Bandag Falkenberg 15 juli

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Halloj!

Är sugen på att köra på falkenberg nu den 15 juli med min R1:a gathoj. Det jag undrar över är om det är indelning på grupper/hastighet. Då jag bara har åkt en enda kurs på bana med SMC nyligen på kinnekulle. Då jag är väldigt rookie på banan skulle det kännas för nervöst om man var ute på banan med de riktigt snabba samtidigt.

Någon som vet upplägget?
 

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Det brukar vara 3 grupper. Licens, snabb och långsam. Den långsamma gruppen i Fbg är väldigt långsam så det blir inga problem alls även om du inte kört innan
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
det kommer att vara indelat så som följer: långsam/medel, snabb samt en licensgrupp , bara att välja vilken grupp du vill köra när du anmäler dig:tummenupp
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Det brukar vara 3 grupper. Licens, snabb och långsam. Den långsamma gruppen i Fbg är väldigt långsam så det blir inga problem alls även om du inte kört innan

Detta låter ju utmärkt!!! Då ska jag signa mig till den långsamma gruppen! :tummenupp
 

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Nej man anmäler sig på plats. Ett tips är att inte komma försent om det skulle vara mkt folk. Kom vid 4-tiden så är du helt säker.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Nej man anmäler sig på plats. Ett tips är att inte komma försent om det skulle vara mkt folk. Kom vid 4-tiden så är du helt säker.

Mailade nyss kansliet för anmälan, men det gäller alltså att vara först på plats!?!!?. Då tar jag med mig tältet och sover där tills anmälan öppnar.:yoparty
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ok, takk:tummenupp Jævlig å kjøre 35 mil for ingenting!


kör du licens hade jag rekommenderat dig att vara i falkenberg redan vid 3-tiden för att vara heltsäker på att få plats, sist var det full i licensgruppen
 

Lassed

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2008
Ort
Ljungby
Hoj
Krashad & utan
Också sugen på att köra. Känner mig dock så mycket nybörjare så det hade varit gott att komma som publik första gången för att bedöma tempo och se vilka typer av cyklar som kör m.m. Är det OK?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Också sugen på att köra. Känner mig dock så mycket nybörjare så det hade varit gott att komma som publik första gången för att bedöma tempo och se vilka typer av cyklar som kör m.m. Är det OK?

absolut men ta med hojen och delta, det är inte så farligt som man kan tro:)
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Ett tips är att inte komma försent om det skulle vara mkt folk. Kom vid 4-tiden så är du helt säker.


Gäller detta även för gathojar? Det sa de ingenting om när jag mejlade klubben. När börjar genomgången, för vi börjar köra vid 18 va?

Edit. Såg att det började kl 17 på deras hemsida. En fråga till: Går det att hyra transponders där så man får reda på litet tider?
 
Last edited:

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Gäller detta även för gathojar? Det sa de ingenting om när jag mejlade klubben. När börjar genomgången, för vi börjar köra vid 18 va?

Edit. Såg att det började kl 17 på deras hemsida. En fråga till: Går det att hyra transponders där så man får reda på litet tider?

Ingen tidtagning i gatgrupperna..

Var där i god tid. Förarmötet brukar vara ca. 16.45.

Har du inte kört där innan så skall du definitivt vara med där!

Ses på onsdag!
 

Lassed

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2008
Ort
Ljungby
Hoj
Krashad & utan
absolut men ta med hojen och delta, det är inte så farligt som man kan tro:)

Nä då jag känner bara att jag vill känna mig så säker som möjligt på allt runt omkring när jag väl ska köra så jag odelat kan fokusera på körningen.
Sen får man väl titta över försäkringsbiten också? Har du några tips?
MC-försäkringen är ju så luddig så den kan man ju inte vara säker på om de skulle hända nåt:gnissla.
Kan hemförsäkring e.d. täcka något eller måste/bör man lösa någon speciell personförsäkring?
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Ingen tidtagning i gatgrupperna..

Var där i god tid. Förarmötet brukar vara ca. 16.45.

Har du inte kört där innan så skall du definitivt vara med där!

Ses på onsdag!

Ok, tack! :tummenupp Nej, första gången på bana överhuvudtaget faktiskt, ska bli intressant. Synd med tidtagningen bara.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Ok, tack! :tummenupp Nej, första gången på bana överhuvudtaget faktiskt, ska bli intressant. Synd med tidtagningen bara.

Tror inte att utebliven tidtagning är något större problem. Dom första gångerna på bana finns det så mycket annat att fokusera på t.ex spårval och bromspunkter. Prata gärna med en föråkare i gul väst. Han/Hon kan visa dig bra spårval runt banan.
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tror inte att utebliven tidtagning är något större problem. Dom första gångerna på bana finns det så mycket annat fokusera på t.ex spårval och bromspunkter. Prata gärna med en föråkare i gul väst. Han/Hon kan visa dig bra spårval runt banan.


bozo tycker att han är asgrym på gatan därför efterfrågar han lite tidtagning på bana trots att han aldrig kört på bana tidigare, han kommer säkert hit å lägger 47:eek:r direkt:D
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Tror inte att utebliven tidtagning är något större problem. Dom första gångerna på bana finns det så mycket annat att fokusera på t.ex spårval och bromspunkter. Prata gärna med en föråkare i gul väst. Han/Hon kan visa dig bra spårval runt banan.


Självklart finns mycket nytt att fokusera på, men det är ju alltid kul att se om man förbättrar varvtider(förhoppningsvis :D). Jag förstår dock att det är en säkerhetsgrej så att det inte ska bli fullt räjs bland alla nybörjare.

Låter kanon med föråkare som kan. :tummenupp

bozo tycker att han är asgrym på gatan därför efterfrågar han lite tidtagning på bana trots att han aldrig kört på bana tidigare, han kommer säkert hit å lägger 47:eek:r direkt:D


Appappp, vad är det här för fördomar? :gråta


:D
 
Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
En av anledningarna till förbjuden tidtagning är försäkringsrelaterad. Utanför licensgruppen måste körningen betraktas som en "trafikövning" och inte träning inför tävling.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Självklart finns mycket nytt att fokusera på, men det är ju alltid kul att se om man förbättrar varvtider(förhoppningsvis :D). Jag förstår dock att det är en säkerhetsgrej så att det inte ska bli fullt räjs bland alla nybörjare.

Låter kanon med föråkare som kan. :tummenupp




Appappp, vad är det här för fördomar? :gråta


:D


:krama
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top