Behöver info om ktm 2takt

Bjänka

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
Honda xr 250
Jag är intresserad av att byta upp mig till en större enduro hoj och jag tänker mest på en 2takt? Då det blir att köra en hel del skogsväg, grusväg, stigar i skogen och lite här och vars i skogen.
Jag tänkte fråga hur många timmar man kan köra tills man behöver byta kolv på en 2takts ktm? hur många timmar tills man byter olja och filter? hur många timmar tills man gör stor servicen? och vad man byter ut i detta tillfälle?
skriv så mycket ni vet.
är tacksam för varje svar!

kolv 50 timmar om du har rätt bestyckad, kan slita hårdare annars och beror på varvtal och hur du kör destå hårdare du kör desto mer sliten blir det och du måste bytta oftare kostar endå bara cirka 1000kr ju :)
olja 10 timmar om man kör som motionär, jag kör den värsta helsynteten som finns vet inte om det är nödvändigt men motorn håller ju finns inga filter i en ktm 2t vad jag vet :)
lagrena håller vell 100 eller 200 timmar tror jag den är jag om jag inte miss minner mig:)
lagrena kostar typ 4000kr va jag mins :)

hoppas deta hjälpt dig

komm på en till sak, det fins en maico återförsäljare i sverige, du kanshe ska snacka med dom om att köpa en 620 2t enduror maskin, de borde ha bättre hållbarhet med störe kolv och lägre varvtal :)

Last edited:
på deras större 2taktare så är det som sagt 50h på en kolv.
Den stora servicen sker vid 90-100h.

Då byts vevlager och ramlager i första taget:)

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back