Berik-djungeln

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Tittar lite på skinnställ och det finns en hel del intressanta Berik i olika modeller.

Frågan är vad som skiljer de olika modellerna från varandra? Jag tycker det är väldigt svårt att hitta information om det. Berik.it har i princip bara foton på de olika modellerna och några symboler i nederkant, som dessutom verkar vara i princip samma för nästan alla modeller.,

De kör ju med sina 4-siffriga modellnummer: 2468, 5904, 5871 osv. Ger dessa nummer någon information eller är de så slumpvalda som de verkar för mig? :confused:

Kort sagt, är det någon vänlig själ som vet lite om de olika ställen eller hur man får tag i mer information om dem?

Åka till handlare vill jag helst inte göra då jag antagligen tänkt mig att köpa via internet pga prisskillnaden.

Tack på förhand. :)

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Så du ska köpa på chans utan att veta om vare sig storlek eller kvalitet är rätt?

Åk till en handlare och prova, du behöver ju inte handla där...

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
SV1000S -07
Åk till handlare och pröva beställ sedan på nätet. Vipps va det problemet ur världen!

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Så du ska köpa på chans utan att veta om vare sig storlek eller kvalitet är rätt?

Åk till en handlare och prova, du behöver ju inte handla där...

Intressant tråd. Jag och säkert fler med mig vill också veta mer om Berikställen och det är klart att det är en fördel att vara påläst även innan man ska på provning hos den lokala handlaren.

Tacksam om någon som vet något om det här skriver några rader.

mvh

Jonas

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Själv ska jag åka o köpa ett berikställ på torsdag. Tänkte göra som ni... testa hos en handlare och sen beställa på nätet. Men personalen på Verona Motor var så trevliga förra gången jag var där så jag väljer att stödja den lokala handlaren... korkat... kanske, men jag fick ett bra pris av dem...och är dem duktiga så stödjer jag dem mer än gärna, även om jag förlorar nån hundralapp...

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
Stödja den lokala handlare är väl väldigt bra, men.... kollade en del på Alpinestars t.ex.

Priset på Alpinestars SG-1 hos handlaren: 7995:-
Priset från USA ink. frakt och moms: 5800:-

En viss skillnad. Med en såpass stor skillnad köper jag inte hos handlaren. Berikställen verkar ha nära nog samma prisskillnad.

Last edited:

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Stödja den lokala handlare är väl väldigt bra, men.... kollade en del på Alpinestars t.ex.

Priset på Alpinestars SG-1 hos handlaren: 7995:-
Priset från USA ink. frakt och moms: 5800:-

En viss skillnad. Med en stor så skillnad köper jag inte hos handlaren. Berikställen verkar ha nära nog samma prisskillnad.

glöm inte tull! då är du nästan uppe de priserna. Om du ska beställa från utomrikes skulle jag rekommendera att göra det inom europa. dessutom tycker jag att det låter lite konstigt att impotera något från usa som är importerat från italien.

Jag köpte ett berik helställ "Laguna Seca" från fc-moto.de + ett par berik motegi handskar och hela kalaset med frakt gick på 6400. helnöjd med grejjerna och priset.

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
glöm inte tull! då är du nästan uppe de priserna. Om du ska beställa från utomrikes skulle jag rekommendera att göra det inom europa. dessutom tycker jag att det låter lite konstigt att impotera något från usa som är importerat från italien.

Jag köpte ett berik helställ "Laguna Seca" från fc-moto.de + ett par berik motegi handskar och hela kalaset med frakt gick på 6400. helnöjd med grejjerna och priset.

Tullen är bara några enstaka procent, vad jag vet. Oftast slipper man den helt..

Sen är jag ju en fikasugen typ, så jag vill helst ha ett delat ställ. :D

Men för att återgå till trådämnet, ingen som har vet var man kan skaffa sig mer info om Berikställen? Deras .PDF filer lämnar som sagt en del att önska tyvärr.

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska