Behövs teori-kursen?

joge_

Ny medlem
Gick med
24 Dec 2003
Hoj
dtx
Hej
Behöver jag gå teori kursen, eller är det mycket svårt utan och gå den?
Finns det nån här som har fixat teorin bara som att läsa hemma?
Är det svårare att få provskrivningstid om jag läser hemma?

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
joge_ skrev:
Hej
Behöver jag gå teori kursen, eller är det mycket svårt utan och gå den?
Finns det nån här som har fixat teorin bara som att läsa hemma?
Är det svårare att få provskrivningstid om jag läser hemma?

Jag läste allt hemma.
MC-Boken och Bonniers Trafikskola4 så klarar du dig.

Bara att boka uppskrivningstid nu och börja öva.

zippo

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
ingen för tillfället
jag läste igenom böckerna två gånger på en månad ungefär, skrev, och klarade... så det är nog inga problem

RockParty

Medlem
Gick med
17 May 2004
Hoj
-02 SR500 -81 rsv mille fighter
Läste igenom dagen innan o klarade det.
teorikurs behövs absolut inte.

Visionfruit

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2005
Hoj
2013, MV Agusta Brutale 675
samma här läste det hemm mc boken och körkortsboken bokade tid tid o sen så va det klart

lycka till

// robban

ettan

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
yamaha r6 2000
läste hela teori kursen klarade inte skiten ändå, var så jävla förbannad den dagen... :huvet

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014
en fråga till er med kortet:
om man nu ska som jag börja med 125:a kortet så behöver man ju lämp-intyget. och då har man ju precis skickatr ett för någon månad sen till övningskörningen för bil. behöver man skicka in en ny för mc då? och behöver man göra en ny syn-test?

Visionfruit

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2005
Hoj
2013, MV Agusta Brutale 675
hs01jowe skrev:
om man nu ska som jag börja med 125:a kortet så behöver man ju lämp-intyget. och då har man ju precis skickatr ett för någon månad sen till övningskörningen för bil. behöver man skicka in en ny för mc då? och behöver man göra en ny syn-test?

hmm tror du måste skicka in ett nytt men synbtestet slipper du nog men är inte säker själv skicka ja in allt tillsammans prickade för lämp te hoj

lycka till

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
hs01jowe skrev:

Nej! Det är ett "lämppaket" dvs för både A och B, så du kan bara hoppa på hojen och köra

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Anton_Ljunghusen skrev:
Nej! Det är ett "lämppaket" dvs för både A och B, så du kan bara hoppa på hojen och köra

nej det är det inte. Man måste kryssa i a1 också. Om du inte har gjort det måste du skicka in ett till. Men inte syntest bara en blankett till tror jag?

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
DJM skrev:
nej det är det inte. Man måste kryssa i a1 också. Om du inte har gjort det måste du skicka in ett till. Men inte syntest bara en blankett till tror jag?

bra DJM, så är jag nästan 100% säker på att det går till..

teorikursen : det är helt olika på hur folk lär sej bäst. själv tycker jag att det är mkt lättare om någon förklarar & jag antecknar. jag gick kursen & pluggade en heldel hemma & då gick skrivningen som en dans :tummenupp
men men, det beror helt på hur du själv känner, fastnar det lätt när du läser så varför slänga bort onödiga pengar på en teorikurs :tungan

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
DJM skrev:

Jag ringde och frågade eftersom jag bara kryssat i A1 men ville även köra kärra..va fick du din info ifrån?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Jag korkade upp en flaska whisky och började läsa klockan 02:00 dagen innan jag skrev upp och klarade det galant

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Anton_Ljunghusen skrev:
Jag ringde och frågade eftersom jag bara kryssat i A1 men ville även köra kärra..va fick du din info ifrån?

Alltså, på pappret så kan man kryssa i för alla behörigheter. Jag ringde och frågade. Så jag kryssade i a1 och b. Dom sa att man behöver bara ett syntest såklart. Så dom har det dokumenterat att du har gjort syntestet. Så bara skicka in en till blankett med a1 ikryssat.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
DJM skrev:
Alltså, på pappret så kan man kryssa i för alla behörigheter. Jag ringde och frågade. Så jag kryssade i a1 och b. Dom sa att man behöver bara ett syntest såklart. Så dom har det dokumenterat att du har gjort syntestet. Så bara skicka in en till blankett med a1 ikryssat.

Skumt.. nåväl din upplysning låter vettigare, jag snackade väl med en praoelev eller nåt :lol

Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
Jag har MC-boken hemma, och Bonniers Trafikskola 4... Det funkar kanon! :tomten
Det blir lite kvällsläsning, och när man sätter sig vid Bonniers så blir man kvar där ett bra tag! Nu har flickvännen börjat utforska Bonniers Trafikskola, hon är ju då ett år äldre än vad jag är... :hihi

Blir nog snart till att boka teoriskrivningstid! :)

/mvh Johan

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...