Bankörnig...licens?

BlackArmy

Member
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Suka gsx750f...numera repig vänstersida...
Hallå alla gasglada.

Som ny på detta forum så har man ju många frågor och få svar så jag måste ju fråga.Om man kör på bana , måste man ha någon slags licenas då?Jag menar,gäller försäkringen om man klotar på bana?Och hur får man reda på om när och vart det finns tid för en annan och pröva på bana? :confused:

-En som tycker det ser förj**la skojjit ut me bankörning-

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Skall du köra med dig gatreggde mc så finns ju alltid www.bike-events.se som anordnar bankörningar i sverige och norge.

En annan bra sida för att hitta bankörningar är www.nickes.nu Klicka på "mc" och sen på "bankörningskalender"

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Om du kör på gatåkningar som Bike-events kan försäkringen gälla, det beror på bolaget. Tar du rr-licens gäller ingen hojförsäkring. Under denna veckan kan du prova på i karlskoga under bikeweek, måndag,tisdag,onsdag, med din gathoj.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Vill du köra mycket på bana är licens att föredra, kursen kostar 800:- och sen kostar det olika beroende på vad du vill ha för licens, www.svemo.se står det mesta!

Annars finns det som sagt Bike-event ocha andra som ordnar "prova på" dagar, beroende på vem som håller i det så kan försäkringen faktisk gälla... :tummenupp

BlackArmy

Member
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Aha,.så det är Bike Events som man ska hålla ögonen på asså :tummenupp
Jag hade inte tänkt och köra så jätte mycket på bana men det vet man ju inte......man kanske blir biten som tusan :D
Och vad försäkringen gäller är det bara att höra med försäkringsbolaget då eller?

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
BlackArmy skrev:
Aha,.så det är Bike Events som man ska hålla ögonen på asså :tummenupp
Jag hade inte tänkt och köra så jätte mycket på bana men det vet man ju inte......man kanske blir biten som tusan :D
Och vad försäkringen gäller är det bara att höra med försäkringsbolaget då eller?
Du kommer med största sannolikhet att bli väldigt biten och tävla i Rokkie redan nästa år ;)

Hör med försäkringsbolagen är nog smartast JA

BlackArmy

Member
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
kajlyl skrev:
Du kommer med största sannolikhet att bli väldigt biten och tävla i Rokkie redan nästa år ;)

Ja vi får väl se,man ska ju ha tillstånd av "tha Goverment" oxå :rodnar men den som lever får se.......

Hur är det med klasser på dom här Bike Event`s , är det mycket folk och hur mycket brukar man köra?Kommer jag ligga som en bromskloss bland massa potenta R-hojar :confused:

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
BlackArmy skrev:
Ja vi får väl se,man ska ju ha tillstånd av "tha Goverment" oxå :rodnar men den som lever får se.......

Hur är det med klasser på dom här Bike Event`s , är det mycket folk och hur mycket brukar man köra?Kommer jag ligga som en bromskloss bland massa potenta R-hojar :confused:
Kör du i snällaste gruppen Grön(långsam) så kommer du deffenitivt inte vara bromskloss! då kör man med en ledare och omkörningsförbud råder.

BlackArmy

Member
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Det låter ju kanon det :tummenupp :tummenupp :)

Då är det bara och hitta ett lämpligt datum och anmäla sig då :D

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
BlackArmy skrev:

Inte en chans att du blir bromskloss i grön grupp. Du har horn i pannan som kommer att växa o växa o växa... Kolla gärna

Mitt första banåk

BlackArmy

Member
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
håkanolsson skrev:
Inte en chans att du blir bromskloss i grön grupp. Du har horn i pannan som kommer att växa o växa o växa... Kolla gärna

Mitt första banåk

Nu blir man inte alls sugen på att köra bana :tummenupp Gäller bara och hitta rätt tid och plats.Vilken bana ligger närmast Stockholm? man vill ju -----> :squid :D

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
BlackArmy skrev:
Nu blir man inte alls sugen på att köra bana :tummenupp Gäller bara och hitta rätt tid och plats.Vilken bana ligger närmast Stockholm? man vill ju -----> :squid :D

Jag tror Gelleråsen/Karlskoga är närmast. Sen Kinnekulle/Mariestad, ytterligare en timme bort. Gottland Ring finns numera och har ett åk 8/8.

Rörken gocartbana, Uppsala på Måndagkvällar åxå. Kul som fan o efter några varv glömmer man bort att det är en gocartbana man åker på.

kolla listan

lista bandagar

BlackArmy

Member
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Det kunde man ju ge sig f*n på :mad: ....men jag funderar på Mantorp 3/8 och är det nån som vet nåt bra ställe och placera huvudkudden på?Det känns lite jobbit och åka c:a 25 mil eller hur långt det nu är för att sedan gasa runt banan....och sen hem igen... :skrämd . Måste finnas sjyssta inkvarteringsmöjligheter... :confused:

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...