Bandit 1200T

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Letar ny hoj
Offrade totalt 45 minuter idag på att fixa ett extremt provisoriskt tankfäste till min IXUS50 (även filmandet och "redigeringen" ingår i denna tid) , så klaga nu inte på ljud och bild kvalitet. Vill bara visa hur lugn och harmonisk en originaldrevad och turboladdad Bandit kan bli.

http://sporthoj.years2.com/Tankcam/B1200T.wmv

Mvh Anders

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Jag begriper inte hur man kan åka med orginal utväxling på en turbohoj, jag har 16fram och 40bak (orginal 14-47) och den ändå tok stark. men när man ser på din film så verkar din Bandit ganska lugn och beskedlig.
Såg din hoj ståend på jobbet igår, vi måste träffas och prata lite turbo någon gång.

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Letar ny hoj
gixxer_1255 skrev:
Jag begriper inte hur man kan åka med orginal utväxling på en turbohoj, jag har 16fram och 40bak (orginal 14-47) och den ändå tok stark. men när man ser på din film så verkar din Bandit ganska lugn och beskedlig.
Såg din hoj ståend på jobbet igår, vi måste träffas och prata lite turbo någon gång.
Håller med om att utväxlingen inte är helt optimal... Men man vänjer sig.

/ Anders

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Fint väder var det ju på filmen iaf!
Lite glest med träd ibland..
Tjusiga mätare med!
Svårt o se marken :7peta så om ni fått snö e ju svårt o säga :rolleyes:

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
gixxer_1255 skrev:

asså du har drevat såpas :) jag har 17-47 orginal och ville köpa 18-39 men det var knappt jag fick det för killen i butiken "vaa 18-39 menar du allvar, redan hälften av vad du vill ha gör en astronomisk skillnad, det går aldrig"

men det gjorde gott att bara flytta bak bahjulet 4cm, förut gick det aldrig vrida på fullt ens på 5an

Filmen fungerar inte :4skrika edit: jo nu fungerar den :tummenupp

Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Teufelskreuter skrev:
Offrade totalt 45 minuter idag på att fixa ett extremt provisoriskt tankfäste till min IXUS50 (även filmandet och "redigeringen" ingår i denna tid) , så klaga nu inte på ljud och bild kvalitet. Vill bara visa hur lugn och harmonisk en originaldrevad och turboladdad Bandit kan bli.

Mvh Anders
Heja Anders!! Vi vill gärna veta lite om din konvertering...

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Så här kan en B12 installation se ut, ren på ena sidan och fullklottrad på andra.
Soppareturen via tankmätaruttaget. Pump och regulator där luftburken satt. Himla lättmeckat.

Hm, är det bara Anders'ar som vågar ge sig på att konvertera till den turbonetiska läran? :hihi

Bifogat

• ab3.jpg
    ab3.jpg
    86.6 KB · Visningar: 144
  • ab1.jpg
    ab1.jpg
    85.5 KB · Visningar: 141

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Teufelskreuter skrev:

Mvh Anders

Jösses!! Du måste ha en mätare som går längre tror jag :hihi :tummenupp
Kanske ännu mera bakhjulsbenägna när man tvångsmatar dem :rolleyes:

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2