Barnprogram från förr (TV:VHS inspelat sökes/diskuteras)

paddingtonbear

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2016
Hoj
Beta RR
Samlar på gamla barnprogram/vhs som gick på TV förr. Vet du med dig att du bandat mycket som bara legat och skräpat dom senaste 15 åren får du gärna höra av dig i ett pm.

En serie jag väldigt gärna vill få komplett är just nu Guldstäderna / Mysterious Cities Of Gold som sändes 1988 - 1990
mcog_series_1.jpg

Loggan nedan bör sitta i ryggmärgen för er som hade tv3
tv3.png

Även Willy Fogs Äventyr som sändes 1988 - 1990

willy.jpg

För att inte tala om några utav dom andra serier som visades i kanalens barndomsår

Ducktales
Clownen Bozoo
Flipper
Dundermusen
Count Duckula
Babymupparna
m.f

diskutera gärna vilka barnprogram ni gillar. Samlade ni kanske liksom jag på Pogs, pokémonkort och Dragonball Goggos, Turtles leksaker, Biker mice m.m.

Last edited:

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Thundercats
Joyce and the wheeled warriors
Bravestar
Defenders of the earth
He-man

Har dock inte kvar några VHS:er :gråta

paddingtonbear

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2016
Hoj
Beta RR
Thundercats
Joyce and the wheeled warriors
Bravestar
Defenders of the earth
He-man
Har dock inte kvar några VHS:er :gråta

Joyce and the wheeled warriors känner jag inte till :va gick den på Cartoon Network i tidigt skede eller på den gamla barnkanalen Children Channel. Minns att det var omåttligt populärt med DJ Kat Show men den gick nog på Sky One ihop med Dino Riders och mycket annat coolt :yoparty

Thundercats gick ju i mitten utav 1990 och för att vara exakt 1994 - 1995 på TV4 Riks på morgonarna, hela 65 avsnitt på svenska. Man har blivit rejält bortskämd som ung när man tänker efter på alla dom fantastiska program som gick och för att inte tala om de otroliga inlevelserna i rösterna och översättningen som fanns på 1980 och 1990-talet.

Känns som ett brott mot varje barn att låta dom kolla på Dora utforskaren när man vet vilka skatter som man själv satt och tittade på som barn.

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Ja den gick på Childrens Channel!! Det var där alla "tuffa" serier gick!? ... :D

paddingtonbear

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2016
Hoj
Beta RR
Hör av dig till den här killen, han verkar samla på det mesta - https://www.youtube.com/user/erikbe99

Kan göra ett försök :lol tackar så hjärtligt för tipset

Ja den gick på Childrens Channel!! Det var där alla "tuffa" serier gick!? ... :D

Ja och man var dessutom helt till sig när man såg att BR leksaker hade fått in leksaker ifrån dom serier man följde :hihi Något inte lika tufft som gick på Childrens Channel var Barney... en lila fet figur i live-action form ja du ser ju själv
:4skrika

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Bumbibjörnarna gick ju där ett bra tag för 20-25 år sedan. Sänds dock fortfarande på Barnkanalen nu. Doctor Snuggles var en annan kul serie. Jag är lite för gammal för att ha hängt med på de serierna, men ett och annat avsnitt såg man ju som bakis student... :)

paddingtonbear

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2016
Hoj
Beta RR
Bumbibjörnarna gick ju där ett bra tag för 20-25 år sedan. Sänds dock fortfarande på Barnkanalen nu. Doctor Snuggles var en annan kul serie. Jag är lite för gammal för att ha hängt med på de serierna, men ett och annat avsnitt såg man ju som bakis student... :)

Bumbibjörnarna sändes väl först på TV3 1989 i blocket The Disney Club. Har några inspelningar med detta nämligen och flertalet reklamsnuttar som jag funderar på att lägga ut på någon eventuell Youtube-kanal i framtiden.

Solstollarna.

Otänkbart att SVT göra något liknande idag i PK Sverige.

Jag var ganska nyligen på besök på Sveriges Television i Göteborg. Frågade bland annat om Lasse Åbergs inspelningar med "Trazan & Banarne" i en ryktad brand som bör ha ägt rum varpå banden varit försvunna sedan dess. Mer troligt att dom blev stulna dock enligt dom jag pratade med. Sedan gav dom inget bra svar på varför mycket utav innehållet på Öppet-Arkiv blivit bortplockat tråkigt nog. Men dom skulle föra vidare förfrågning om att försöka licensera även dom dubbade filmer som ingått i vissa utav deras programblock. I övrigt så har jag aldrig varit något större fan utav svt sändningar...

TV3 och TV1000 är dock något som jag alltid tyckt väldigt bra om fram till ~2006 någon gång. Det har verkligen sänts fantastiska program på dom 20 åren.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO