:) Skämtåsido så är ju denna regeln inte skapad av mig. Hade jag fått bestämma så hade det varit OK för dig att köra på Fredagen också. Kolla med SVEMO om vad som verkligen gäller.

Denna träningen är som sagt till för dem som varit med och byggt banan för att de skall ha en sporre för att ställa upp och ta en dag ledigt. Det är självklart frivilligt att komma på fredagen om man vill men inte tvingade. SM Kommer ha en träning på Lördagen som är Officiell träning inför SM:et så då kan man vara med istället om man inte hinner, kan eller får vara med på Fredagen.
Robert KMK.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Nu har jag pratat med SVEMO i egenskap av Peter Larsson.

Då fredagsträningen enligt Robert är officiell och öppen för alla så är det helt ok för SM åkare att köra oavsätt kubik. Även helt ok för SM åkare att anmäla sig till 250 4t så det är bra att hoppas på bra väder :tummenupp

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Nu har jag pratat med SVEMO i egenskap av Peter Larsson.

Då fredagsträningen enligt Robert är officiell och öppen för alla så är det helt ok för SM åkare att köra oavsätt kubik. Även helt ok för SM åkare att anmäla sig till 250 4t så det är bra att hoppas på bra väder :tummenupp

Hej Stefan
En rättning i din kommentar bandagen är öppen för alla Ja. Men inte officiell menat att den står ju inte med i inbjudan och tilläggsregler vilket träningen på lördagen gör.
Så kolla med Peter igen. Så jag vet inte om det gäller ändå kolla upp det igen.
MVH Robert Susa

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Hej Stefan
En rättning i din kommentar bandagen är öppen för alla Ja. Men inte officiell menat att den står ju inte med i inbjudan och tilläggsregler vilket träningen på lördagen gör.
Så kolla med Peter igen. Så jag vet inte om det gäller ändå kolla upp det igen.
MVH Robert Susa

Alltså... jag trodde den var för oss som hjälper till och bygger banan + Rookie´s???

Hur roligt kommer det bli för oss vanliga dödliga om det kommer en massa SM-åkare??
Kan inte tänka mig att det blir roligt för dem heller med en massa stoppklossar runt banan:va

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!