Hej. Jag ska lämna in min hoj för att ta bort strypningen. Men har besiktningstid om ett par veckor. Kollar dom om den är 25kw? Vekstaden sa att dom inte gjorde det men man vill ju vara på den säkra sidan.
Om du har besiktning om ett par veckor, kan du lika gärna vänta de veckorna med att ta bort strypningarna. så är du ju på den säkra sidan.
Nu kommer snart alla moralkärringar hoppa på dig om att man inte får ta bort strypningar, skenförsäkra och allt möjligt. Lycka till
Nej det va det som va grejen. Jag bokade att ta bort stypningen först och det är svårt att få tag på ny tid. Likadant jag fyller ju 21 nu i vår så jag får ju köra på den, men det är ju ett helvete att få tag på besiktingstid.
Det kan nog bli svårt att få igenom hojen på besiktning, just med tanke på att dom provkör den. Det är rätt stor skillnad på ~35hk och 100-110. Tror inte att dom godkänner en sån grej. Han som besiktigade min hoj (strypt) sa: "Ja den gick ju inte upp på bakhjulet direkt, så den är nog strypt".
Men om du ändå fyller 21 snart så kan du väl egentligen regga den som ostrypt/full effekt och sen ändå köra på den. Det syns ju inte direkt på hojen om den är reggad som mellan eller tung. Chansen är rätt liten att bli stoppad av polisen och om du blir det lär du i vilket fall åka dit för olovlig körning, strypt eller inte.
/paco
När dom provkörde min hoj gasade dom knapp under provkörningen, tvivlar på att besiktningsmannen varvade den mer än 5000rpm SÅ ATTeeee
Vi vill inte ha en massa skenförsäkringar som drar upp dom ärligas premier... Regga och försäkra som ostrypt, eller kör den strypt...
Har man inte råd får man låta bli!
om dom provkör hojen på besiktningen så kan dom faktiskt börja fundera lite, det är jue rätt stor skillnad mellan orginal hästarna (100-120?) i din hoj & en strypt (36).
jag har mkt bättre hoj så sett då den bara har 48hk orginal
Det kan nog bli svårt att få igenom hojen på besiktning, just med tanke på att dom provkör den. Det är rätt stor skillnad på ~35hk och 100-110. Tror inte att dom godkänner en sån grej. Han som besiktigade min hoj (strypt) sa: "Ja den gick ju inte upp på bakhjulet direkt, så den är nog strypt".
Men om du ändå fyller 21 snart så kan du väl egentligen regga den som ostrypt/full effekt och sen ändå köra på den. Det syns ju inte direkt på hojen om den är reggad som mellan eller tung. Chansen är rätt liten att bli stoppad av polisen och om du blir det lär du i vilket fall åka dit för olovlig körning, strypt eller inte.
/paco
/paco
Ja herr Polis
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA