Baotian Classic BT49QT-9

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Tjenare,

Har en Baotian Classic BT49QT-9 här. Toppar 80km men axxar skit segt.

jag har kopplat bort en rosa sladd bara. Hur kan jag göra för att öka accelerationen eller toppfarten? Finns det variatorring och hur ser den ut? Har kollat i förgasaren och mässingskruven finns ej där, det är en plast pegg istället.

Mvh

Du kan laborera med olika variatorvikter. Det påverkar accet en smula. Vill du har riktig fart på skrotet så får du byta till en större cylinder/kolv, typ 70 eller 80 cc, finns lite att välja på. Sätter du dessutom dit en trimkam så blir den lite mer varvvillig. Hållbarheten på dessa kinapuffar är väl inte den bästa, dessutom kan farbror haffa ta dig för trimning.

Men bästa tipsen får du som sagt på ett moppeforum!!

tog bort den s.k skorstenen på den.. Då gick den inte över 25km utan då dog den.. Fick nog för mycket luft elelr något.. Någon som vet något om variatorringen?

Baotian accar skitsegt, så är det bara.

vad är skorstenen?:va

Det här är dock inget moppeforum, här pratar vi hojar. Testa moppenet eller nåt;)

Ett smalt rör inne i luftburken typ.. :p Ang mässingskruven, jag har en liten plast pegg istället för en skruv, kan jag kapa av den peggen?

Pillar du med luftburken måste du även pilla med förgasaren, annars blir luft-/bränsleblandningen fel. Och vad är det nu för en pegg du vill kapa?:va Varför skulle fanskapet gå bättre för att du plockar bort en massa saker?:va

En sån liten klen motor som du har kan INTE uträtta underverk, hur mycket du än vill! Ok.:fakta

Du verkar inte veta riktigt vad du pysslar med, så du ska få ett gott råd: Sätt ihop moppen igen och var glad om du lyckas och den går som den gjorde innan. Fyrtaktsmopeder är slöa, det kommer man inte ifrån. Vet av egen erfarenhet. Kinamopparna kunde gå som skollade ollon i nedförsbacke, men de var sega som fan i accelerationen och allmänt svaga. Det låter inte som om det är något fel på din moppe (eller var rättare sagt, du måste fortfarande få ihop den igen), bara som om den beter sig som en typisk baotian. Köp en tvåtaktare om du vill ha något med drag (men fråga någon som kan hur man gör innan du försöker bättra på skiten!).

för fan har du köpt en baotian får du stå dit kast. billigaste skiten på svenska marknaden. min kompis köpte en moppe för 2000 mer och den går som bara fan speciellt i axxet. OBS den är en fyrtakts scooter.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick