Tjenare
Idag var jag inne på Besikta bilprovning och besiktigade min gamla Saab 9-5
Fick lite diverse som var slitet, helt ok har inga problem att fixa det.
Det jag inte gillar var att de satte anmärkning på "Ljusbild strålkastare halvljus båda sidor diffus". Detta hade jag anmärkning på förra året (bra att veta) och jag fixade det genom att våtslipa och klarlacka glasen. De blev nästan som nya och ljuset har aldrig varit så bra på de åren jag haft bilen.
Nu gav de anmärkning igen (ombesiktning) jag sa som det var att det är åtgärdat men han var sur och sa att det där hjälper inte det är bara att byta "du skulle bytt de förra året det stod på protokollet du fick då". Nya strålkastare 3000:- styck och beg från skroten (där plasten också är sliten/oxiderad) börjar väl på en 6-700:- / styck.
Frågan är:
Jag fixar till de grejer som är slitna och kör sedan in och gör en ny besiktning hos en annan bilbesiktning firma (ex carspect finns där jag bor). Ser de protokollet/att jag varit hos besikta för ett par veckor sedan?? Jag gissar att de inte gör det då det är helt skilda företag.
Någon som vet??
Jag är övertygad om att mina strålkastare är inom ramen för godkännande så jag lägger hellre en femhundring på nybes än att byta strålkastarna.
Idag var jag inne på Besikta bilprovning och besiktigade min gamla Saab 9-5
Fick lite diverse som var slitet, helt ok har inga problem att fixa det.
Det jag inte gillar var att de satte anmärkning på "Ljusbild strålkastare halvljus båda sidor diffus". Detta hade jag anmärkning på förra året (bra att veta) och jag fixade det genom att våtslipa och klarlacka glasen. De blev nästan som nya och ljuset har aldrig varit så bra på de åren jag haft bilen.
Nu gav de anmärkning igen (ombesiktning) jag sa som det var att det är åtgärdat men han var sur och sa att det där hjälper inte det är bara att byta "du skulle bytt de förra året det stod på protokollet du fick då". Nya strålkastare 3000:- styck och beg från skroten (där plasten också är sliten/oxiderad) börjar väl på en 6-700:- / styck.
Frågan är:
Jag fixar till de grejer som är slitna och kör sedan in och gör en ny besiktning hos en annan bilbesiktning firma (ex carspect finns där jag bor). Ser de protokollet/att jag varit hos besikta för ett par veckor sedan?? Jag gissar att de inte gör det då det är helt skilda företag.
Någon som vet??
Jag är övertygad om att mina strålkastare är inom ramen för godkännande så jag lägger hellre en femhundring på nybes än att byta strålkastarna.