Behöver ny motor (Mito)

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Skar miton för nån dag sen, ställde förgasare för snålt så han fick förlite soppa.. Nu vet jag vart gränsen går iaf :cool: Fick gå ca 6km hem mitt i natten också.. det är inte lätt när det är svårt :(

Så är det nån som har en motor till salu så hör av er!

/Anton

Det var ju nån som sålde en Mito motor här på SH för ett tag sen kolla på Säljes forumet..

Visst skulle jag kunna renovera den jag har men bara det att jag behöver en ny cylinder och hittar ingen till äldre mito på geiwiz =( Nån som har köpt till äldre mito därifrån eller vet något annat ställe som säljer?

Cylindern klarade nypningen fint.. Tog saltsyra och tog bort aluminiumet som fastnat, inga skador alls på nicasilen :) Men jag har två sprickor i den sen tidigare och nu hittade jag två små till :( Går det att nicasila om den om det är sprickor i den? gissar att det inte går.. =(

/Anton

Edholm skrev:
Visst skulle jag kunna renovera den jag har men bara det att jag behöver en ny cylinder och hittar ingen till äldre mito på geiwiz =( Nån som har köpt till äldre mito därifrån eller vet något annat ställe som säljer?

Cylindern klarade nypningen fint.. Tog saltsyra och tog bort aluminiumet som fastnat, inga skador alls på nicasilen :) Men jag har två sprickor i den sen tidigare och nu hittade jag två små till :( Går det att nicasila om den om det är sprickor i den? gissar att det inte går.. =(

/Anton

sprickorna går troligtvis att svetsa och sen nicasilar man om.

EBS skrev:
sprickorna går troligtvis att svetsa och sen nicasilar man om.

Man måste vara bra vass på tig:en då.. =) sprickorna är mellan avgaskanalen och dom två små kanalerna som mynnar ut i avgaskanalen..och det är ju ungefär mitt i cylindern blir trångt :)

Risken borde ju finnas att det hela slår sig och några över dim kolvar har jag inte sett till.. =(

Posta tips och teorier nu :bow

Edholm skrev:
Man måste vara bra vass på tig:en då.. =) sprickorna är mellan avgaskanalen och dom två små kanalerna som mynnar ut i avgaskanalen..och det är ju ungefär mitt i cylindern blir trångt :)

Risken borde ju finnas att det hela slår sig och några över dim kolvar har jag inte sett till.. =(

Posta tips och teorier nu :bow

Snacka med Racing Konsult, Tel. 08-381074. Tror dom tar 2500 för att svetsa och nicasila en cylinder. :)

Nisse Järnet skrev:
Det funkar ju visst :) Har själv sett en med egna ögon här i Vallentuna :) Gixxer 1100 då? Ok dom har oljekylare men ändå...

funkar gör det säkert men varför byta till en motor med lika många hästar och som kommer gå sämre pga otillräcklig kylning? en DR eller XR motor håller nog nästan lika bra, har lite fler kusar och har dessutom vattenkylning.

Edholm skrev:
Nu vet jag vart gränsen går iaf :cool:

/Anton

:lol Hahahahaha, Det låter så kul när jag läser det...ännu roligare när du satt dit den där cool smilisen

Ungefär. Oj skruvade jag skruven så mycket, ajdå! :lol

Har pratat med racing konsult nu, han verkade veta vad han pratar om :) 1500:- kostade det om den inte behövs svetsas och runt 2000:- beroende på hur stora sprickor osv.. Ska skicka ner den imorgon. :)

Tack igen EBS ;)

Edholm skrev:
Har pratat med racing konsult nu, han verkade veta vad han pratar om :) 1500:- kostade det om den inte behövs svetsas och runt 2000:- beroende på hur stora sprickor osv.. Ska skicka ner den imorgon. :)

Tack igen EBS ;)

Det va så lite så. ;)

Neox Spunk här på SH har en mito motor till salu för 3000:-

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back