Enligt min kompis på Volvo Cars materiallab (kemi) så funkar bränslekonservering utmärkt - råkade själv ut för att min Honda atv inte startade efter ett vinteruppehåll - han blandade till en häxbrygd att hälla i tanken (som var nästan full med gammal 95-bensin) - sedan startade den nästan direkt. Undvik 95 i tanken över vintern - kör 98 eller Aspen så bör du klara dig utan tillsatserHej
Nån som har erfarenhet kring bensintillsatser? Är det bara hokus pokus eller är det något man bör pytsa i med jämna mellanrum? Har förgasare.
Har du en förgasare kan du bara låta den ligga, har du en motor runt den och kanske en hel hoj så kan du följa tipsen ovan!Hej
Nån som har erfarenhet kring bensintillsatser? Är det bara hokus pokus eller är det något man bör pytsa i med jämna mellanrum? Har förgasare.
Ja, det sitter en hel motorcykel på förgasarenHar du en förgasare kan du bara låta den ligga, har du en motor runt den och kanske en hel hoj så kan du följa tipsen ovan!
Ok, så under vinterförvaring kan det vara bra men att blanda i en tillsats för att "rengöra" en förgasare är pengarna i sjön?Enligt min kompis på Volvo Cars materiallab (kemi) så funkar bränslekonservering utmärkt - råkade själv ut för att min Honda atv inte startade efter ett vinteruppehåll - han blandade till en häxbrygd att hälla i tanken (som var nästan full med gammal 95-bensin) - sedan startade den nästan direkt. Undvik 95 i tanken över vintern - kör 98 eller Aspen så bör du klara dig utan tillsatser
Jag skulle tro att det räcker med att köra så det finns 98 oktan i tanken. Själv kör jag 98 på mina hojar + tillsats. De står varmt så de lättflyktiga ämnena i bensin har troligen lite lättare att dunsta än i kallgarage. Använder STA-BIL efter tips från "kemisten"Ok, så under vinterförvaring kan det vara bra men att blanda i en tillsats för att "rengöra" en förgasare är pengarna i sjön?
Ok, så under vinterförvaring kan det vara bra men att blanda i en tillsats för att "rengöra" en förgasare är pengarna i sjön?
Ja se #3Men, är det någon som har haft problem som kan relateras till bränslet efter en säsongförvaring?
Jag har ändå 13 hojar och tre snöskotrar, alla körs inte ens varje säsong, och det har aldrig varit problem med bränslet.
Om hojen står över vintern, det vill säga mindre än sex månader, så är jag tämligen säker på att man inte behöver göra någonting alls.
Undantaget är om du förvarar den så att det kan bli kondens, då skulle jag säga att full tank är det enklaste.
Allt annat är att göra ett helt onödigt jobb, det är i alla fall min erfarenhet.
Ja, absolut. Veteranhojen är mycket svårstartad efter ett halvår med 95 i tanken och förgasarnas lågfartsmunstycke beckar igen efter bara någon månad. Med alkylat funkar det klockrent.Men, är det någon som har haft problem som kan relateras till bränslet efter en säsongförvaring?
Jag har ändå 13 hojar och tre snöskotrar, alla körs inte ens varje säsong, och det har aldrig varit problem med bränslet.
Om hojen står över vintern, det vill säga mindre än sex månader, så är jag tämligen säker på att man inte behöver göra någonting alls.
Undantaget är om du förvarar den så att det kan bli kondens, då skulle jag säga att full tank är det enklaste.
Allt annat är att göra ett helt onödigt jobb, det är i alla fall min erfarenhet.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |