Besiktiga med miniblinkers??

TLR-Johan

Hojlös :(
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Tidigare Suzuki TL1000R. Vill ha en 748:a!
Har någon erfarenhet av att besiktiga hojen med miniblinkers. Gnälls det eller kan man behålla dom på??
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Om det är godkända blinkers är det ju ingen fara.

Sen så beror det ju på dagsformen på besiktningsmannen... :fakta

Jag fick tex igenom min hoj med vrål & hes helsystem, det borde vara omöjligt....

//jaG

TLR-Johan skrev:
Har någon erfarenhet av att besiktiga hojen med miniblinkers. Gnälls det eller kan man behålla dom på??
 

TLR-Johan

Hojlös :(
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Tidigare Suzuki TL1000R. Vill ha en 748:a!
Re: Re: Besiktiga med miniblinkers??

Zeb_Macahan skrev:
Om det är godkända blinkers är det ju ingen fara.

Sen så beror det ju på dagsformen på besiktningsmannen... :fakta

Jag fick tex igenom min hoj med vrål & hes helsystem, det borde vara omöjligt....

//jaG

Så vitt jag vet saknar blinkersglasen "E"-märkning. Alltså = icke godkända??
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Re: Re: Re: Besiktiga med miniblinkers??

Stämmer det, men sitter dom på originalplatsen så är det ingen fara, mig veterligen.

Jag har aldrig sett en besiktningsman leta efter Emärkningar på blinkers iaf....

//jaG

TLR-Johan skrev:
Så vitt jag vet saknar blinkersglasen "E"-märkning. Alltså = icke godkända??
 

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
E-märkt måste det bara vara vid reg-besiktning.

Vid vanlig besiktning går det bra med icke-e-märkta, bara de syns bra. Framblinkers ska synas tydligt 5 m rakt framifrån hojen (omvänt för bakblinkers).

Vad jag vet behöver de inte sitta på ursprungsplatsen heller. Har besiktigat två hojar som har egen hållare för regskylt/blinkers bak, utan anmärkning.

Den ena hojen har dessutom flushmounts monterade där framblinkersen satt från början, och de satt kvar på besiktningen, men då hade jag temporärt skruvat fast ett par vanliga miniblinkers längre ned, vid en öppning i kåpan... blinkade fint, syntes väl framifrån, det sades ingenting om det. Inte ens när jag stod och skruvade dit dem precis innan hojen skulle besiktigas :)
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
När jag besiktat med miniblinkers har de bara kollat om de syns ordentligt. Sotade glas är inte okej dock.
 

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Östra åkern
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Det är sant det där med E-märkning, det finns inget om detta i kraven vid vanlig bes. men däremot placeringen ska du vara noga med. Det finns vissa minimikrav på avståndet emellan dom lysande ytorna, om jag inte minns fel så skall det vara minst 18cm bak och minst 32cm fram och självklart ingen toning.
Är dock lite osäker på måtten men ring till närmaste bes. station så kan dom svara på frågorna.
Sen måste det vara bra ljus i dom också, gärna jämförbart med orginal, men det vill man ju oftast för sin egen skull också. ;) .
 

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Östra åkern
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
wheelieman skrev:
Det är sant det där med E-märkning, det finns inget om detta i kraven vid vanlig bes. men däremot placeringen ska du vara noga med. Det finns vissa minimikrav på avståndet emellan dom lysande ytorna, om jag inte minns fel så skall det vara minst 18cm bak och minst 32cm fram och självklart ingen toning.
Är dock lite osäker på måtten men ring till närmaste bes. station så kan dom svara på frågorna.
Sen måste det vara bra ljus i dom också, gärna jämförbart med orginal, men det vill man ju oftast för sin egen skull också. ;) .

24cm var det fram tydligen, enligt den andra tråden :rodnar
 
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Top