Besiktning på Dekra, Jägersro Malmö - rekommenderas.

sweanders

Medlem
Gick med
27 Jul 2015
Ort
Malmö
Hoj
2001 Honda CBR1100XX Blackbird
Jag besiktigade min Blackbird på Dekra, Jägersro idag och det var trevlig kunnig personal.

Kan rekommenderas, 10% rabatt om man är medlem i SMC på Dekra.

Nu två års körning klart, ska bara byta tillbaka till den riktiga halvljuslampan. :D
 

Bifogat

  • 19264299_10155027084911773_5333728806196502846_o.jpg
    19264299_10155027084911773_5333728806196502846_o.jpg
    94.6 KB · Visningar: 133
Last edited:

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Dekra? Bes.företaget som propagerar i EU för årlig besiktning av MC och mopeder:mad:
Undviker Dekra Tyskar som försöker föra över sina metoder hit.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ja, Dekra är fan ta mig ondskan självt!

Dom håller 7,5 HELTIDSTJÄNSTER igång nere i Bryssel och Strassbourg, fördelat på 17 officiellt anmälda och ackrediterade individer, och pumpar in upp mot en miljon Euro varje år - för att göra livet svårare för just oss, under täckmanteln att det är "för din eeeeggen skuuuull".

https://lobbyfacts.eu/representative/41ec7aa301544adb805aa142020b0d4a

Att besiktiga hos Dekra är ett utmärkt sätt att hugga sig själv och ens egna intresse i benet, och jag kan bara inte fatta varför SMC gått i säng med dessa mörkermänniskor.

Dom skall bara bojkottas. Rakt upp och ner bojkottas.
Sälja sin MC-själ för 10% i rabatt? Tack men nej tack.
 
Last edited:

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ja, ondska är något annat, och det var taskigt att pissa på TS parad när han var glad för att fått besiktigat och ville dela med sig. F'låt för det.

Men, faktum kvarstår: Dekra är den som jobbar och lobbar hårdast för att fler typer av fordon skall besiktigas oftare, mer ingående och mer kostsamt för fordonsägaren.

Inte min kopp te.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ja, Dekra är fan ta mig ondskan självt!

Dom håller 7,5 HELTIDSTJÄNSTER igång nere i Bryssel och Strassbourg, fördelat på 17 officiellt anmälda och ackrediterade individer, och pumpar in upp mot en miljon Euro varje år - för att göra livet svårare för just oss, under täckmanteln att det är "för din eeeeggen skuuuull".

https://lobbyfacts.eu/representative/41ec7aa301544adb805aa142020b0d4a

Att besiktiga hos Dekra är ett utmärkt sätt att hugga sig själv och ens egna intresse i benet, och jag kan bara inte fatta varför SMC gått i säng med dessa mörkermänniskor.

Dom skall bara bojkottas. Rakt upp och ner bojkottas.
Sälja sin MC-själ för 10% i rabatt? Tack men nej tack.

Detta var nyheter för mig. Har du koll på hur det är med de andra besiktningsföretagen?
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Mej veterligt sitter de andra bolagen stilla i båten och låter Dekra dra lasset i Bryssel.
Dom är störst med typ tiofaktor på det dom gör, och allt det dom åstadkommer nere i Bryssel gynnar även deras konkurrenter.
...samt drabbar oss.

Liknelsen med cykelkörkort är inte fel, och fick Dekra som dom ville så skulle vi rulla in både åkgräsklippare och stavmixers till dem årligen för att få en kontrolluggla på dem.
 

Topass

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2016
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki er6n 2016
Besiktigade min r6a på dekra i våras.
Tyckte det var fantastiskt dom godkände nästan allt.
Tänkte först plocka bort alla mods men tänkte äh jag provar först.
Sparkade in en tratt i helrörssystemet och åkte dit.
Kom undan med avgasröret,
Blinkersen fram som jag fortfarande är förvånad över att dom godkände och bakdäcket jag hade då som var slut. Enda dom anmärkte på var xenonljuset som förra ägaren monterat men tog 5min att byta till original sen var det ur världen :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Har två gånger fått samtal om att min bokade tid är avbokad och tidigaste tid jag kunde få var 4 om veckor, så näää aldrig mer dekra.
Dekra söder om Stockholm
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Och tydligen finns även förslag på att alla nya bilar ska besiktas årligen från första dagen....

Jag visste dock inte vad det kom ifrån men nu blev det tydligt.... Idioti.

Har aldrig och kommer aldrig använda Dekra....
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
det väl inte så svårt att räkna ut
dom tjänar dubbelt så mycket om alla motorcyklar ska bes varje år

Jo fast det är förutsättningsvis att dom faktiskt tjänar något på det :) Man kan ju kika runt lite här hemma och då hur många stationer som erbjuder besiktning av hoj samt tillgängligheten/utlagda tider.

Ang. Dekra tror jag eller tycker varken eller. Grejjen är att misstänksamt tro att allt går ut på att sätta dit medborgarna är köksbordspolitik i sin högglans. Om man istället frågar utanför husknuten kan säkert någon förklara med ganska enkel mattematik.

#1 Statstik styr besiktningsintervallen

#2 För att detta ska vara genomförbart krävs en ekonomi

Sen om vad det nu gäller ska besiktas med 12 eller 24 månaders intervall regleras i slutändan med priset oavsett.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Att sätta dit medborgarna var väl vad som gjordes när bilprovningen privatiserades?
Vad fick vi förutom höjda priser?
Gnället om att det inte fanns tider hos bilprovningen var bara gnäll från hängrövar
som inte har koll på något i sina liv.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Själv skulle jag aldrig få för mig att rulla in till ngn av riskkapitlisternas anläggningar, jag kör vidare med bilprovningen, trevliga ivf här där jag bor, inga inga köer/väntetider, ingen stress. Besiktigade min fyrhjuling nu i våras, visste att bakaxellagrena behövdes bytas innan men orkade inte fixa det då jag skulle sälja den. Chansade och rullade in obokat. Givetvis påpekade besiktningsmannen att bakaxeln glappar under besiktningens gång och jag såg en tvåa framför mig men icke.

-nä du, inga större fel sa han men fixa bakaxeln så snart du bara kan och du behöver inte komma tillbaka för ombesiktning:tummenupp

Sålde den dagen efter men påpekade för köparen vad som behövdes fixas men det var inga problem!
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Att sätta dit medborgarna var väl vad som gjordes när bilprovningen privatiserades?
Vad fick vi förutom höjda priser?
Gnället om att det inte fanns tider hos bilprovningen var bara gnäll från hängrövar
som inte har koll på något i sina liv.

Mja det kan man dividera i dödagar, enkla svaret är ändå EU och i den frågan har naturligtvis just Dekra ingen skuld om man nu vinklar det så.

Enda som skulle kunna ändra på den punkten är Swexit eller att besiktningsmarknaden fungerade så dåligt att det hela skulle behöva organiseras om. Jag tror inte det är någon ändring vi kommer se under våra mc-karriärer i vilket fall.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Orka engagera sig i sån fråga.
Skiter fullkomligt i vad det står på skylten ovanför dörren.
Man ser till att fordonet är i besiktningsbart skick och bokar på den station som har en ledig tid som passar och ligger bra till i förhållande till platsen man befinner sig på.
 

sweanders

Medlem
Gick med
27 Jul 2015
Ort
Malmö
Hoj
2001 Honda CBR1100XX Blackbird
Oj, vilken diskussion det blev.

Jag kan inte tänka mig annat än att de som tjänar pengar på besiktningar vill sälja fler besiktningar och jag har svårt att se hur detta kan göra dem sämre.

Jag är fortfarande nöjd och den dagen förtroendevalda politiker tar konstiga beslut så röstar jag på någon annan. Jag skyller inte på marknadskrafterna som påverkat dem.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Orka engagera sig i sån fråga.
Skiter fullkomligt i vad det står på skylten ovanför dörren.
Man ser till att fordonet är i besiktningsbart skick och bokar på den station som har en ledig tid som passar och ligger bra till i förhållande till platsen man befinner sig på.
Vad skönt att gå genom livet utan att bry sig:7peta
 

Coq Rouge

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Nacka
Hoj
Aprilia RSV Mille 1000, -99
Alla besiktningsbolag lär lobba för detta, det är enormt med pengar inblandat. Opus börskurs påverkades när det var diskussioner om besiktning oftare/mera sällan.Minns inte vilket det var.

Besiktningsbolagen är som körskolorna, lobbar stenhårt för att få våra pengar. Alla värdelösa handledarkurser och risk A och nu får de pengar av eu-mopedisterna.

Om 10 år kommer det nog krav på att alla som vill cykla ska gå en obligatorisk kurs i körskolans regi.

Gudarna ska veta att det skulle behövas en kurs för cyklister! :7peta, Det verkar som om dom lämnar kvar allt vett hemma så fort dom får på sig det tajta lycrakläderna :huvet... Vad avser folk utan vett så kommer dom på bottenplats, slagna enbart av politikerna :smasha
 
Nyheter
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

Top