Bensinupproret!

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
självklart chefen. Tror inte det hjälper och har redan skrivit upp mig på en liknande lista på namninsamling.com eller vad det nu var

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Tegenfeldt skrev:
Gå in på www.aftonbladet.se och skriv upp er ni som inte har gjort det :tummenupp

Jag skulle skriva på en lista som krävde att inte bensinbolagen med ett urverks exakthet höjde bensinpriset lagom till semesterperioden. Ärligt talat finns det någon sommarperiod som inte bensinpriset höjts?
Men att skriva på en lista som har som huvudsyfte att få dig att surfa in på aftonbladet bara för att man inte har några såpasklådisar att skriva om - icke.

Benrangel - ditt skelett i garderoben

Edit - Missa en faktakoll och du sitter med skägget i brevlådan DIRREKCT!!

Last edited:

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
benrangel skrev:
Sen skulle jag gärna skriva på en lista som sänkte skatten ytterligare på etanol och biogas. Allt för att öka incitamenten för en omställning av fordonsparken.

Är inte etanol typ skattebefriat redan? Känns som att den dagen etanol blir stort och dagens bensinskatt skall vältras över på etanol så blir etanol totalt ointressant.

Coola Ola

Guest
benrangel skrev:
Jag skulle skriva på en lista som krävde att inte bensinbolagen med ett urverks exakthet höjde bensinpriset lagom till semesterperioden. Ärligt talat finns det någon sommarperiod som inte bensinpriset höjts?
Sen skulle jag gärna skriva på en lista som sänkte skatten ytterligare på etanol och biogas. Allt för att öka incitamenten för en omställning av fordonsparken.
Men att skriva på en lista som har som huvudsyfte att få dig att surfa in på aftonbladet bara för att man inte har några såpasklådisar att skriva om - icke.

Jag fick för mig att etanol var skattebefriad redan i dagsläget men det kanske bara var koldioxidskatten som är undantagen e85?

Det som jag aldrig förstår med det här listskrivandet är varför ingen skickar listor till bensinbolagen istället för regeringen. Det är inte förrän det senaste årets höjningar av världsmarknadspriset på olja som de här sänk-skatten-på-drivmedel-listorna har börjat dyka upp på allvar. Skattehöjningen har under samma period var obefintlig (jag tror att skatten på bensin höjdes med c:a 15 öre hösten 2003 och såvitt jag vet har inga omfattande höjningar av drivmedelsbeskattningen skett de senaste fem-sex åren, rätt mig gärna om jag har fel)

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Ja skiter i va bensin kostar...för ja tankar inte för mer än hundra spänn ändå

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
sweborn skrev:
Är inte etanol typ skattebefriat redan? Känns som att den dagen etanol blir stort och dagens bensinskatt skall vältras över på etanol så blir etanol totalt ointressant.

Men det är ju skitdyrt på systemet ju :rodnar

Ok, man ska kolla noggrannare. E85 skatten togs bort 2003. Det sänkte priset med ca 60 öre. Det som behövs är alltså mer råg i ryggen och säd på åkrarna. Ut och så vildhavre med er allihopa så ska nog priset på hojtarolja sjunka. :tungan

MrEd

Trying is the first step towards failure
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Speed triple 1050 (Trajjumf spiidtrippel)
freddexwing skrev:
Det enda man kan göra är att rösta rätt.
Listor och vad folket tycker det skiter de i...
(Skrev på ändå...)

/fredde
Japp.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Lika bra dom skattar bort bensinen.
Ni gnällpellar har 2 alternativ:
1, kör mindre.
2, etanolkonvertera.

Inga bortförklaringar nu!

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
Skrev precis på listan!!

Livsan

Egentligen västkustbo ;-)
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Suzuki SV 650 -00
Så där ja!! Nu var det påskrivet! Helt otroligt vad priset har höjts! sjukt!

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
freddexwing skrev:
Det enda man kan göra är att rösta rätt.
Listor och vad folket tycker det skiter de i...
(Skrev på ändå...)

/fredde

Precis, det är så det fungerar i dagens samhälle.

BiB

En gång, ingen gång, två...
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
Yamaha MT-09
Som god skattebetalare :kocko så bara älskar dom mig i det där huset i Stockholm. Samt dom glada gossarna som pumpar upp guldet.

Två bilar, varav den ena drar 1,3, hojen som är som en Ford, drar ca 1 och 1 liter olja på hundra mil, båten suger i sig 1 liter/dist. och givetvis tt-olja.
:huvet :kocko Men ball.

Så länge det finns sådana som mig, mf. så skiter dom fullständigt hur många lister, osv man skriver på, tyvärr. Det ända som förmodligen skulle hjälpa va om alla bara ställde sina fordon. Då kan man se vad som händer innan landet brakar ihop. En och annan trädkramare lär jubla, men va vet dom om verkligheten. :7peta

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln