Behöver laga skinnstället!!! Blixtlåspaj

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Imorse gav mitt blixtlås upp i skinnstället och jag behöver snabbt fixa det helst innan torsdag! Är det någon här som känner till någon som kan göra det snabbt och har tillgång till lämpliga blixtlås gärna i Uppsala?

/Panik :(

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Simba skrev:
Imorse gav mitt blixtlås upp i skinnstället och jag behöver snabbt fixa det helst innan torsdag! Är det någon här som känner till någon som kan göra det snabbt och har tillgång till lämpliga blixtlås gärna i Uppsala?

AE tec HB
Kärrtorpsv. 73
Box 6097
12106 JOHANNESHOV
Telefon/Mobil:08-6002805

är väl bäst och säkert dyrast
Leta efter en vanlig skräddare annars

Uppsala
http://www.gulasidorna.se/query?wha...istrict_name=&district_type=&phone_prefix=018

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
WestW skrev:
AE tec HB
Kärrtorpsv. 73
Box 6097
12106 JOHANNESHOV
Telefon/Mobil:08-6002805

är väl bäst och säkert dyrast
Leta efter en vanlig skräddare annars

Uppsala
http://www.gulasidorna.se/query?wha...istrict_name=&district_type=&phone_prefix=018

Ersoy på kungsholmen har fixat dragkedja åt mig. Jag har inget att anmärka på utförandet där, verkar vara rejält isytt.
I Uppsala har jag tyvärr ingen aning, men det borde ju gå att hitta en bra skräddare där med tycker man. Det är dock ganska viktigt att de förstår att det måste sys i ordentligt, så bäst är att lämna det till folk som förstår hur skinnställ används :)

Adressuppgifter

Ersoy Kem-Tvätt & Skrädderi HB
Kungsholmsg. 18, 112 27 STOCKHOLM 08-650 98 13
Mobiltfn 070-753 69 91

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Säkerhet går i första hand, pris kommer långt ner på listan. Dragkedjan är en mycket viktigt säkerhetsdetalj, bara tanken på att jackan och byxan går isär vid en eventuell marksyning ger mig kalla kårar! Nej det måste vara någon som vet vad de gör, annars får det vara!

Tom skrev:
Ersoy på kungsholmen har fixat dragkedja åt mig. Jag har inget att anmärka på utförandet där, verkar vara rejält isytt.
I Uppsala har jag tyvärr ingen aning, men det borde ju gå att hitta en bra skräddare där med tycker man. Det är dock ganska viktigt att de förstår att det måste sys i ordentligt, så bäst är att lämna det till folk som förstår hur skinnställ används :)

Adressuppgifter

Ersoy Kem-Tvätt & Skrädderi HB
Kungsholmsg. 18, 112 27 STOCKHOLM 08-650 98 13
Mobiltfn 070-753 69 91

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Simba skrev:

Finns ett ställe i Uppsala.

Ekenhagens Päls
Svartbäcksgatan 23
753 32 Uppsala
018-154656

Men jag vet inte hur snabbt dom kan fixa sånt.

// Lena

MoosE

Uppsala RoadRunners
Gick med
17 Jul 2003
Hoj
SÅLD....:(
prova med SYVERKSTA´N på rackarbergsgatan 102.. tele:018/524806

inte säkert att dom har tid... men dom vet vad dom gör.
hälsa från mej...

/Roger.

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Simba skrev:
Säkerhet går i första hand, bara tanken på att jackan och byxan går isär vid en eventuell marksyning ger mig kalla kårar!

Sprätta upp madrassen Simba, :hihi köp dig ett helställ... :tungan
Säkert, snyggt och oerhört mycket bekvämare än ett delat dito... :banana

//D

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Taz skrev:
Sprätta upp madrassen Simba, :hihi köp dig ett helställ... :tungan
Säkert, snyggt och oerhört mycket bekvämare än ett delat dito... :banana

//D

Du skulle sett minen på min fru när jag undrade om stället gick att laga. Hennes kommentar var klart det måste gå att laga! Nej tyvärr kan jag inte prioritera köp av ett nytt ställ nu.

Tack alla för era tips, jag skall ringa runt och se om jag kan få detta löst snabbt och bra.

millan

Numera hojlös mamma!
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
SÅLD...
Jag har precis bytt dragkedja i min jacka och jag lämnade in den hos "Agata sax" på Sysslomansgatan.
Det blev jättebra och det kostade 400:-.
Kan varmt rekomendera denna skräddare!! :tummenupp

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Nu har jag skickat mitt skinnställ till Jofama i Malung

Jag försökte få stället fixat i Uppsala och visst hade det gått om jag inte haft så bråttom och de dragkedjor fick se var antingen för klena eller för korta, behövde 90cm och en som skulle funkat var 85 cm, aningens för kort.

Syverkstan hade fullt upp,
Ekenhagens Päls ville helst inte ta jobbet eftersom det är en säkerhetsdetalj och jag tvekade när de visade upp den dragkedja de hade (för klen tror jag).
Agata Sax kunde göra det under nästa vecka om jag kom upp med en dragkedja för 500 spänn.

Jofama gör det för 350 + moms + frakt. Visst blir det lite dyrare men de syr tydligen i många "midjelås" som de kallar det i just Daineseställ (en akilleshäl måntro?). Nu får jag förhoppningsvis tillbaka skinnstället i mitten på nästa vecka med lite tur redan på tisdagen och tryggheten om att det blir ett proffsjobb med dragkedja avsett för skinnställ avgjorde beslutet.

Tack än en gång för alla hjälpsamma tips!

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Nu är skinnstället lagat!!!

Jofama i Malung fixade mitt skinnställ med toppenresultat! Nu sitter det något kraftigare metalldragkedja än den som satt i orginalutförande i mitt Daineseställ. Sömmarna är proffsigt utförda och de har tvingats sprätta en hel del för att få till det och nu känns det som bättre än nytt! Dryga 400 gick det på inkl frakten tillbaka, därtill skall läggas min fraktkostnad dit ca 200 (med företagspaket, det var bråttom). Lagning utfördes dagen efter att de mottog mitt skinnställ hade de skickat tillbaka det till mig. Det blev utfört snabbt, smidigt, och proffsigt utfört!

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Simba skrev:
Jofama i Malung fixade mitt skinnställ med toppenresultat! Nu sitter det något kraftigare metalldragkedja än den som satt i orginalutförande i mitt Daineseställ. Sömmarna är proffsigt utförda och de har tvingats sprätta en hel del för att få till det och nu känns det som bättre än nytt! Dryga 400 gick det på inkl frakten tillbaka, därtill skall läggas min fraktkostnad dit ca 200 (med företagspaket, det var bråttom). Lagning utfördes dagen efter att de mottog mitt skinnställ hade de skickat tillbaka det till mig. Det blev utfört snabbt, smidigt, och proffsigt utfört!

Är det inte det jag alltid sagt... ju närmre Värmland man kommer destå bättre kvalitet på det mesta... :tungan :tummenupp

//D

FYI: ca 8 mil från Sysslebäck!!!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...