Besiktningshjälp!

J-DOG

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
Yamaha R1 - 01
Halllå!

Äntligen börjar mc-säsongen närma sig för min del. Problemet är bara besiktningen.

Hur kinkiga är det på t.ex undertails? Jag har en R1:a med blinkers, broms och vanliga ljus - allt i ett. 2cm ifrån varandra under på untertailen á la Amerikansk modell. Är det lite beroendes på vem man får som besiktingsman hur hårda de är? Är det någon som har "byggt" en temporär lösning någon gång som har lust att visa en bild eller två... Frågan är om man får igenom den med ett par silvertejpade orginallysen på vardera sida? :D

Tacksam för svar och tips!

//Jonas

Krisse

Medlem
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Sprint ST -08 . VFR 1000 -98 -såld
Tjena J-DOG din gamle räv.

Hur är det med resten av invictusfamiljen? :tungan

Du har inte orginalprylarna kvar? Självklart beror det på vilken besiktningsman man får. Men hade jag varit du hade jag nog testat turen. :tummenupp

Lycka till!

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Har åkt till besiktningen med silvertejp o massa skojjiga lösningar!
Det går alltid bra bara det är korrekt och sitter fast under provkörningen : )

Björk

Socio #3561
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Ducati
Halllå!

Äntligen börjar mc-säsongen närma sig för min del. Problemet är bara besiktningen.

Hur kinkiga är det på t.ex undertails? Jag har en R1:a med blinkers, broms och vanliga ljus - allt i ett. 2cm ifrån varandra under på untertailen á la Amerikansk modell. Är det lite beroendes på vem man får som besiktingsman hur hårda de är? Är det någon som har "byggt" en temporär lösning någon gång som har lust att visa en bild eller två... Frågan är om man får igenom den med ett par silvertejpade orginallysen på vardera sida? :D

Tacksam för svar och tips!

//Jonas

Dumheter, det är väl bara att åka in 2 gånger, om du nu fått backning på den första gången. Var är problemet?

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping