Behöver hjälp!!

supr_00

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
På g...
Jag fick en uppkörningstid på onsdag MEN har ingen MC. Brorsans(nmi) MC är på verkstaden och mc-uthyrning.com har inte honda cb tillgängligen förrän på torsdag.

Är det någon som är villig att hyra ut en uppkörningshoj för ett dygn, betalar såklart. kanske lite svårt att få låna någons men testar endå.. man vet aldrig.

Kan nämna att brorsan kommer vara med mig och han har hojjkort.

mvh

Snövit

jagärjättemycketupptagen
Gick med
23 May 2008
Hoj
-08 VFR svart som synden
Jag hade gärna hjälpt, dock så lär du inte komma förbi konerna innan dom kuggar dig på min hoj!

Vet att Halmstad Gustav hyr ut Honda, det är tyvärr det bästa jag kommer på:va

Stort lycka till på onsdag, andas, tänk klart och se det som en riktigt rolig hoj tur så skall du se att det går bra:tummenupp

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Jag kan tänka mig att låna ut mitt bromshandtag så att dom kan skruva ihop din brors hoj till onsdag! :tummenupp

supr_00

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
På g...
tack för svaren, men jag har kommit i kontakt med en snubbe som ville sälja sin HOnda CB750F, så jag frågade honom om han ville hyra ut den till mig iställlet och det gick han med på :) , tyvärr hann jag att avboka min tid på onsdag, ska köra upp på fre istället i skövde.

Snubben hade en, som sagt, honda CB750F, av årsmodell -82. Det borde väl inte vara några problem att köra upp med den? Eller? Allt funkar på den och den är besiktigad etc.

Vad tycker ni är rimligt pris för 1 eller 2 dags hyra?

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
tack för svaren, men jag har kommit i kontakt med en snubbe som ville sälja sin HOnda CB750F, så jag frågade honom om han ville hyra ut den till mig iställlet och det gick han med på :) , tyvärr hann jag att avboka min tid på onsdag, ska köra upp på fre istället i skövde.

Snubben hade en, som sagt, honda CB750F, av årsmodell -82. Det borde väl inte vara några problem att köra upp med den? Eller? Allt funkar på den och den är besiktigad etc.

Vad tycker ni är rimligt pris för 1 eller 2 dags hyra?

det funkar nog prima. Lättmanövererad, men ganska tung.
Övade ju själv på min gamla CB400 (lite lättare chassie och mindre motor) och körde sen upp på en CB750 F 1997. Bra övningshojar, men lämnar mer att önska efter det att kortet ligger i plånboken!

nmi

Sporthojsnörd
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
hojlös
det knasa sej med den hojen brorsan skulle få låna så om det finns nån som har nått tillgängligt som man kan få låna så vore det schysst kan ev tänka mej att personen får låna min så länge

Snövit

jagärjättemycketupptagen
Gick med
23 May 2008
Hoj
-08 VFR svart som synden
Nyfiken

Hur har det gått? för det var väl den stora dagen idag?

Ari81

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2007
Hoj
Aha
Eller så kan du ringa runt o höra med alla körskolor :tummenupp

Last edited:

supr_00

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
På g...
Har ring alla körskolor i gbg och de kan inte då deras mc är antligen bokade eller så e d semesterstängft

Snövit

jagärjättemycketupptagen
Gick med
23 May 2008
Hoj
-08 VFR svart som synden
Meen va fan, det måste ju finnas någon som kan låna ut sin hoj:confused: :va

Worst case så får du gärna låna min, dock så får du ju en beg hoj motsvarande sjävrisken om klotar Snövit:D och jag tror för att öka dina chanser så skall du inte komme åkandes på henne.

en kille kom på en spaljrans R1 som privatist i ett alldeles nytt Alpine ställ och han tog sig inte ens förbi lågfarten innan dom kuggade honom.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
kolla med Bergmans motor i Borås, dom brukar va schyssta om dom har nån beghoj inne.

Att köra sporthoj på uppkörningen känns lite som mission impossible

supr_00

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
På g...
jepp får se hur jag ska göra.. börjar bli lite smått galen. Kan man chansa på att köpa en http://www.blocket.se/vi/16986472.htm?ca=15_s , och sedan sälja den när man är klar med körkortet. Fast risken finns ju att man går jävligt i förlust om man inte lyckas sälja den vid samma nivå man köpte den för.

Kan inga av dessa hojan nedan funka på uppkörning? Så jag köper direkt en hoj som jag vill ha.

http://www.blocket.se/vi/16124750.htm?ca=15_s

http://www.blocket.se/vi/16971273.htm?ca=15_s

http://www.blocket.se/vi/16955900.htm?ca=15_s

Har ingen handledare heller så kanske blir svårt och komma in i dessa sporthojar.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy