Ravetrancer
Now even more badass!!!
Hej
Kommer ni ihåg att jag lånade polarns hoj för 2 år sen och kraschade den????
Jag pröjsade 16.000kr i självrisk vilket var självklart.
Nu däremot så har det hänt lite grejer.
Mc:n blev ju inlöst hösten 2002. Polarn köpte ny våren 2003. Försäkrade denna fram till hösten 2003. Han fick då samma premie av försäkringsbolaget.
Nu har Fbolaget hört av sig och vill ha 5000kr till i efterskott på förra årets premie med hänvisning att dom inte hade kalkylerat att försäkringen gått upp efter att man utnyttjat sin försäkring(inlösen2002). Får dom lov att göra så här???
Kan dom lämna en premie och sen i efterhand kräva en på mer pengar????
Jag menar om dom hade räknat rätt från början så hade man förmodligen sett sig om hos nåt annat bolag efter en billigare premie. Nu blev man på sätt och vis lurad att ta denna premie och kontaktade ej nåt annat fbolag.
Hjälp mig i denna fråga snälla då det är ganska bråttom.
Mvh Rejvis
Kommer ni ihåg att jag lånade polarns hoj för 2 år sen och kraschade den????
Jag pröjsade 16.000kr i självrisk vilket var självklart.
Nu däremot så har det hänt lite grejer.
Mc:n blev ju inlöst hösten 2002. Polarn köpte ny våren 2003. Försäkrade denna fram till hösten 2003. Han fick då samma premie av försäkringsbolaget.
Nu har Fbolaget hört av sig och vill ha 5000kr till i efterskott på förra årets premie med hänvisning att dom inte hade kalkylerat att försäkringen gått upp efter att man utnyttjat sin försäkring(inlösen2002). Får dom lov att göra så här???
Kan dom lämna en premie och sen i efterhand kräva en på mer pengar????
Jag menar om dom hade räknat rätt från början så hade man förmodligen sett sig om hos nåt annat bolag efter en billigare premie. Nu blev man på sätt och vis lurad att ta denna premie och kontaktade ej nåt annat fbolag.
Hjälp mig i denna fråga snälla då det är ganska bråttom.
Mvh Rejvis