Bandit hjälm bra köp?

MR.SPEED

Bromsen är fartens värsta fiende
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Kawasaki Z1000 -06 Ktm EXC450 -08 Triumph Tiger -00
Är sugen på en Bandit hjälm är det not att ha eller är det skit.

Ling

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2007
Hoj
2006 KTM 950
Jag hade också tänkt å köpa en sån hjälm men nu börjar man ju bli lite tveksam....någon annan som har några synpunkter på Bandit hjälmen?

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Den har ett rykte om sig att vara väldigt blåsig. Det borde finnas ett par trådar om saken.

Ekerholm

Guest
nä den är inte godkänd för att köra på svenska gator... men den är godkänd för dragracing... sen är det ju den tuffaste hjälmen man kan ha tycker jag iaf...

men bandit har ju oxå gjort lagliga hjälmar man kan köra med på svenska vägar... rathjälmen och alienhjälmen är godkända...

Last edited:

EvilPepe

Son of perkele
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
Wildstar 1600 -03
Tjena, denna finns på bikeline. Men jag vet inte vad EEC godkänd innebär, och den är ju lika inte
fräck som originalet.

Hjälm, ''Bandit Alien II'' integral stl M=57/58, mattsvart, EEC godkänd

Last edited:

TriumphRock

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
Triumph
Det finns lagliga för gata och versioner för racing..... Smaken är sedan som baken...Vissa kommer tycka du är ASCOOL....Vissa kommer tycka du är en fjant...Up to you

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Jag har en Bandit XXR och en Arai Astro R... Måste tyvärr säga att jag ALDRIG användet Banditen.. Fräck men obekväm, dålig sikt och osäker

s_rikard

RST
Gick med
22 Feb 2008
Hoj
HD V-ROD
Jag har en Bandit Alien 2, den passar mig utmärkt för mig. Jag kör ju iof bara hemma i stan (stockholm).

Dark_Messenger

Guest
Har XX. Skithjälm är vad det är, köp nån japansk kvalitetshjälm och bespara dig besväret. Bullrig, ej godkänd, "smäckig", visiren har passform som en hink skit, gummilisten färgar av sig på dina kläder etc etc. Skit helt enkelt. Men snygg! :tummenupp

:gnissla

EDIT: Använder inte min längre kanske jag ska säga.

Gibb

Ålänning
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
Aprilia Rs 125 -03
Jag har en Bandit XXR som jag är helt nöjd med när det gäller komfort och sikten. Dock så tog övre delen av visiret i hjälmen, så den har nött sönder lacken, och butiken som jag köpte dom av vägrar göra något åt det/ge mig en ny. Men det är ju inte hjälmens fel.
Gällande vinddrag så är det rätt stor skillnad. Jag hade en XX förut (fick XXR'en på försäkringen sen efter att ha blivit påkörd) och XX'en har mycket mera vindbrus är XXR'en. Det räcker med att man vrider på huvudet lite lite så viner det så man spräcker trumhinnorna (man måste köra över 70 dock).
Men om man inte tänkt köra så jävla fort och inte bryr sig om att behöva titta på instrumenten hela tiden, så är det en jättebra hjälm med tanke på hur snygg den är!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Dock så tog övre delen av visiret i hjälmen, så den har nött sönder lacken, och butiken som jag köpte dom av vägrar göra något åt det/ge mig en ny. Men det är ju inte hjälmens fel.
!

Hmm, ursprungsproblemet, dvs nötningen, är väl ändå hjälmens fel kan man tycka.

Gibb

Ålänning
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
Aprilia Rs 125 -03
Hmm, ursprungsproblemet, dvs nötningen, är väl ändå hjälmens fel kan man tycka.

Jo det är det, men jag menade att det inte var hjälmens fel att jag inte fick en ny, fastän det borde gå på garantin. Det är mera den-sura-återförsäljaren-som-har-en-dålig-dags fel :D

Badman

Snigelspår och vita knogar...
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
XJ 900 F -92
Varför skall man ha en snygg hjälm ? Man ser den ju iallafall inte när man använder den.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring