joge_ skrev:Hej
Behöver jag gå teori kursen, eller är det mycket svårt utan och gå den?
Finns det nån här som har fixat teorin bara som att läsa hemma?
Är det svårare att få provskrivningstid om jag läser hemma?
hs01jowe skrev:en fråga till er med kortet:
om man nu ska som jag börja med 125:a kortet så behöver man ju lämp-intyget. och då har man ju precis skickatr ett för någon månad sen till övningskörningen för bil. behöver man skicka in en ny för mc då? och behöver man göra en ny syn-test?
hs01jowe skrev:en fråga till er med kortet:
om man nu ska som jag börja med 125:a kortet så behöver man ju lämp-intyget. och då har man ju precis skickatr ett för någon månad sen till övningskörningen för bil. behöver man skicka in en ny för mc då? och behöver man göra en ny syn-test?
Anton_Ljunghusen skrev:Nej! Det är ett "lämppaket" dvs för både A och B, så du kan bara hoppa på hojen och köra
DJM skrev:nej det är det inte. Man måste kryssa i a1 också. Om du inte har gjort det måste du skicka in ett till. Men inte syntest bara en blankett till tror jag?
DJM skrev:nej det är det inte. Man måste kryssa i a1 också. Om du inte har gjort det måste du skicka in ett till. Men inte syntest bara en blankett till tror jag?
Anton_Ljunghusen skrev:Jag ringde och frågade eftersom jag bara kryssat i A1 men ville även köra kärra..va fick du din info ifrån?
DJM skrev:Alltså, på pappret så kan man kryssa i för alla behörigheter. Jag ringde och frågade. Så jag kryssade i a1 och b. Dom sa att man behöver bara ett syntest såklart. Så dom har det dokumenterat att du har gjort syntestet. Så bara skicka in en till blankett med a1 ikryssat.
Anton_Ljunghusen skrev:Skumt.. nåväl din upplysning låter vettigare, jag snackade väl med en praoelev eller nåt
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |