Bensinpris i Finland. Samt andra länder.

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Tänkte kolla bensinpriset i Finland, någon som har koll? Ska man komma fulltankad eller tom?
En bra fråga till i samband med det, hur mycket bensin i dunkar får man ha med på Finlandsfärjan?

Tråden kan ju även användas för andra länder om någon vill.

Det kanske t.o.m. finns någon bra hemsida med uppdaterade priser i hela Europa?

Det sägs att de inte tar kort på mackarna nära Motopark så det kan vara läge att växla till sig några Jurosar.

Dom tar kort på mackar runt banan. Men inte vanliga svenska bankomatkort utan det ska vara VISA och krejjor. Bensinen var dyrare där emot här hemma.
Och hur mycket man får ta med sig på färjan är nog bäst att ringa och fråga.
Men det är inte direkt nån inspektion av bilarna innan påkörning såklart. De kör ju tankbilar på båten oxå.

Victor skrev:
Dom tar kort på mackar runt banan. Men inte vanliga svenska bankomatkort utan det ska vara VISA och krejjor.
mÄh, ni hade ju problem med det där i fjol? Hade varken du eller Mankan VISA alltså? Det fattade inte jag, sorry.

pvcraketen skrev:
mÄh, ni hade ju problem med det där i fjol? Hade varken du eller Mankan VISA alltså? Det fattade inte jag, sorry.

Det var hans kort som inte funkade. Hans fattade inte varför hans Nordea bankomatkort inte funkade. Jag orkade aldrig förklara. Själv försökte jag bara undvika att betala nån bensin.

Rekordförsök i trådlyft! :)

Men av goda skäl: en bra tråd!

Vad kostar bensinen i Finland nu? Överväger att köra genom Finland istället för Sverige, om inte bensinen är svindyr.

Hopplöst o tanka med vanliga kontokort i finnlandet såvitt det inte är bemannade stationer,, jag har testat med både Visa och Mastercard,
så se till att det finns bensin i hojjen om du ska köra nattetid för annars får du snällt vänta tills perkelepojkarna masat sig upp o in till macken för att jobba.

jag har testat på St1,Shell och några till o blivit nekad tankning i automat,, bara o köra manuellt o betala i kassan,, turistvänligt,, njaeeee inte riktigt.

Rekordförsök i trådlyft! :)

Men av goda skäl: en bra tråd!

Vad kostar bensinen i Finland nu? Överväger att köra genom Finland istället för Sverige, om inte bensinen är svindyr.

Ungefär samma.
Fastbikelänk från mitten av Juli där du kan se soppapriser ute i europa
http://fastbikes.se/index.php/nyheter/oevriga-nyheter/4379-haer-tankar-du-billigast-i-europa

Sen fattar jag inte med "köra istället genom Finland" Bor du i Haparanda och ska ner till Europa?....eller var i ligger förtjänsten?

Bensinpriset varierar väldigt mycket... Här (Pargas) får man tror jag typ Finlands billigaste bensin för 1.55€/L 95E10, 1,61€/L 98E5.
Men tror att i medeltal ligger 98:an på ca 1.65€/L.

Konstigt detta med kort, vi hade också problem med VISA när vi åkte över till Estland förra sommaren, tror det var endast visa electron som fungerade i bensinmackarna.

välkommen till vårt underbara land!

Sen fattar jag inte med "köra istället genom Finland" Bor du i Haparanda och ska ner till Europa?....eller var i ligger förtjänsten?
Nej, startar i Stockholm. Åker till Åbo och sedan norrut har jag nu bestämt.

Hopplöst o tanka med vanliga kontokort i finnlandet såvitt det inte är bemannade stationer,, jag har testat med både Visa och Mastercard...

...bara o köra manuellt o betala i kassan,, turistvänligt,, njaeeee inte riktigt.
Men stationerna har väl sedelautomater som funkar när de inte är bemannade?

Och när de är bemannade går det väl att betala med VISA?!

:confused:

Last edited:
Lustigt att inte VISA funkar inom EU (Finland, Estland) när det funkar lika bra som hemma (om inte bättre) i Norge... (Som inte är med i EU)

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick