BB brände phett på Bogesund

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Nåväl, det var väl kanske att ta i..
Men en fin tur fick vi idag iaf. Jag, Tom, Relapse, Mattias och Anja startade ifrån Älvsjö mässans parkering ( mitt andra hem)
Snurrade runt ett tag för att känna in hojen samt "nya" däck.
jP, Craze, Zpix och Roffe mötte upp och vi drog in mot Sveavägen där målet självklart var Donken.
Efter lite posering pyste vi iväg mot Vaxholm. Ünderbart!
Stoppade i oss lite käk i solskenet och det kändes riktigt mysigt.
Isen på sjön gav dock en konstig känsla.

Vidare hemåt runt 15 tiden så bestämdes det att vi skulle köra bogesund. Jag kan ju glatt meddela att det inte sitter något ytterligare kors vid den läskiga kurvan. Ingen av oss vurpade trots att alla med penisförlängar hojar brummade iväg i hög fart.
Mattias försökte väl hänga på så gott det gick med hans EPA- traktor. Bogesund var en miket rolig väg att åka! Gäller bara att få in kurvtekningen så man slipper vara orolig.

Sjukhusvistelse på St göran för att konstatera att Mcbudet levde. Ett fint bandage prydde hans vänstra arm och ett paket runt knät. Röntgenplåtarna visade på fina skruvar som satt inborrade..
Han fick lite godis och vi tröstade honom med att han kunde se på Melodifestivalen ikväll.

Freppa var nästa man att besöka. Han stod i sitt garage. Skitig. Trevlig. Och med en nerplockad motorcykel som Mattias klämde väldigt mkt på och ville påpeka allt..Ni kommer få se miket fina bilder när han posar i sitt Dainese-svart-turkosa-GAY-ställ

Sen bar det av hemåt och nu står hojen o vilar upp sig inför morgondagens etapp.
Det var en väldigt trevlig dag och mycket bra start på säsongen.
TACK min handledare Relapse att du orkar hänga med när jag kör så fort och att du inte påpekar det ;)

Ber även om ursäkt till alla dom som bokstavligen avskyr att läsa om mina små historier om när jag övningskör. Ni får pilla navel istället. Bilder under denna tråd kommer säkerligen upp snart.
Ha en kanonkväll allihopa!
BB----> :D :D :D
Motorcykel livet ----> :bow

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Älvsjöparkeringen och några glada bikers.

Bifogat

• parkeringen älvsjö.jpg
    parkeringen älvsjö.jpg
    37.1 KB · Visningar: 1,042

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
BB på parkeringen i Älvsjö

Bifogat

• bb på parkeringen älvsjö.jpg
    bb på parkeringen älvsjö.jpg
    44 KB · Visningar: 954

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Några av hojarna i Vaxholm.

Bifogat

• bågar i vaxholm.jpg
    bågar i vaxholm.jpg
    29.7 KB · Visningar: 919

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Ännu mera Vaxholm.
Edit: Stavfle.

Bifogat

• mera vaxholm.jpg
    mera vaxholm.jpg
    43.8 KB · Visningar: 887
Last edited:

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
En får tacka för den lilla påhälsningen.

Glad i hågen står man i sitt garage och mekar, när man helt plötsligt hör en hoj som drar på varvstoppet utanför porten. Tänker "Va faan är det för dåre som börjar säsongen med det"? Det tar 20 sekunder innan dörren går upp och inte bara en dåre utan SJU dårar! (Att knacka på dörren är ju töntigt ;))

Mattias kastade sig genast på gammelgixxern (säkerligen av avundsjuka) och klämde och kommenterade. Gashäng och annat som följd, men va faan - det finns ju dödarknapp :)

Hoppas att allt är ihopsatt imorgon så jag hinner med att leka med er - NU ÄR VÅREN HÄR, OCH DÅ JÄKLAR SKALL DET GASAS!

Tack även till Jim (GSXR87:an) som har varit hovmekaniker och moraliskt stöd när det sista åkte på plats av motorn idag. Skönt att ha det stödet! :tummenupp

/Freppa

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
denhär dagen har varit årets näst roligaste dag! :D
(roligaste var dagen efter minimotorejset när Mattias mekade och Ninja-Mackan och jag tittade på.)

tack till alla som har medverkat till att den blev så roligt idag!

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Relapse skrev:
Mattias vill nu ha en gammelgixxer.

Jag vet inte VAD Mattias gör för min, men han ser ut som en "Garbage Palekid" om någon nu minns dom. Det, eller "Fat Bastard" från filmerna som härmar James Bond (minns ej namnet just nu). Detta säger jag mest för att spä på eventuell 30-års kris ;) :bow :tummenupp

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Vaxholm såg aningens lugnare ut på korten än vad det brukar göra på sommaren, fick ni äta glass ifred?

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
goodfella skrev:
Vaxholm såg aningens lugnare ut på korten än vad det brukar göra på sommaren, fick ni äta glass ifred?

Det var mer folk än vad bilden visar egentligen. Men självklart inte lika mycket som en varm sommardag. Dock tyckte jag att det var mycket hojar som var i rörelse, samt en hel del fotgängare som njöt av det fina vädret.
Det var konstant kö till korv/hamnburgerhaket medan vi var där :)

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår