Bensinförbrukning?

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Som dom flesta vet så har jag en strypt rs 06:a och ja undrar om 0.9 i bensinförbrukning e högt för blandad körning..? Jag kollade genom att sätta tripmätaren på 0, fulltanka och sen köra 13 km och när ja tanka igen så behövdes 0.96 l

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
dt125r -svart och röd
okej det låter dyrt men jag har ingen hoj än men min moped drar 0,2 - 0,3 ( dt50 års 91 till salu

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2915012 Som dom flesta vet så har jag en strypt rs 06:a och ja undrar om 0.9 i bensinförbrukning e högt för blandad körning..? Jag kollade genom att sätta tripmätaren på 0, fulltanka och sen köra 13 km och när ja tanka igen så behövdes 0.96 l
Kör en längre sträcka. Kör slut på tanken typ. Och sedan kolla hur långt du kom totalt. Det är en bättre mätning än en sådan kort sträcka. Kör man bara sådana turer så kanske min drar 1.3l/mil i totala förbrukningen.

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Kör en längre sträcka. Kör slut på tanken typ. Och sedan kolla hur långt du kom totalt. Det är en bättre mätning än en sådan kort sträcka. Kör man bara sådana turer så kanske min drar 1.3l/mil i totala förbrukningen.

ok.. jag ska pröva det, jag kommer me svar om nåra dagar antar jag.. (=

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Ursäkta mig men jag har praoat en vecka o mina matematiska kunskaper ligger för tillfället på noll.. men med hjälp av kalkylatorn, massa tid och pappas hjälp så fick jag fram förbrukning till 0.73.. så d e inte så illa egentligen.. lr..?

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Ursäkta mig men jag har praoat en vecka o mina matematiska kunskaper ligger för tillfället på noll.. men med hjälp av kalkylatorn, massa tid och pappas hjälp så fick jag fram förbrukning till 0.73.. så d e inte så illa egentligen.. lr..?

det får jag det också
men mina matematiska kunskaper ligger inte heller i topp
det är ju långhelg och snart tolv så :tungan

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
va du skojar det är ju fan ingeting det drar säkert min trimmade mt mer med 70cc och 22 mm ^^ vill inte veta vad min gasgas drar :S men tanken är ju på 9 L så man kommer la 10 mil iallfall :p:D :) :tungan

Jag vet, det är sjukt lite.. Min gamla Drac körde jag med 80cc setup, inget var original i motorn förutom växellådan då. Alltså körde jag en ganska extrem setup, den drog inte mer än 0.45!!
Och tro mig det är inte så att jag inte kan gasa, för det kan jag :hihi

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2917580 jaha, då vet jag vad det är för nått:gnissla :D
började ana vad det kunde vara för nått:rolleyes:

min ligger väll på MINST 1liter/milen:huvet
kan man inte räkna det i timmar istället,, om jag slår i 4 liter inanna träningen börjar så kan jag köra i typ 2.5 timmar..

enkelt :tungan

edit: med åsnan dårå

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll