Banta med SH 2013

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ey! Nytt år nya kilon! Jag gick ganska enkelt ned 12 kilo förra året vid den här tiden, men har fått lite nytt vinterspäck i år. Tappar vikt stadigt utan större ansträngning just nu genom att föra matdagbok (skitenkelt, man offrar knappt något).

Är dock lite lat, så det blir gärna kyckling/broccoli eller nåt annat med bara två ingredienser. Det är ok, men det vore najs med nåt annat som omväxling, en "riktig" maträtt, med flera ingredienser. Helst något som man kan laga mycket av så man slipper stå och kladda varje kväll.

Några tips?

Hur går det för er andra?

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Tränar du något?

Prova Nasi goreng. Proteinrik och bra.

innehåller ägg, räkor, kyckling, skinka..ris och lite grönsaker. Jag brukar göra 2-3kg och sedan fryser jag in.Bland det godaste.

Köp lättkessella och rödcurry alternativt pesto.

Lägg det i en kastrul (så mycket du vill ha), tillsätt vatten så det blir lite såsigt, lägg i Laxfilé med eller utan räkor. Kanske lite purjolök. Krydda efter smak. Koka, när den kokat sätt på 2:an och ha den på i 30 min.

Smakar gudomligt och VÄLDIGT proteinrikt.

Men 2 ingredienser är svårt...Prova också göra fiskgratäng, kycklingwok.

Du kan också ta lite kött som du steker. Koka potatis till hälften, stek dem sedan med paprikakrydda och lite olivolja, tillsätt kesella som sås... Skitgott, lite fett och mycket protein! :)

Vill du ha något gott som inte innehåller socker men som du kan ta (och mättar) som godis:
http://myway2fitness.se/2013/01/29/nyttiga-och-goda-jordnotchoklad-icecookies/

Och för mig går det bra :) TRÄNAR FÖR FULLT! :)

Här är förebild:
romeofore.jpg
ca 1 år sen
-36 kg efter 2 månader..

och denna togs igår
romeoefter.jpg

It's all good :)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Vet inte vad du gillar men detta har jag fått fnatt på:

Gör en sallad på Machésallad, paprika, mango, avocado, tomat, skalad gurka i halvmånar. När du blandat ihop detta kan du välja mellan att äta det till en köttbit, gärna rumpstek som innehåller lagom lite fett eller så har du dagen innan tagit en burk kräftstjärtar och marinerat i lite olivolja, chili och cayennepeppar.
Sötheten av mangon gör sig helt suveränt med styrkan i chilin och cayennepepparn.
Pressa lime över innan du äter och njut. :tungan

Glöm inte att dricka mycket vatten och ät frukt och grönsaker i tex stavar om du blir sugen mellan måltiderna. Jätteviktigt att hålla igång matsmältning och ämnesomsättning. (jag har fel på min och har lärt mig att styra den med mat istället för att äta medicin)

En sak till som är riktigt gott och enkelt är att göra mannagrynsgröt på lättmjölk och skiva banan i, nyttigt och gott.

Lycka till, jag börja med min komma i skinnställsdiet på måndag och träningen börjar imorgon. :)
Jag är en vinterätare som alltid rasar i vikt på senvintern inför skinnställs-sommaren.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Tränar inte något. Är småbarnsförälder så det är svårt att få tiden att räcka till. Det blir mest långpromenader till/från jobbet på vintern. Under sommarhalvåret brukar jag springa några mil/vecka men då har jag inget problem med vikten.

Tack för recepttipsen, laxen verkar god!!! Skall testas.
Din Nasi Goreng verkar också praktisk, men det blir ju inte mycket mat uran ris, och det vill jag helst undvika.

Tränar du något?

Prova Nasi goreng. Proteinrik och bra.

innehåller ägg, räkor, kyckling, skinka..ris och lite grönsaker. Jag brukar göra 2-3kg och sedan fryser jag in.Bland det godaste.

Köp lättkessella och rödcurry alternativt pesto.

Lägg det i en kastrul (så mycket du vill ha), tillsätt vatten så det blir lite såsigt, lägg i Laxfilé med eller utan räkor. Kanske lite purjolök. Krydda efter smak. Koka, när den kokat sätt på 2:an och ha den på i 30 min.

Smakar gudomligt och VÄLDIGT proteinrikt.

Men 2 ingredienser är svårt...Prova också göra fiskgratäng, kycklingwok.

Du kan också ta lite kött som du steker. Koka potatis till hälften, stek dem sedan med paprikakrydda och lite olivolja, tillsätt kesella som sås... Skitgott, lite fett och mycket protein! :)

Vill du ha något gott som inte innehåller socker men som du kan ta (och mättar) som godis:
http://myway2fitness.se/2013/01/29/nyttiga-och-goda-jordnotchoklad-icecookies/

Och för mig går det bra :) TRÄNAR FÖR FULLT! :)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Också bra. Kött och olika sallader äter jag mycket, men det blir lite dyrt i längden.
En sallad jag brukar köra är nån mixsallad, pumpafrön, lite tranbär och sen balsamvinäger/olivolja på det. Snabbt och lätt.

Jag kommer redan i mitt ställ, med marginal. Det är bara det där yttersta pöslagret som skall väck. Ryggfläsket liksom :)

Vet inte vad du gillar men detta har jag fått fnatt på:

Gör en sallad på Machésallad, paprika, mango, avocado, tomat, skalad gurka i halvmånar. När du blandat ihop detta kan du välja mellan att äta det till en köttbit, gärna rumpstek som innehåller lagom lite fett eller så har du dagen innan tagit en burk kräftstjärtar och marinerat i lite olivolja, chili och cayennepeppar.
Sötheten av mangon gör sig helt suveränt med styrkan i chilin och cayennepepparn.
Pressa lime över innan du äter och njut. :tungan

Glöm inte att dricka mycket vatten och ät frukt och grönsaker i tex stavar om du blir sugen mellan måltiderna. Jätteviktigt att hålla igång matsmältning och ämnesomsättning. (jag har fel på min och har lärt mig att styra den med mat istället för att äta medicin)

En sak till som är riktigt gott och enkelt är att göra mannagrynsgröt på lättmjölk och skiva banan i, nyttigt och gott.

Lycka till, jag börja med min komma i skinnställsdiet på måndag och träningen börjar imorgon. :)
Jag är en vinterätare som alltid rasar i vikt på senvintern inför skinnställs-sommaren.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag bantar vidare, -18 kg sen jag började på allvar men med viss jojokurva där omkring jul...:gnissla Väger 82 för tillfället, vägde mig nyss. Så lite har jag inte vägt på flera år, och det känns!:banana är för fan 18 mjölkpaket man gått och släpat på helt i onödan...:död Förhoppningen är att gå ner ytterligare en fem kg fett men i gengäld gå upp lite i muskler så att man stabiliserar sig där omkring 80 eller strax under. Man börjar redan se lite konturer på magen!:banana

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag bantar vidare, -18 kg sen jag började på allvar men med viss jojokurva där omkring jul...:gnissla Väger 82 för tillfället, vägde mig nyss. Så lite har jag inte vägt på flera år, och det känns!:banana är för fan 18 mjölkpaket man gått och släpat på helt i onödan...:död Förhoppningen är att gå ner ytterligare en fem kg fett men i gengäld gå upp lite i muskler så att man stabiliserar sig där omkring 80 eller strax under. Man börjar redan se lite konturer på magen!:banana

Riktigt duktigt vännen. :tummen

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...