Barnstol på mc???!

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Såg en jäkligt dum grej häromkvällen.

Jag åkte bil med tjejen inne i stan och ser en motorcykel svänga upp på bergsgatan och bege sig mot kubenhållet.
intresserad som man är kollar man in vad det är för mc alltefter den närmar sig. (jag var på väg mot nackstahållet)
när mc'n närmar sig ser jag en sån där orange barnstol!!!, som man har på en cykel, monterad därbak. tyvärr satt det även ett barn där just då.
killen som körde hade givetvis skinnställ och hela kittet men jag oroade mig mest för barnet. hur jävla dum får man bli??!! :confused:

jag hoppas verkligen att den som kör den finns här på SH och ser den här tråden.

Vad i helvete tror du händer om du skulle klota??! "jag kör lugnt när sonen/dottern sitter därbak ju..." Skitbra.. men om en bilist viker ut framför dig? du flyger av, hojen slår en volt över bilen och sopar i backen med ungen som sitter fastspänd därbak, som inte kan flyga av? Eller, du lägger dig på rullgrus, highsider som följd med ungen fastspänd bak...

Anledning till att jag blev så jävla förbannad när jag såg det där var att en kompis körde åt fanders för ett litet tag sen (han klarade sig f.ö. rätt bra för han flög ju av hojen) men hojen highside''ade och voltade runt ett par ggr. det enda som var någorlunda helt var bromsskivorna och motorn.
Tänkte på att det var en jäkla tur att han just flög av, för den där hojen hade då inte jag velat vara fastspänd på.

Till den som kör den hojen: IDIOT!!! :kocko
Kör hoj för fan. men inte med en unge (uppskattad ålder 2-5 år kanske) FASTSPÄND bakpå. vad tror du kan hända?

Så, ville bara få ut mig det där..
Godnatt

SJOLLA

våga vobbla
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
Honda vfr 750f 1988
Han borde skjutas.hur i hela h-vete kan man vara så j-vla ???=?)(//%¤%"¤¤#%#%¤#%#&%#%#%&#"&/&&¤#&#/"!% DUM.vet han/hon inte vad som händer vid en eventuell klotning..... :kocko :huvet :mad: :smasha :censored .jag blir så arg

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Jag har också för mig att jag sett detta "ekipage" och det ser faktiskt inte bra ut. Jag har en dotter på 11år som vill åka men jag tvekar inför det...kidsen är ju det käraste man har. Jag är mest rädd för att hon somnar vilket ju kids har en benägenhet att göra under färd, i bil åtminstone. Hur gör ni andra när ni skjutsar barnen på hoj? Vore intressant att höra.

Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Hornet_600 skrev:
Jag har också för mig att jag sett detta "ekipage" och det ser faktiskt inte bra ut. Jag har en dotter på 11år som vill åka men jag tvekar inför det...kidsen är ju det käraste man har. Jag är mest rädd för att hon somnar vilket ju kids har en benägenhet att köra under färd, i bil åtminstone. Hur gör ni andra när ni skjutsar barnen på hoj? Vore intressant att höra.

sova gör många som åker bak..det bruka gå bra..vet inte hur men de bruka det :va

Fabrikörn

Livet leker med nya ljuddämpare...
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
VTR Firestorm
Hornet_600 skrev:
Jag har också för mig att jag sett detta "ekipage" och det ser faktiskt inte bra ut. Jag har en dotter på 11år som vill åka men jag tvekar inför det...kidsen är ju det käraste man har. Jag är mest rädd för att hon somnar vilket ju kids har en benägenhet att göra under färd, i bil åtminstone. Hur gör ni andra när ni skjutsar barnen på hoj? Vore intressant att höra.

Jag brukar inte skjutsa mina kids så långt så de hinner somna men fick ett tips av svågern med en spännrem runt midjorna med plasttlås på typ midjeväska, då känner man om de börjar "glida" och låset går upp om man klotar..... :tummenupp

Man blir mörkrädd ibland, har inte sett ekipaget på stan men hörde om en annan hemsking med barn på ryggen vid puckelpiståkning(skröna ?), kan bara konstatera att vissa är rätt korkade och andra inte ens är nedvetna om att de är korkade, vet inte vad som är värst..... :fatta!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning