Behöver vettigt tips på ADSL bredband.

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Vi har inget fiber indraget till vårt hus så alternativen är två.

ADSL eller mobilt 3G/4G var vi nu har bråkat med Telenor i flera månader avslutade vi deras 4G eftersom det i princip aldrig fungerat.
Mottagningen om den nu ens excisterar har svajat konstant och de senaste 3 månaderna har vi inte ens kunnat se ett 5 minutersklipp på Youtube.
Vi bor på landet utanför Ängelholm men nära E6an och kan se masten ifrån vårt fönster 2 km bort...
Eftersom bl a Tele 2 m fl kör på samma mast så är det således inte intressant

Alternativet är då endast ADSL och vi vill ha en vettig 24/1 MB lina till ett vettigt pris?

Några rekommendationer baserat på egna erfarenheter?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Ring din operatör och fråga hur låpngt från DSLAM ni bor - då vet du vilken hastighet ni kan få. Annars skulle jag rekommendera att du provköper kontant-abb av respektive 3G-operatör och provar vad som funkar bäst.

För tre veckor sedan bytte jag från Telia (efter att haft dem som mobiloperatör sen början på 90) till TRE (för min mobil) och fick äntligen den hastighet jag betalar för - till billigare pris. Min ISP är dock Bahnhof där jag betalar för 100/100 men kan ställa min (virtuella) router att nyttja 500/500 Mbit dvs 5 ip-adresser med lastbalancering.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
D-SLAM? Låter som en hiphoppare. I bostadsrättsföreningen ska vi inom kort rösta om en gemensam ISP med 100/100-lina för 269 kr/mån men jag är skeptisk och kommer att rösta nej. Leverantören är nämligen Netatonce, samma leverantör jag hade för 6 år sedan och som jag sa upp eftersom kundservicen och hastigheten på den tiden var urkass. Kunde inte ens spela BF2 online....

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping