Bandag Mittsverigebanan 20/9

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Nu på onsdag den 20/9 finns det möjlighet att köra på Mittsverigebanan för den som vill. Vi är ett par kompisar som har bokat banan hela dagen (8:00-17:00) och för att det ska bli roligare är naturligtvis fler välkomna. Självkostnadspris gäller, räkna med ca 2-300:-.

Det kommer att vara flera deltagare som aldrig tidigare kört bana och beroende av antalet deltagare kör vi eventuellt med två grupper.

Licens krävs ej.

Betalning sker på plats.

Naturligtvis sker all åkning på egen risk!

Anmäl er genom att PM'a mig, frågor via PM eller telefon 070-6042414.

//Anders

EDIT:
Tyvärr så är Motarder inte välkomna, de bullrar för mycket och därför har banägarna fattat beslutet att inte till¨åta Motarder på banan.

I övrigt, tänk på bullerkraven, så om er hoj väsnas för mycket, sätt dit orginalblås eller annan ljuddämpande manick.

Last edited:

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
maskinchefen skrev:
2470875 Enligt SMHI ska det bli 17 grader och sol...

Hade ju kommit så klart om det inte var för arbetet. Ser att du bytt hoj kul, nu blir du väl ännu snabbare.:tummenupp

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
750-R skrev:
2470948 Hade ju kommit så klart om det inte var för arbetet. Ser att du bytt hoj kul, nu blir du väl ännu snabbare.:tummenupp

Jepp, hämtade den i fredags, nu bara måste jag ju köra innan vintern, så det blev till att boka banan själv. Sedan om man blir snabbare för det vet jag inte, men det är ju svårare med ursäkter som "jag har ju en gathoj" nu i alla fall. Fast om man ser hur RJ kör, så fungerar ju inte den ursäkten ändå....

Skogens konung hindrade mig tyvärr från att köra i helgen som var, men det ser ut som att ni hade riktigt kul :eek:(

Last edited:

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Sådärja, tack till de tappra som kom! Alla körde kanonbra och jag tror att alla hade lika roligt som jag själv. Hela tre personer som körde bana för första gången, men som helt säkert inte har kört för sista gången! Glöm inte NRS Licenskurs nu bara ....

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
maskinchefen skrev:
2475537 Sådärja, tack till de tappra som kom! Alla körde kanonbra och jag tror att alla hade lika roligt som jag själv. Hela tre personer som körde bana för första gången, men som helt säkert inte har kört för sista gången! Glöm inte NRS Licenskurs nu bara ....

Låter som en bra dag på banan:tummenupp

Ingen som tog några bilder i det soliga vädret?

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Abloy skrev:
2476385 Låter som en bra dag på banan:tummenupp

Ingen som tog några bilder i det soliga vädret?

Själv tog jag några depåbilder som jag ska försöka lägga ut, sedan tog några tillresta åskådare bilder med ytters kamera. Dessa skulle också läggas ut, kommer nog inom kort.

Last edited:

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
När blir nästa körning måntro? Är visst körning nu på söndag, men det verkar nästan som att jag är ensam om att vilja åka ner härifrån Umeå. RJ var inte så sugen att köra p.g.a att hans hoj numera är till salu...

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Wagge skrev:
2476906 När blir nästa körning måntro? Är visst körning nu på söndag, men det verkar nästan som att jag är ensam om att vilja åka ner härifrån Umeå. RJ var inte så sugen att köra p.g.a att hans hoj numera är till salu...

Nu på söndag? Vem ordnar detta? Var finns info?

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
maskinchefen skrev:
2477366 Nu på söndag? Vem ordnar detta? Var finns info?
En fågel viskade i mitt öra... Massa twinnar som ska gasa där tydligen.. Har själv inte pratat med de som anordnar körningen.

Schön

En med en Orange sak!
Gick med
11 May 2006
Hoj
KTM 525/540 Enduro/Motard
EDIT:
Tyvärr så är Motarder inte välkomna, de bullrar för mycket och därför har banägarna fattat beslutet att inte till¨åta Motarder på banan.

I övrigt, tänk på bullerkraven, så om er hoj väsnas för mycket, sätt dit orginalblås eller annan ljuddämpande manick.[/QUOTE]

Tycker det är tråkigt att man stoppar ALLA Motard hojar från att köra på
banan....

Vet att det är många liksom jag som kör med LV reggade Enduro hojar med
Motard kit på , och som också tävlar i Enduro där Db kravet i år ligger på 94!

Om detta är ett krav från banägarna så är det ju bara att ta det då men
man känner ju sej lite "mobbad"...........

///Anders

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Schön skrev:
2479416 EDIT:

I övrigt, tänk på bullerkraven, så om er hoj väsnas för mycket, sätt dit orginalblås eller annan ljuddämpande manick.

Märkligt resonerat från banägarsidan, alla som ligger under 100db i förbifart bör vara välkomna att köra på banan.

Banägarna vet kanske inte att de finns motarder som klarar bullerkraven:va

ICEbreaker

The Devil Rides With Me
Gick med
10 May 2004
Hoj
Österikist
Schön skrev:
2479416 EDIT:

Tycker det är tråkigt att man stoppar ALLA Motard hojar från att köra på
banan....

Vet att det är många liksom jag som kör med LV reggade Enduro hojar med
Motard kit på , och som också tävlar i Enduro där Db kravet i år ligger på 94!

Om detta är ett krav från banägarna så är det ju bara att ta det då men
man känner ju sej lite "mobbad"...........

///Anders
[/QUOTE]

Måste hålla med...det känns extremt trångsynt av banägarna att dra alla över en kam...så om dom kommer dit och mäter tex den 24:e och det visar sig att det är en sporthoj som inte klarar ljudkraven...ska alla sporthojar förbjudas då oxå??? Det verkar ju väldigt lovande för utsikterna "motorsport" i sundsvall härnösands området....NOT!

Schön

En med en Orange sak!
Gick med
11 May 2006
Hoj
KTM 525/540 Enduro/Motard
Jo det känns lite surt att inte få åka när man inför denna sommar skaffade
en hoj som jag dels skulle åka Enduro med + banåkning..........

Överväger starkt till nästa år att byta hoj till en mindre (cc) som passar bättre i skog och mycket sämre som banhoj:confused:

Tråkigt är det då Motard är en hojsport som är på frammarch i Sverige och
är STORT som f:n i övriga Europa!!

Mot en bättre säsong hoj friends:)

//A

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping