Det ska va en klassfråga att bo utanför storstan. Har man inte råd med bensinen får man bo i stan
Det är ingen mänsklig rättighet att välja var man vill bo. Det är ett privilegium att kunna bo på landet.
Sen kan jag förvisso ogilla statens förflyttning av statliga verk och tjänster till Stockholm där lokaler är dyra samt arbetslösheten redan låg.
För att hitta förslaget om indexuppräkning krävs att man lusläser den 76 sidor tjocka promemorian och tar sig till sidan 33. Där finns det nya systemet beskrivet.
Det ska enligt förslaget införas 2017 och innebär att skatten varje år ska räknas upp med konsumentprisindex plus 2 procent.
Soppan kommer ju aldrig upp i sitt rätta värde, MEN, när slutar du tanka, vad är smärtgränsen?
Smärtgränsen ligger där det är lönsamt med alternativ, kostar alternativet mer så byter jag inte, som jag bor och jobbar måste jag köra om jag inte ska bosätta mig på arbetsplatsen under veckan.
Soppan kommer ju aldrig upp i sitt rätta värde, MEN, när slutar du tanka, vad är smärtgränsen?
Jag antar att man borde bli härdad.
Ändå förvånas jag varje gång över hur många på SH som inte klarar tänka längre än näsan (plånboken) räcker.
Varenda gång bränslepriset höjs gnälls det värre än torrkörda lagerbanor.
Jag tror de flesta av er innerst inne vet om anledningarna till varför bränslet blir dyrare, och varför det bör vara så.
Jag antar att man borde bli härdad.
Ändå förvånas jag varje gång över hur många på SH som inte klarar tänka längre än näsan (plånboken) räcker.
Varenda gång bränslepriset höjs gnälls det värre än torrkörda lagerbanor.
Jag tror de flesta av er innerst inne vet om anledningarna till varför bränslet blir dyrare, och varför det bör vara så.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|