Behöver ny hoj

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
Tjena,
Long time no see... Har inte varit på forumet och inte på rörken och inte Lunda... ingen ordning alls nu för tiden... :( Mest för att man har fått en liten dotter. :)

Mina kära Trajja kommer att bli löst av försäkringsbolaget, trist nog... de började reparera sen kom de på att det vart för dyrt :(

Så jag måste hitta en ny. Är det någon som har nått i sport väg till salu? Skall ta och provköra lite, typ en blade, R1, daytona, vtr, tl100s eller nåt sånt.

Har ni nå bra tips vilka årsmodeller man skall undvika, vad man skall titta efter? Vode guld värt! :tummenupp

Ha de' gott!
:) Jocke

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
URRJocke skrev:
Tjena,
Long time no see... Har inte varit på forumet och inte på rörken och inte Lunda... ingen ordning alls nu för tiden... :( Mest för att man har fått en liten dotter. :)

Mina kära Trajja kommer att bli löst av försäkringsbolaget, trist nog... de började reparera sen kom de på att det vart för dyrt :(

Jocke

Grattis till dottern :tummenupp
Det är nu helvetet börjar.... :) (fick en dotter i februari, och tjejer ÄR värst)

Vad har du gjort med trajjan ??????

//B

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Bear skrev:
Grattis till dottern :tummenupp
Det är nu helvetet börjar.... :) (fick en dotter i februari, och tjejer ÄR värst)

Vad har du gjort med trajjan ??????

//B

He he har hört att det är kanon... till de kommer upp i tonnåren och då får man igen :tungan

Kul, vi fick Julia i februari också, den 18:e ni då?

En idiot som gjorde en u-sväng mitt framför näsan på mig på sveavägen...:huvet Började bromsa men insåg att det var kört så jag skickade hojen och tumlade runt och gled en rejäl bit på mage förbi bilen som då stod tvärs över sveavägen.

Allt bra annars?

:) J

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
URRJocke skrev:
He he har hört att det är kanon... till de kommer upp i tonnåren och då får man igen :tungan

Kul, vi fick Julia i februari också, den 18:e ni då?

En idiot som gjorde en u-sväng mitt framför näsan på mig på sveavägen...:huvet Började bromsa men insåg att det var kört så jag skickade hojen och tumlade runt och gled en rejäl bit på mage förbi bilen som då stod tvärs över sveavägen.

Allt bra annars?

Linda damp ner 9:e och fort gick det :)

Huu, det där lät inte kul :( Hur gick det med dig ?

Jodå, det mesta är bra, dock alldeles för lite sömn med två ungar vakna på nätterna :gnissla

//B

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Bear skrev:
Linda damp ner 9:e och fort gick det :)

Huu, det där lät inte kul :( Hur gick det med dig ?

Jodå, det mesta är bra, dock alldeles för lite sömn med två ungar vakna på nätterna :gnissla

//B

Jag förstår precis... första månaden var vidrig! Nu är allt lugnt och skönt.

Med mig gick det otroligt bra, lite öm i kroppen en blåsa på ett finger och lite ont i armbågen nån vecka. Nu är allt borta. Grym goretex jacka knappt skitig, inte en skråma trots att jag måsta ha glidit på magen en typ 20 meter. Helt otroligt!

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Välkommen Tillbaka URRJocke!
Min rekomendation är att kolla på en hoj som sälen har!
Grymt bra försäkring på den hojjen och riktigt bra sportegenskaper med
öhlinare på : )

Last edited:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Välkommen tillbaka URRJocke och grattis! :tummenupp

Jag är i samma dilemma som dig angående hojar så jag hoppas att de andra forumdeltagarna har någon matnyttig info att ge.

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Välkommen tillbaka!
Grattis till den lilla och välkommna in henne genast i UaRR familjen!

Hoppas du mår bra och återhämtat dig från vurpan. synd på hojen, och tur att det inte blev värre!

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Ska sälja min Fireblade -02

Lite info om den:

Röd/Svart (den snyggaste färgen!! :D )
1300mil
fullservad samt nyservad vid 1200mil (dvs garanti på hojen t o m 2007)
Sprittnya däck, Michelin Pilot Power som inte ens rullat 20mil.

Hojen måste ses.... passa på o kom o kolla på den innan jag sätter ut den på annons.

Pm:a eller ring vid intresse.

Marcus
0736-213591

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Hej, välkommen tillbaka :hej
Grattis till dottern (och ett liv i fattigdom och misär :))

Surt att råka ut för en U-svängsidiot...
Skönt att höra att det gick bra för dig iaf!

Angående hoj så måste jag ju rekomendera en KTM... nej då, bara skämta :)
Köp en Fireblade så blir du nöjd, me promise! 929 och 954 är grymt prisvärda nu. Kvalitet som inga andra, bekväma och trevliga chassien som man får förtroende för :tummenupp
GSX-R1000 kan du nog välja bort på en gång pga sadelhöjden.

Lycka till

JoH

va???
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
yamaha honda
Ska sälja min Tl 1000 S.

Mycket fin hoj maskinellt.
Lite otvättad sen Gotland, ska fixas i helgen.

Kom och provkör.

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Bilder

Tackar :tummenupp måste ta en sväng till rörken snart så man får träffas, vore kul som tusan!

MackeNo1 och JoH kan inte ni slänga upp bilder på hojarna, vore guld...

Hur går det med Lasses Daytona föresten, strular den fortf? Skall ta och provköra en idag tänkte jag.

Ciao :) J

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
URRJocke skrev:
Tjena,
Skall ta och provköra lite, typ en blade, R1, daytona, vtr, tl100s eller nåt sånt.

Har ni nå bra tips vilka årsmodeller man skall undvika, vad man skall titta efter? Vode guld värt! :tummenupp

Ha de' gott!
:) Jocke
Så där ja! Nu ska han köpa riktig hoj! :tummenupp Så istället för att göra som andra som får barn, skaffa kombi, så skaffar du sporthoj-Riiispect! :Bugar När det gäller R1:eek:r så har jag hört att du ska undvika 98-99:eek:r p.ga dåliga växelådor, annars har jag varit asnöjd med både -01:an och nuvarande!

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kongo skrev:
Så där ja! Nu ska han köpa riktig hoj! :tummenupp Så istället för att göra som andra som får barn, skaffa kombi, så skaffar du sporthoj-Riiispect! :Bugar När det gäller R1:eek:r så har jag hört att du ska undvika 98-99:eek:r p.ga dåliga växelådor, annars har jag varit asnöjd med både -01:an och nuvarande!

He he skam den som ger upp livet för att man har skaffat barn. Man kan göra precis samma saker, men i mindre omfattning är min filosofi (h.m. undrar hur det stavas ;)

Tackar för tipset kompis!

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
JoH skrev:
Ska sälja min Tl 1000 S.

Mycket fin hoj maskinellt.
Lite otvättad sen Gotland, ska fixas i helgen.

Kom och provkör.

Tjena JoH,
Nu har jag provkört en SV1000S på Sulas. Känndes ungefär som att köra min gamla SV650s. Underbart ljud och rolig, men lite stenålder. Liten hoj fast den känns klumpig, vikten högt upp och betongig helt enkelt...

Är sv1000s och TL1000s ungefär lika att köra, eller? Vet du eller nån?

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Ska ta några bilder på hojen i helgen :tummenupp

Gabor

Guest
URRJocke skrev:
Tjena JoH,
Nu har jag provkört en SV1000S på Sulas. Känndes ungefär som att köra min gamla SV650s. Underbart ljud och rolig, men lite stenålder. Liten hoj fast den känns klumpig, vikten högt upp och betongig helt enkelt...

Är sv1000s och TL1000s ungefär lika att köra, eller? Vet du eller nån?

Tjena, kanske den här kan vara intressant. Funderar på att byta, ingen bra skjutshoj å jag kör alltid för fort med den... :yoparty mitt körkort mår inte bra av det... :gnissla

Viperdämpare, undertail, kolfiber hugger, vita blinkers runt om , svart race glas, servad nyligen, 3000 mil, snart slut bakdäck.. intresserad ??

Bifogat

• Belas hoj[1].JPG
    Belas hoj[1].JPG
    9.4 KB · Visningar: 112
Last edited:

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lite bilder på skönheten, tagna på väg hem från jobbet. Han tyvärr inte tvätta hojen så ser den skitig ut är det därför... Ska tvättas och tas bättre bilder så fort som möjligt.

Bifogat

• Snett från sidan.JPG
    Snett från sidan.JPG
    97.7 KB · Visningar: 50
  • Vänstersidan.JPG
    Vänstersidan.JPG
    108 KB · Visningar: 46
  • Bakifrån.JPG
    Bakifrån.JPG
    70 KB · Visningar: 42

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
MackeNo1 skrev:
Lite bilder på skönheten, tagna på väg hem från jobbet. Han tyvärr inte tvätta hojen så ser den skitig ut är det därför... Ska tvättas och tas bättre bilder så fort som möjligt.
Hur mycket hade du tänkt dig ha för den?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...