Besikting..:Mad !!!

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
Skulle till Västberga idag och Regbesikta hojen till 25kw. får sticka tidigare från jobbet för att jag ringde och bokade tid för 3 veckor sedan om att jag vill registreringsbesikta hojen till 25kw och det var inga problem dom fixade en tid i västberga den första tiden dom hade var idag så ja vart ju så illa tvungen och ta den även fast det var 3 veckor dit..

Åker från jobbet stressad som en idiot för att jag fick bara ledig sista timmen på dagen. Åker dit med kärra och hela alltet för att hojen inte va försäkrad, så lastar man av allt kom 5 minuter försent och springer in och ber om ursäkt att jag kom lite sent och dom säger; Jo det är lungt jag säger till dom att du kommit.

kör in hojen i deras lokal och sen så bah japp skall vi börja? säger jag till dom och svaret man får: vad gör du här?
jag då: Öhh ja du jag har ju tid halv fyra så ja skall ju reggbesikta nu. svaret då: Glöm det du finns inte med på listan.. vi har haft fyra hojar idag så du finns fan inte med så det är bara och åka igen.. Jag: Jaha men vad skall jag göra då jag kan inte trolla vilket ni har gjort med min tid iaf..

dom: ja du du får väll boka en ny tid då sen vände han ryggen till och forstätter mot fika rummet och innan han SMÄLLER igen dörren säger han: ja du kan dra nu för vi stänger om 30minuter...

TROR ni man känner säg väl bemött.. jag gick i taket och ringe upp till nån höjdare på bilprovningen och dom tycket skälva att jag hade blivit sjukt dåligt bemött och att hon som jag fick tag på där skulle aldrig acceptera den stilen som jag blev bemött. men men jag fick en ny tid den 30onde men fy fan är fortfarande sne som fan efter det här..

KAN man aldrig bli bra bemött jag fattar inte skall det va så svårt och va trevlig eller :S :mad:

KalMana

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
XJR1300
Fyfan vilket cp...

Men det är ju så utan konkurans. Skulle du kunna dra till vilken ex vis verkstad som helst o reg besiktiga så skulle de nog vara mer rädda om sina jobb.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jo många på besiktningen har en grymt taskig attityd.
Jag åkte o ställde mig i drop-in-kön här i byn. Det stod en kona typ en bit bort från där dom andra stod men jag tänkte inte så mycket på det. Efter ett tag kom det ut en sur, skalad besiktningskille o frågade om det va min sporthoj som stod längst bort. "Ja" sa jag då och då sa han att jag kunde GLÖMMA att dom besiktigade den i dan o va förbannad över att jag åkt förbi den jävla konan som bara stod där mitt upp i allt utan skylt. :mad:

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
-
Hade dom bemött en så där så skulle det inte vara det sista de fick höra ifrån en iaf. :mad:

Gick med
31 Oct 2003
Hoj
Fyfan vilket cp...

Men det är ju så utan konkurans. Skulle du kunna dra till vilken ex vis verkstad som helst o reg besiktiga så skulle de nog vara mer rädda om sina jobb.

jag jobbar som mekaniker och vi har Honda agentur men men vi kan inte göra nått.. allt är klart med alla papper och allt men sen att det finns fuckt up people som inte kan ta tag i vad dom lovar kan inte jag göra mycket åt mer en att LACKA UR!!!!!

Säger inte vart ja jobbar (Reklam) så fråga inte.

får väll hoppas det vart rätt denna gången men FAAAAN va lack jag är vill bara slänga på ett macadam och börna igenom hela deras depå och avsluyta med en fuck you burn ut:D

myt61

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Honda
fan vad surt. men lånar tråden lite. när man ska regbesiktiga till 25kw. måste hela hojjen vara orginal? såsom avgas, blinkers, osv

Gick med
31 Oct 2003
Hoj
fan vad surt. men lånar tråden lite. när man ska regbesiktiga till 25kw. måste hela hojjen vara orginal? såsom avgas, blinkers, osv

nja vet inte riktigt men om allt är E-godkännt kan du va lung men jag skulle iaf sätta på orginal rör :tummenupp

myt61

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Honda
ok, problemet e ju att jag inte har orginal delarna, avgas, baklyse, blinkers (ej e märkt) och på vanlig bes så glider den ju igenom. bra att veta innan man åker in. får bli att skaffa lite orginalgrejjer då!

Gick med
31 Oct 2003
Hoj
Fan är fortfarande lack på besiktinger har ju fan räknat med att den skall va klar idag så ÅHHHHHHHH FANS helvette!!

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Jag blev förbannad bara av att läsa ditt inlägg. Jag hade ALDRIG accepterat ett sådant bemötande. Jag hade inte gått därifrån utan att ha haft ett allvarligt snack med den där gubben. Jag hade absolut stävat efter att få sitta ner med honom och hans kollegor på deras kontor och DÄR ringt till deras överordnade och framfört mina synpunkter inför hela kollegiet. Lite knivigt att nå till en sådan situation med med lite psykologi och smort munläder kan det gå. Och kom ihåg att det alltid är lättare att fånga en arg humla med honung än med ättika.

Fan är fortfarande lack på besiktinger har ju fan räknat med att den skall va klar idag så ÅHHHHHHHH FANS helvette!!

Stå på dig! Kräv ersättning för förlorad inkomst, utlägg för transport/bensin etc. Så här får det inte gå till! Kräv att få hojen reg bes redan i morgon, hur det ska lösas är inte ditt problem.

Last edited:

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Jag blev förbannad bara av att läsa ditt inlägg. Jag hade ALDRIG accepterat ett sådant bemötande. Jag hade inte gått därifrån utan att ha haft ett allvarligt snack med den där gubben. Jag hade absolut stävat efter att få sitta ner med honom och hans kollegor på deras kontor och DÄR ringt till deras överordnade och framfört mina synpunkter inför hela kollegiet. Lite knivigt att nå till en sådan situation med med lite psykologi och smort munläder kan det gå. Och kom ihåg att det alltid är lättare att fånga en arg humla med honung än med ättika.
Stå på dig! Kräv ersättning för förlorad inkomst, utlägg för transport/bensin etc. Så här får det inte gå till! Kräv att få hojen reg bes redan i morgon, hur det ska lösas är inte ditt problem.
Det är ofta små män med för mycket makt över oss vanliga.
Jag fick backning på en struntsak + ett sällsynt uselt och rent oförskämt bemötande på SBP.
Skrev till deras HK och klagade.
Nästa gång på återbesöket med samma fordon fick jag hela papperet fullt med 1or och 2or.
Tre man ryckte in och besiktade! Full bes trots ett återbesök.
Bla "mönster dåligt" på ett nytt däck som rullat EN kilometer.
Det är grabbar som har sportsmanship det....

På en annan stn blev det blankt papper utan några extra åtgärder från min sida. :gnissla .

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Människor är i regel idioter i vissa miljöer/situationer, och besiktningsmän jobbar ju med människor i just en sådan miljö så man får ju ha viss förståelse.
Du är nog inte den första som kommer in fem i fyra och påstår att du har bokat tid. Att din tid sen blivit bortsullad på riktigt är ju tråkigt men vad ska dom tro och vad kan dom göra åt saken.
Sedan finns det ju naturligtvis besiktningsmän som inte borde ha det jobbet precis som det t.ex finns motorcyklister som inte borde köra motorcykel.

Gick med
31 Oct 2003
Hoj
Människor är i regel idioter i vissa miljöer/situationer, och besiktningsmän jobbar ju med människor i just en sådan miljö så man får ju ha viss förståelse.
Du är nog inte den första som kommer in fem i fyra och påstår att du har bokat tid. Att din tid sen blivit bortsullad på riktigt är ju tråkigt men vad ska dom tro och vad kan dom göra åt saken.
Sedan finns det ju naturligtvis besiktningsmän som inte borde ha det jobbet precis som det t.ex finns motorcyklister som inte borde köra motorcykel.

Jo men man kommer in en halvtimme innan alla slutar ALLA sitter och fikar och pillar i naveln hur långtid tar det och kolla på 2 papper och se om det stämmer?:mad:

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
jag jobbar som mekaniker och vi har Honda agentur men men vi kan inte göra nått.. allt är klart med alla papper och allt men sen att det finns fuckt up people som inte kan ta tag i vad dom lovar kan inte jag göra mycket åt mer en att LACKA UR!!!!!

Säger inte vart ja jobbar (Reklam) så fråga inte.

Det har du ju i princip sagt nu..bor i Södertälje och jobbar på en firma med Honda agentur, kan det vara Honda Mc Center i Södertälje...? :rolleyes:

Gick med
31 Oct 2003
Hoj
Det har du ju i princip sagt nu..bor i Södertälje och jobbar på en firma med Honda agentur, kan det vara Honda Mc Center i Södertälje...? :rolleyes:

HAHA du har så fel så fel ;) men visst kan du tro de om ni vill asså haha :D

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Hej på er, hade en liknande erfarenhet när jag skulle regbesiktiga min M Roadster tidigare i år.

Hämtade hem en riktigt fin och fullt dokumenterad Z3 M Roadster från Tyskland förra veckan.

Den var i originalskick förrutom ett koniskt sportluftfilter och 18" BBS splitfälgar och H&M väghållningskit i form av ställbara coilovers fram och spacerplattor bakom fälgarna. Måste tillägga att dessa saket ej var upptagna i briefet.

Jag plockade av fälgarna och spacerplattorna och monterade originalfälgar från en M3 e36 med samma däckdimension som i briefet och lät resten sitta.

Nu till det tråktiga, jag rullade in på SBP i Ängelholm igår och det första jag fick höra var "Jaha, så du har köpt en skruvad BMW från Tyskland?".
Jag sa att den här bilen har jag minsann kollat upp ordentiligt och snackat med tidigare ägare, samt ringt till verkstäderna som servat den... osv.

Han påbörjade sin runda och upptäckte att jag glömt skuva tillbaka antennen efter att jag tvättat bilen inför besiktningen. "Det här blir det anmärkning på" sa han med byrsk ton. Jag sa som det var och plockade upp antennen som rullat undet passagerarstolen och skruvade tillbaka den. Då sa han att "nu är det försent, den skall sitta på när bilen kommer in i hallen"

Därefter öppnade han huven för att kolla chassienummer mm. och såg luftfiltret, och röt till "det här är inte original!", då tänkte jag satan, jag fick ingen original luftburk med på köpet.

Därefter kom det jobbiga, han sa att bilen "är för bra för att gå igenom besiktningen" med ironisk ton, hur kommer det sig frågade jag. De här fjäderbenen är justerbara, det får de inte vara sa han. = anmärkning

Summa summarium:
1.Antennfäste, utsickande föremål
2.Motor, otillåten ändring. Avser luftfilter. Uppfyller ej krav enl. VVFS 2003:22
3.Fjäderben, fram, båda sidor, otillåten ändring. Avser luftfilter. Uppfyller ej krav enl. VVFS 2003:22

Antnnen var ju bara att skruva dit

Luftfiltret kan man byta lätt, problemet är att jag inte hade något och fick köpa en ny luftburk för 1000kr.

Fjäderbenen är lite värre, fick köpa 2 st nya original + fjädrar = $$$ :mad:

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Hej på er, hade en liknande erfarenhet när jag skulle regbesiktiga min M Roadster tidigare i år.

Hämtade hem en riktigt fin och fullt dokumenterad Z3 M Roadster från Tyskland förra veckan.

Den var i originalskick förrutom ett koniskt sportluftfilter och 18" BBS splitfälgar och H&M väghållningskit i form av ställbara coilovers fram och spacerplattor bakom fälgarna. Måste tillägga att dessa saket ej var upptagna i briefet.

Jag plockade av fälgarna och spacerplattorna och monterade originalfälgar från en M3 e36 med samma däckdimension som i briefet och lät resten sitta.

Nu till det tråktiga, jag rullade in på SBP i Ängelholm igår och det första jag fick höra var "Jaha, så du har köpt en skruvad BMW från Tyskland?".
Jag sa att den här bilen har jag minsann kollat upp ordentiligt och snackat med tidigare ägare, samt ringt till verkstäderna som servat den... osv.

Han påbörjade sin runda och upptäckte att jag glömt skuva tillbaka antennen efter att jag tvättat bilen inför besiktningen. "Det här blir det anmärkning på" sa han med byrsk ton. Jag sa som det var och plockade upp antennen som rullat undet passagerarstolen och skruvade tillbaka den. Då sa han att "nu är det försent, den skall sitta på när bilen kommer in i hallen"

Därefter öppnade han huven för att kolla chassienummer mm. och såg luftfiltret, och röt till "det här är inte original!", då tänkte jag satan, jag fick ingen original luftburk med på köpet.

Därefter kom det jobbiga, han sa att bilen "är för bra för att gå igenom besiktningen" med ironisk ton, hur kommer det sig frågade jag. De här fjäderbenen är justerbara, det får de inte vara sa han. = anmärkning

Summa summarium:
1.Antennfäste, utsickande föremål
2.Motor, otillåten ändring. Avser luftfilter. Uppfyller ej krav enl. VVFS 2003:22
3.Fjäderben, fram, båda sidor, otillåten ändring. Avser luftfilter. Uppfyller ej krav enl. VVFS 2003:22

Antnnen var ju bara att skruva dit

Luftfiltret kan man byta lätt, problemet är att jag inte hade något och fick köpa en ny luftburk för 1000kr.

Fjäderbenen är lite värre, fick köpa 2 st nya original + fjädrar = $$$ :mad:

Helt sjukt ju...bara för att han inte har råd med en sådan kärra så går det ut över dig när han gör allt han kan för att förstöra i sin avundsjuka :arsele

Blir arg när jag läser det....och givetvis även det trådskaparen skriver om sitt bilprovningsbesök.... :mad:

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...