Behöver hjälp till svensexa i Falun

Runken

kör som om det vore sista gången
Gick med
27 May 2003
Hoj
NV 250 -55
Tja. jag behöver hjälp av någon att köra ett svensexa offer från falun till sunnborn på lördag. 4 sep.
Intresserad pm:a mig. Tack på förhand

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx6rr
Jag är på. Du har PM.
Men vågar nån åka med mig :D ? Touring eller Tokkörning??

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx6rr
Det var ju skoj. Men det retar mig att jag inte skrämmde upp han rejält :huvet jag fick en känsla av att drar jag på åker han av, (han var ju minst lika stor som mig). Men tack för whiskeyn :tummenupp :tummenupp

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Ylle skrev:
Det var ju skoj. Men det retar mig att jag inte skrämmde upp han rejält :huvet jag fick en känsla av att drar jag på åker han av, (han var ju minst lika stor som mig). Men tack för whiskeyn :tummenupp :tummenupp

berätta vad ni gjorde då! :) :banana

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx6rr
JiMpA skrev:
berätta vad ni gjorde då! :) :banana

Det som är sjukt är att ingen som jag känner förutom flickvännen vill åka bakpå.
Och så vill nån ha skjuts till sundborn självklart ställer jag upp. Min hoj såg väll vårdad ut eller? Jag vill okså höra hur svensexan blev..

Runken

Gick med
27 May 2003
Hoj
NV 250 -55
Ylle skrev:
Det som är sjukt är att ingen som jag känner förutom flickvännen vill åka bakpå.
Och så vill nån ha skjuts till sundborn självklart ställer jag upp. Min hoj såg väll vårdad ut eller? Jag vill okså höra hur svensexan blev..

Tjena. Har jobbat hela veckan så jag har inte kunnat skriva.

Upplägget var följande:
Ylle stod utanför jonas Kåk. (brorsan heter så) Jag sprang upp till hans dörr bankade på och lämnade en kartong.
I kartongen låg ett ryggskydd hjälm och jacka + ett kuvert som sa att jonas måste skynda sig ner för han har en skjuts som väntar på gatan.
Efter 5 min kommer jonas ner och där står Ylle. (tack för hjälpen)
Ylle kör jonas till sundborn där han blir avsläppt och ylle drar sedan iväg utan att säga ett ord.
Vid CL stugan hittar jonas ett nytt kuvert och en ny kartong med kläder.
Denna utstyrsel består utav en trenchcoat, Lösmustasch med tillhörande glasögon och lösnäsa + en hatt alá Inspektor closeau.

Här får han även ett kuvert som säger att han skall ta en kajak och paddla ner till bron vid Hosjön. Detta gör han och efter två timmar i kajaken kommer han fram. Här står en cykel och ett kuvert som talar om att jonas skall bege sig till Grand spa & sport där vidare info finnes.
Efter en rask tur på cykel så kommer han fram och får där hjälp av personalen att ställa in löpbandet på 15 graders lutning och 4 km/h som han skall gå på tills vi säger till. Detta låter inte mycket men det är ansträngade :hihi .

Samtidigt dricker han 2 dl sprit blandat med sprite.

Jonas får sen ett kuvert till där det står att han måste lämna igen hyrcykeln som han har. Fort cyklar han ner till torget och lämnar in den och får då ytterligare ett kuvert där det står att ham skall gå och beställa 2 kokta med bröd på falugatans grill. När så är gjort får jonas instruktioner att bege sig till harrys. I kuvertet som jonas fick står det ett lösenord som han skall säga till bartendern på harrys. Men vi har inte invigit bartendern på harrys om svensexan så jonas kommer in i sin lösmustach och säger en konstig mening till bartendern som tittar frågande på honom. :D

Jonas får sen två stora stark öl som han sedan dricker. Vi mutar bartendern att ge honom 2 till och jonas mottager dessa. Vi ( jag och mina polare åker nu hem till stockholm) och lämnar jonas själv på harrys i sin utstyrsel. :tungan

Jonas satt kvar i 2 timmar innan han gick hem.( Skitfull skall tilläggas.) :tummenupp

Nå varför åkte vi hem? Jo detta var en sken-svensexa.

Det hela smygfilmades och skall nu redigeras och visas på bröllopet.
den riktiga svensexan kommer snart.

Tack alla inblandade för hjälpen.

(ev stavfel, isärskrivningar och gramatikfel beror på att jag är trött)

FILIP

Runken

Gick med
27 May 2003
Hoj
NV 250 -55
Hittade en bild på hur jonas maskering såg ut.

Bifogat

• P0903_225413.jpg
    P0903_225413.jpg
    37.6 KB · Visningar: 79
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!