Behöver restaurangtips på norrmalm eller i närheten

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Försöker hitta någonstans att skotta i sig mat i morgon. Ska på bio med damen och tänkte äta lite mat därefter. Biografen blev Rigoletto så jag skulle föredra ett hak inom gångavstånd. Någon som kan tipsa om något hyggligt tapas-hak eller liknande i närheten.

Nej, jag tänker inte ta mig till söder eller gå ända till Mamas & tapas på Kungsholmen...

....det ska vara max 5-10 minuter promenad från bion.

Tipsa på, bråttom bråttom.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Vill bara trycka lite mer svärta på Trineos tips om Restaurang: Smak på Restaurangen. Tycker det stället är riktigt kanon. Bra käk och ett kul sätt att äta på med många småräter och kanske "smak viner".

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Norrmalms-karta
Hoppas ni får det trevligt :)

När du står framför fläkten så måste det uppstå ett läte som påminner om panflöjt när luften passerar dina öron... Ju mer innehåll, desto mindre visslande läte.

Tror smak ligger lite högt i pris. Denna gång kommer budgeten vara lite stramare så Melkers ställen går bort...
Vill inte äta budgetmat men Melker ligger ändå för högt. (varmrätt 350, tvårätters 450:)...

...Försöker hitta något mer prisvärt.

Last edited:

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Gå ner längs Svea vägen förbi Skandia huset så hittar du San Leandro's Tapas bar

//Dafe

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ta en av varje på McDonalds meny så blir det som tapas.
Hon kommer aldrig kunna bevisa att det inte är tapas i alla fall.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Hmm, tapasställe i city som erbjuder mat till budgetpris utan att vara budget... jag vet faktiskt inte... du har väl nån sån där svettig Mongolian där i närheten.

Annars kan jag rekommendera en till trevlig krog... Duvel Café / Pressklubben... deras Entrecôte med tryffelbearnaise är riktigt trevlig.

Skall du käka på restaurang skall du inte bry dig om vad det kostar, då kan du lika gärna käka hemma.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Skall du käka på restaurang skall du inte bry dig om vad det kostar, då kan du lika gärna käka hemma.

Just ja, världen är svart eller vit... Vill man inte äta varmrätt och förrätt för minst en femhundring så är alternativet att laga kötbullar hemma eller skotta i sig en korv med räk och en pucko för en femtilapp?!

Det svåra är inte att hitta en riktigt bra restaurang om man är beredd att betala lite extra vilket jag gärna gör när andan faller på... Det svåra är att sålla mellan alla restauranger som ligger i prissegmentet mitt imellan McD och Melker/Lallerstedt och Mattias Dahlgren...

...och eftersom jag nu vill göra det svåra, äta prisvärt men ändå bra så konsulterar jag SH..

Det krävs inte SH för att hitta till Melkers, Lallerstedt, Dahlgrens restauranger eller Edsbacka Krog...

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Det där är ju tramisgt, speciellt om man äter ute ofta. Ska man dra in notor på tusentals kronor i veckan? Det finns massor med trevliga och billiga restauranger. Men om man äter ute en gång om året kan det väl få kosta. Men det är klart, om man inte hade någon MC ens, då skulle man kunna äta på F12 varje dag. :7peta

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Njae, föredrar faktiskt inte F12... föll mig inte i smaken.

Men korvgubbe, här kommer lite fler tips och förslag då då.
Nalen, deras restaurang har sjysst mat, vet dock inte prisläget.
Pressklubben vill jag fortfarande slå ett slag för.
O´learys är kanske inte culinarisk höjdpunGkt men tapas har de ju... finns på Centralen om du inte vill över till Kungsholmen.
Texas Steak House, finner du närmast i Östermalms Saluhall.

Hmm, blir svårt då du tyckte att Kungsholmen var för långt bort... då vet man ju inte hur långt man kan sträcka sig.

Btw, Edsbacka har blivit av med i alla fall en av sina stjärnor nu när Christer har sålt det.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Sabai-Sabai på Kammakargatan är trevligt.
Thaikäk i genuin miljö. Vettiga priser.

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
Galways ligger ju på Kungsgatan, nåra meter från Rigoletto.
Irländsk pub med hyffsat käk.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nej för f*n... inte Galways för allt i världen.

Senaste 2ggr jag käkat där har maten varit under all kritik.
Deras överlevnad är att sälja öl till minderåriga som lyckats komma med fejkat leg.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024