RED_LiME skrev:Hej Hej..
Hur går det till i en motorcykel besiktning?
Kollar dom effekten eller blir sura över trim?
*Har fått som tips att inte ha på Gianelli röret när jag besiktar.. hehe.*
cRoC skrev:Det finns ingen bromsbänk på bilprovningen så de kan inte bevisa något, så strypa behöver ni inte göra. Det enda dem kan säga är "Vad bra den gick för att vara 11kW".
cRoC skrev:Visst kan dem det, men det bevisar fortfarande inte att den är över 11kW. Och de gör sig knappast besväret, får de ens riva isär hojen?
cRoC skrev:Det finns ingen bromsbänk på bilprovningen så de kan inte bevisa något, så strypa behöver ni inte göra. Det enda dem kan säga är "Vad bra den gick för att vara 11kW".
Tror inte de kör ner den till autobahn för att testa hojen...Alex.J skrev:Okej det stämmer kanske men tänk om du kommer in med en Aprilia RS 125 eller cagiva mito eller något. Typ strypt går dessa hojar i 120 130km/h.
Du kommer in ostrypt dit killen hoppar upp och kör iväg kommer tillbaka och säger fan mätaren stannade för fan på 180km/h. OPS då kan man fan inte säga att den är strypt eller
jo men om poliserna misstänker att det är en ostrypt 125`a så tar de in den för bänkning MEN det finns polisstaioner runt om i sverige som inte har bänkar, så de få ta till gamla hedeliga sättet, få lite skit under fingrarna,,,... men visar det senare att den är ostrypt när de har skruvat sönder allt så sätter de ihop allt igen och tar me dig och hojen till en verkstad och bänkar den... jag håller me dig, verkar som en idiotisk väg att gå (tror att du menar så iallafall.. =) )... aja men de gör så, först bänkar den (om de har en bänk) om inte, skruva SEN till en bänk.... vet inte varför men men... de va så för honom som åkte dit iallafall..... :^)cRoC skrev:Hur kan dem se att den ger mer än 11kW? Polisen kanske inte hittar en strypning, men dem kan inte bevisa att den är över 11kW. Det där tror jag faktiskt inte på, det krävs en bänkning för att bevisa det.
Alex.J skrev:Självklart att dom inte gör. Jag ska inte strypa min när den ska besiktas
Jag trodde att ni fattade vad jag menade när jag skrev det innan.
ett nytt "bevis" och strypning på att man har strypt hojen går på nästan 2-2500kr som nämts tidigare... men de går säkert att fixa billigare... men jag skuller inte riskera iallafall att köra me 24kw på papperet... då kan man lika gärna köra me tung hoj direkt....RED_LiME skrev:Men jag MÅSTE väl strypa min när jag ska besiktiga? Min står det i papperna att den är 24kW så då är det ju en mellanklass hoj, och jag som tar A1 kort kommer få fan o helvete av farbror polisen om dom blir sura o tar in mej till kanten och ser det på papperna... SÅ jag ska göra en besiktning som dom kollar effekten o lägger in i papperna att det är 11kW istället för 24 o sen efter det står i papperna är det nästan bara fritt fram att ta bort strypningen!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |