Bara för att vara säker, du säger säkeringen till tändningen, är det säkring 3 på schemat?
Försökte kolla på schemat lite snabbt och vad jag hittar på säkring 3 är tändlåset, stoppknappen, sidostödsrelä, CDI. Startreläet borde det inte vara för då borde säkringen gå först då du trycker på startknappen. Tändlåset är jag tveksam till om du kan få kortslutning i men det är säkert möjligt och det går ju att mäta sig fram till om det skulle fela
Jag kan mycket väl missa nåt på schemat, skyller på synen och lite schema ?
Som jag sagt tidigare skulle jag plocka ut säkring 3 (utgår att det är, annars blir det andra förutsättningar) som går, och mäta resistens till mellan säkring 3 och jord och se när den upphör då du kopplar loss de olika saker och kontaktdon.
Mät mellan resistans (ohm) på " utgående sidan" på säkringen vilket är den som saknar plusspänning då du lossat säkringen jord och sen till jord, ta minus på batteriet. Kortslutning är 0 ohm eller väldigt nära noll ohm, står det OL är motståndet oändligt och du har ingen kontakt.
Koppla sen ifrån kopplingsplinten som går upp till switchen på styret med stopp, startknappen kolla om du har motstånd eller inte på multimetern, har du motstånd fortsätt med att lossa reläet för sidostödet och CDI och se vad som händer, då du lossar nån av dessa borde kortslutningen försvinna. Annars finns risken att du har kortslutning i kablaget. Men som sagt jag kan gå missat nåt.
Du kan ju rycka ur CDI, switchen på styret, reläet till sidostödet och se om säkringen håller och sen koppla tillbaka och se när den går men jag föredrar multimetern istället för att bränna säkringar ?