Batteriproblemet löst

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Efter många turer hit och dit åkte jag idag ner till Lugnets Motor här i Borås. Det var där jag köpte hojen förra året.

Jag sade något i stil med att jag tyckte det var dåligt att ett batteri bara håller i en säsong, och att de borde vara villiga att lösa problemet av ren good-will.

Försäljaren slog upp priset på originalbatteriet hos Yamaha och förskräcktes över den höga kostnaden, 1642kr. Hon sade att de inte har någon möjlighet att bara ge mig ett nytt batteri som kostar så mycket, så jag föreslog att vi skulle mötas på halva vägen, dvs. jag betalar 50% och de slantar upp resterande summa. Och det gick vägen! :) :)

Nytt batteri levereras med säkerhet på måndag, men om jag har tur så kommer det redan på torsdag.

Nu är jag glad!!!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Seizure Later skrev:
Bra och smidig lösning på problemet!
Kör nu lugnt under påsk, McB!

Om jag får batteriet ja... troligen inte. Yamaha vill helst ha ordern inne före 11.30 för att kunna expidiera samma dag, så på måndag är troligast att jag ser mitt nya batteri. Men jag är glad för det! :squid

Skorpan

Guest
McB skrev:
Försäljaren slog upp priset på originalbatteriet hos Yamaha och förskräcktes över den höga kostnaden, 1642kr.
1190:- på yamaha
köpte ett till min idag :crash

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Skönt att du får ordning på allt snart. Det är bara att hoppas att det kommer innan påsk. Själv var jag så desperat att jag inte kunde vänta till på Torsdag eller, hemska tanke, ända tills efter påskhelgen. I flera månader har jag planerat att första turen ska ske i början på påsklovet, och det ville jag inte gärna ändra på. Speciellt inte med det fina vädret vi fått de senaste dagarna. Som tur var hittade jag ett begagnat för 500 spänn hos en lokal mc-verkstad så det löste sig. Har precis kört årets första 7.5 mil så nu har i alla fall den värsta abstinensen lagt sig.

McB: Pratade du med Greven någon gång? Nu fick du ju i och för sig så bra pris på det nya att det knappt hade lönat sig med ett begagnat...

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
fred00 skrev:
McB: Pratade du med Greven någon gång? Nu fick du ju i och för sig så bra pris på det nya att det knappt hade lönat sig med ett begagnat...

Japp, ringde honom precis efter att jag hade fått ditt PM. Det batteriet som du köpte var tydligen det sista han hade, så där var det tvärstopp. :(

Såhär i efterhand har det ju ingen betydelse egentligen. Om jag ska vara ärlig så tar jag hellre ett nytt batteri för 800kr än ett bättre begagnat för 500kr. :)

Hur som helst, tack för tipset, och gott att du fick ordning på det. :tummenupp

drzero

Yamaha For Power
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Ducati Biposto -97
250kr sprillans!!! idag!

Iofs från biltema men 249kr är ju inte fy skam!
:fakta

:squid

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Re: 250kr sprillans!!! idag!

drzero skrev:

Vill man ha original så kostar det. :(

Dessutom så är ju batteriet i R6 '01 och senare taget direkt från R7an, vilket enligt Gubbstuff är väldigt RR-inspirerat och jättetufft.

Skorpan

Guest
Re: 250kr sprillans!!! idag!

drzero skrev:

:squid
snubben på yamaha-center idag: har hört folk som köpt biltema batterier och haft strul med laddning,bytt sen till orginal batteri och då funka det perfekt. :fakta

biltema=nää tack :fakta

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Re: Re: 250kr sprillans!!! idag!

Skorpan skrev:
snubben på yamaha-center idag: har hört folk som köpt biltema batterier och haft strul med laddning,bytt sen till orginal batteri och då funka det perfekt. :fakta

biltema=nää tack :fakta

Det säger han ju för att han vill kränga ett svindyrt batteri som han får procent på. Det finns en regel i livet: Lita aldrig på en säljare.
Om man själv är lite insatt i det man ska handla så märker man snabbt hur mycket blaj säljare pratar.
Vad menade han skulle skilja från en blyack till en annan? Hade han någon förklaring till varför det inte funkar bra?
Jag har mycket svårt att tänka mig att de batterier yamaha säljer verkligen skulle kosta så mycket. Är det ett underhållsfritt batteri ("torrbatteri") har jag svårt attätänka mig att det skulle behöva kosta mer än 500-600kr. De lär ju inte designa ett eget batteri.
Sen kanske biltemas batterier håller något sämre, men man kan ju köpa typ 10 batterier för samma peng.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...