bandit 1200/blackbird

fjoddan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2009
Hoj
blackbird 97:a
hej, fundera på att byta min bandit 1200-01 4300mil mot en blackbird, har en som äger en 97,a som gott 7800mil och undrar därför om man ska byta jämnt upp? tycker dom flesta blackbird i 40tkr klassen har gått långt är detta ett problem? Tacksam för snabbt svar.

såg nu att det stog superblackbird event och att det skulle vara c.a 140hk. finns det olika? har för mig att det skulle vara 165hk

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
För mig verkar det inte vara ett intr byte. Banditen är en mkt roligare hoj än Birden. Birden är en bra tourer och inget annat, Banditen är en mkt trevlig allroundhoj. Dessutom byter du till en äldre hoj som rullat dubbelt så många mil som den du har. OM du vill göra ett liknande byte så snegla åt zx12r hållet istället, också en tourer men lite roligare och mkt mer komfortabel.

fjoddan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2009
Hoj
blackbird 97:a
För mig verkar det inte vara ett intr byte. Banditen är en mkt roligare hoj än Birden. Birden är en bra tourer och inget annat, Banditen är en mkt trevlig allroundhoj. Dessutom byter du till en äldre hoj som rullat dubbelt så många mil som den du har. OM du vill göra ett liknande byte så snegla åt zx12r hållet istället, också en tourer men lite roligare och mkt mer komfortabel.

Men den sitter du väl mer framåt på?

77mats

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Hoj
-06 CBR1100XX (igen)
Bytet låter inte så intressant... :va
Däremot om du skulle sälja din Bandit och köpa en nyare Blackbird med mindre mil så. Även om inte milen avgör skicket utan hur den har skötts och servats.

Och att Blackbirden "bara" är en tourer? :arsele
Sport-tourer men lutar för mycket åt sport för att vara en tourer i mitt tycke.
Gjorde 442 mil till & från Nordkap för några veckor sedan, inga problem (för mig) samt nöter mycket på SMC:s BKK-kurser på Rörken.
En höjning i bak och den är hur skoj som helst att slänga runt även där! :tummenupp
1997-98 ligger enligt papper på 164hp (förgasare)
1999-2007 ca 150. (insprut) Största skillnaden är nog dock just "på papper"

Tycker du ska provköra om du gillar någon annan cykel än Banditen? Men bytet verkar lite "långsökt" enligt mig. Sälj och köp nåt istället.

Men jag kan inget annat än att rekommendera en fin Blackbird. En underbar cykel

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Milen är ingen fara så länge den är servad, dom håller länge..

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0