Besiktning ostrypt

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Tjena!
Har fått hem min cagiva mito 125a och den e strypt för tillfället och ska besiktas om exakt ett år,
så jag undrar då om ja stryper av den, och lämnar in den ostrypt kollar dom effekten och ger mig underkänt då?
måste ja strypa den igen för att kunna besikta?
 

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
Går OFTAST bra att besiktiga utan strypningar :)

Jag funderar själv på att bara rycka ut kontakten till avgasporten så borde den ju få lite mindre effekt... ska pröva detta någon dag nu i veckan, skulle vara bra om den stryper såpass mycket att den inte orkar dra ordentligt vid 7k å uppåt, någon som prövat?

Är du duktig på svets tar det ju inte lång tid att svetsa i en liten strypbricka :)
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Annars kan man montera en varvtalspär, o begränsa max varvtalet om man vill.

eller altenativ montera en stryp plugg i insug eller begränsa så troteln ej rör sig fullt upp när man drar fullgas.
 
Last edited:

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
undrade bara om de gick igenom annars,
Men plugg i röret är de som gäller om ja ska besikta strypt får väl svetsa ditt lite lätt sen knacka ut skiten sen igen
varvspärr/blackbox är ju de sämsta som finns.. imo för att de sabbar tändningen
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
undrade bara om de gick igenom annars,
Men plugg i röret är de som gäller om ja ska besikta strypt får väl svetsa ditt lite lätt sen knacka ut skiten sen igen
varvspärr/blackbox är ju de sämsta som finns.. imo för att de sabbar tändningen

Jo klart det kan sabba tändnigen men vem har sakt att man ska ligga på varvbryt en längre stund :va
 

Larco

2taktsfrälst
Gick med
25 Jan 2004
Ort
08
Hoj
Ducati 748R '01 & Honda NSR125R '90 X2
Jag har besiktat 2 ostrypta 125or, varav den ena (RG125f) dessutom hade trimpipa, dämpare, öppet luftfilter och några icke godkända miniblinkers i bak. De slog dock ned på blinkersna.

Observera att jag inte rekomenderar dig att göra som jag men jag har lyckats 2 utav 2 ggr. Slår de ned på att den är ostrypt antar jag att man måste reg.besikta den med strypsats monterad av legitimerad firma.

Det borde väl gå att bara strypa insugsröret till luftburken för enkelhetens skull?
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
usch de där med ombesiktning låter inte kul.. huvuden kommer ju rulla om farsan får reda på jag kör i 160 på vägarna..
får bli att svetsa en liten plugg och sätta i mynningen eller längre ner i headern sen dra ut avgasports kablen..
 
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Top