Behov av ny mail! Vilken bör man välja?

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjenna!

Har precis stängt ner mitt hotmail-konto efter att det spammat ut en massa mail som jag inte skickat. Känns surt då jag haft kontot i säkert 15 år.
OBS, detta har inte med att jag öppnat något skumt mail eller så... vet inte hur det drabbat mig. Jag som alltid är så försiktig.

Nu till frågan.. vad rekommenderas för ny "säkrare" maildomän?

//KaliZ

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Var också en hotmail användare för många år sedan tills den dagen de stängde mitt konto för att jag varit inaktiv en tid. Svor att aldrig öppna ett nytt hotmail konto efter det. Förlorade en del viktiga kontakter och mail nämligen på kuppen.

Har allt sedan dess använt Gmail och jag är nöjd så här långt. Väldigt duktiga på att mota bort skräppost. Tror faktiskt aldrig jag manuellt behövt tala om att något är skräppost.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Köp egen domän och webhotell. Billigt, och du kan ha en dumpadress för registrering på hemsidor och annat som bara renderar skräp, och en seriös adress som du är mer restriktiv med.

Är du lat låter du dumpadressen vara ett alias för din seriösa låda så kan du radera aliaset när spamet tar över helt.

Fina fisken vettu..

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Köp egen domän och webhotell. Billigt, och du kan ha en dumpadress för registrering på hemsidor och annat som bara renderar skräp, och en seriös adress som du är mer restriktiv med.

Är du lat låter du dumpadressen vara ett alias för din seriösa låda så kan du radera aliaset när spamet tar över helt.

Fina fisken vettu..

Äääh. Han får behålla sin hotmail för skräp och sen resten till gmail.
Egen domän är överkurs.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800

Fina fisken vettu..

Jag kör egna domännamn kopplat mot gmail :yoparty

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Gmail är vad som gäller, om du inte greppat det av tidigare kör :tummenupp

Vad gäller ditt hotmailkonto så slutar nog spamen om du byter lösenord ;)

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
+1 på Gmail.

Funkar alltid. Inget spam, mer än ner i spamkorgen, och gratis. :tummenupp

Jo. Fast det hamnar en del som inte är spam i spamkorgen också. Sjukt irriterande om du frågar mig.
Jag har hellre så att den sorterar bort lite mindre i början tills jag talat om att det är spam än att den sorterar bort för mycket och jag får lägga tillbaka.

tommi

Guest
Det är ju bara att byta lösenord på hotmailen om du vill ha kvar den skapa ett lösen som är lite mer komplicerat denna gång, så nu var du klar. :)

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Har ett yahoo för skräppost, ett gmail för vanlig post och frugan har ett hotmail som jag också har bekantat mig med.

Av dessa tre vinner Gmail varje dag i veckan på precis alla funktioner som finns. Dom andra två har sina respektive för och nackdelar.

(tja, snart kommer någon påstå att google läser alla dina mail och säljer till NSA, och är du rädd för det så rekommenderas egen domän med egen server samt en hjälm tillverkad av aluminiumfolie)

Jo. Fast det hamnar en del som inte är spam i spamkorgen också. Sjukt irriterande om du frågar mig.
Jag har hellre så att den sorterar bort lite mindre i början tills jag talat om att det är spam än att den sorterar bort för mycket och jag får lägga tillbaka.

Just det har faktiskt aldrig hänt mig även om jag för säkerhetsskull går igenom folder då och då.

Däremot händer det någon gång i månaden att den missar något spam men det är av kanske 700 i månaden och det är ju bättre åt det hållet.

Last edited:

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Då var saken klar! G-mail it is!!!
Tack för det gubbar!!!

:tummenupp

//KaliZ

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Eftersom det kanske hjäper mot att Kaliz adress skickar ut spam :tummenupp

Det hade kanske hjälpt om det var Kaliz konto som skickade ut spam, men eftersom det inte är svårt att skicka e-post som någon annan dvs med någon annans adress så hjälper det nog föga tyvärr..

Att stoppa spam genom att byta lösenord på sitt konto är som att försöka
ragga upp en tjej genom att gå på en "all male" gay klubb, det kan fungera men förmodligen är du ganska fel ute.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Eftersom det kanske hjäper mot att Kaliz adress skickar ut spam :tummenupp

De använder hans adress ja, men knappast kontot. Om Hotmails system är vettigt uppsatta så reagerar dom omedelbart när någon skickar ut 30000 mail i ett svep.

Spoofa epostadresser är ingen konst.

Oavsett är det bra att flytta från hotmail som mest är ett otyg. :tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad