bandag monzta 9:e juli

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Nu är Monzta bokad den 9:e juli! Och det vore skoj om vi kunde åka ett gäng från Uppsala så vi lägger ut info om detta i uppsala-forumet först :)

Anmälan: www.teampyamas.se

Info:

* Detta är en bandag med frivillig teori! Om någon vill ha hjälp eller tips så kommer vi ha instruktörer på plats som mer än gärna hjälper till :) Och vill ni bara köra så går det också bra.
* Tre grupper (max 15 pers i varje) och 20-minuters-pass. If/TH kör i en egen grupp, övriga delas upp efter önskat körtempo.
* OBS: Denna kurs är INTE godkänd av SMC! Försäkringsmässigt gäller alltså samma sak som för övriga bandagar.

Det finns bra och billigt boende i närheten så ett tips är att åka dit en dag eller två innan (så man hinner fiska/grilla/slappa/speja/sola lite, ska finnas bra flugvatten i närheten...).

Mer info om boende och tider och annat kommer i denna tråd. Har ni frågor så kan ni också ta det här om det inte är av... privat karaktär :rolleyes:

Mer info om banan, boende, etc.: www.r2d2.se/monzta

/b1

Uppdatering 2006-02-25: Tills det är utrett om Monzta är inhägnat tävlingsområde eller inte så får vi tyvärr ta bort oförsäkrade hojar (eftersom man då måste ha trafikförsäkring).

Last edited:

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
jesper skrev:
Nu är Monzta bokad den 9:e juli! Och det vore skoj om vi kunde åka ett gäng från Uppsala så vi lägger ut info om detta i uppsala-forumet först :)

Anmälan: www.teampyamas.se

Info:

* Detta är en bandag med frivillig teori! Om någon vill ha hjälp eller tips så kommer vi ha instruktörer på plats som mer än gärna hjälper till :) Och vill ni bara köra så går det också bra.
* Tre grupper (max 15 pers i varje) och 20-minuters-pass. If/TH/oförsäkrat kör i en egen grupp, övriga delas upp efter önskat körtempo.
* OBS: Denna kurs är INTE godkänd av SMC! Försäkringsmässigt gäller alltså samma sak som för övriga bandagar.

Det finns bra och billigt boende i närheten så ett tips är att åka dit en dag eller två innan (så man hinner fiska/grilla/slappa/speja/sola lite, ska finnas bra flugvatten i närheten...).

Mer info om boende och tider och annat kommer i denna tråd. Har ni frågor så kan ni också ta det här om det inte är av... privat karaktär :rolleyes:

Mer info om banan, boende, etc.: www.r2d2.se/monzta

/b1

Det är helt klart intressant, skulle vara ritigt kul. Vad gör man om man har If? Vet någon om det går att försäkra över en dag, om man nu inte vill byta bolag. Är det något för en som inte kört bana tidigare? Skulle vara kul att få pröva.

Hej hopp!

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Det ryktas om att Monzta inte är en godkänd bana i lagens mening och att den då inte räknas som inhägnat tävlingsområde. OM det skulle vara så så innebär det att ofärsäkrade hojar tyvärr går bort. Fördelen är att vi slipper göra en egen grupp med If/TH och kan göra gruppindeleningen helt efter förkunskaper och önskat tempo.

Vi återkommer med mer info så fort som möjligt, men för att vara på den säkra sidan så kan ni med oförsökrade hojar kontakta oss (mig eller dawan) innan ni anmäler er.

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Vad roligt :banana Bankörning till ett bra pris :tummenupp
Tyvärr så är jag eventuellt upptagen, ska ta mig en allvarlig funderare...

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
Låter ju skitskoj det där, endast 29mil dit också.
Har inte lyckats boka in mig på någon "riktig" bana ännu så man borde kanske slå till...

Om någon har bil med dragkrok så kan jag ordna släp med ramp för en väldigt billig peng :fakta

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
9:e är jag garanterat bakis och trött, så jag får stå över :) Satsar på Gelleråsen eller Midlanda någon sväng istället, men kul att det "dykt upp" en ny bana på repertoaren...

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Anmäld :tummenupp (tvåa)

Jezqio: Jag kan nog fixa fram en bil med dragkrok, är helt klart mer intresserad av att åka bil upp/ner eftersom man brukar vara trött efter en hel bandag.

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
RR_Jonas skrev:
Anmäld :tummenupp (tvåa)

Jezqio: Jag kan nog fixa fram en bil med dragkrok, är helt klart mer intresserad av att åka bil upp/ner eftersom man brukar vara trött efter en hel bandag.

Jahapp, insåg att det var en av mina lediga helger så det var bara att anmäla sig dårå.
Blir första gången på "riktig" bana (=större än rörken) för min del :banana

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
jesper skrev:

Går det inte att boka två dagar på en gång?
Lika bra när man ändå åker dit. Är ju ett gäng i Västerås som vill åka bana i juli så det borde ju vara smart om dom hängde på denna körning om det vart en extra dag.

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
jäkligt roligt! :eek:) ska boka in mig.

men vore roligt att köra 2/fler dagar.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...