Besiktningsincident

markus_120

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
a
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Last edited:

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
Göra som du gjorde fara någon annanstans om man har möjlighet, endel tror dom är störst, vakrast o bäst i hela världen bara :rolleyes:

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Hoj
ingen
Tänk om ändå mc-handlarna hade tänkt likadant. Nej du ser lite för vild ut för motorcykel. Du kan köra ihjäl dig efter att du köpt den här så du får inte köpa motorcykel här, hej då med dig :D

Jag hade begärt det han sa skriftligt och sedan anmält händelsen. Vad du kan och inte kan göra efteråt har inte han ett dugg att göra med

Tommy.exe

Guest
Sjukt. När jag var inne med min gixxer så hade jag provisoriska blinkers på som satt med en skruv vardera och "glappade" rätt mycket. Kablarna had jag dragit ut ur cutsen och fäst på bakkåpan med tejp. Likaså nummerplåten, man kunde vrida den hur man ville med en fingertryckning.

Besiktningsgubben bara skrattade å skakade på huvet. Sa sedan: "besiktningsgrejer? Ja, jag kan ju bara kolla det du kommer hit med." Sen skrev han ut ett blankt papper. :)
Slipon var inte heller nåt bekymmer.

Go gubbe!! Det är skillnad på folk och folk.

(När han provkörde så varvade han upp till 6-7k. Sen när han kom in sa han att han inte vågade vrida mer. För fy fan vad det bar iväg :D)

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Var en snubbe i klubben som pula in en snusdosa i ljuddämparen för att få ner ljudnivån. Efter att han fått godkänt så varvade han till, blåste ur snusdosan, och for därifrån ...

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Måste vara olagligt för dem att neka dig godkännande för att du "åker hem och byter system" Det måste du bara kunnat överklaga och fått rätt på direkten + pengarna tillbaka eller nåt liknande.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag hade aldrig nånsin accepterat att han inte godkände för att du kan byta när du kommer hem.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Har också fått kommentaren "-Besiktningskittet på ser jag" och ett stort :)

Och det med enkelsving och ombyggd bakdel men ändå inga problem!

Till TS: Du borde har stått på dig redan andra gången du var där, de har ingen som hellst rätt i att spekulera vad du gör efter en kodkännd kontrollbesiktning!

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
..
Jag hade begärt det han sa skriftligt och sedan anmält händelsen. Vad du kan och inte kan göra efteråt har inte han ett dugg att göra med
Det går alltid att överklaga..
Tjafsa här är meninglöst, möjligen underhållning för oss andra.
Som alltid, sånt ska man ha skriftligt på, och ev överklaga, men var beredd på att byta bes stn efteråt! :rolleyes:
Det gjorde INTE jag och återkom och fick anm på ett däck med gjutskägget kvar.. (rullat 1km..).
Det svenska mesiga att bara "knyta handen i fickan" lönar sig inte.
Är nån myndighetsperson extremt korkad, begär personens namn och allt skriftligt.
Det funkar.
Av samma anledning ska man alltid kommunicera skriftligt med myndigheter . Aldrig per telefon.
Det som står på ett papper det står där och "de" tvingas ansvara för det.
Har haft så mycken kommunikation med myndigheter att jag VET!

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Vad stod det på besiktningspappret som anledningen till att den inte blev godkänd sista gången?

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Andra gången är helt regelvidrig!
Samma sak om man skulle ge någon fängelse för ett brott som kanske ska begå i framtiden!

Ja jag vet att man kan bli straffad för förberedelse till brott!

Bilprovningen i Ursvik är klockren dom besiktade min blade och det enda han klagade över var farthindren på rakan utanför så han inte kunde prova ordentligt...

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
"Denna gång fick jag till svar att dom inte godkände motorcykeln pga att jag skulle kunna åka hem o byta avgassystem efteråt. Han var även denna gång otroligt dryg o kaxig."

Va i helvete? :huvet Dummaste jag hört nånsin, det där skulle jag dampa loss totalt på.

Fräd

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Japanskt och Österrikiskt
Ääääh, jag har körförbud på min enduro-reggade maskin för att bilprovningen propsade på att blinkers skulle finnas även fast det i registreingsbeviset står att den registrerats med undantag på bland annat den punkten. :tummenupp Den har blivit godkänd sen 99, men senast var det stopp :gnissla

Ska se om jag hittar pappret och kan scanna in det :banana
Code:
DISPENS:FORDONET GODKÄNT ENLIGT DE UNDANTAG SOM VÄGVERKET MEDGIVIT FÖR MOTORCYKLAR AVSEDDA FÖR TÄVLINGSVERKSAMHET INOM ENDURO ALTERNATIVT TRIAL. 

DISPENS:B13C KÖRRIKTNINGSVISARE
DISPENS:B19A STÄNKSKYDD FR, UTFORMNING
DISPENS:B19B STÄNKSKYDD B, UTFORMNING
DISPENS:F37B HASTIGHETSMÄTARE, BEF

Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
sjukt.. dom har inte med o göra hur svårt el enkelt det är o ta bort nå likn.
dom ska kontrollera ljudet samt se att de inte är trafikfarligt!.
jag skulle tjafsa tills jag skulle få rätt, skulle kunna står där flera timmar :D

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Var en snubbe i klubben som pula in en snusdosa i ljuddämparen för att få ner ljudnivån. Efter att han fått godkänt så varvade han till, blåste ur snusdosan, och for därifrån ...

En rulle eltejp funkar fint. Lämplig mängd tejp dras bort tills rullen kan tryckas in bakifrån.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping