Besiktningsperiod

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Skeppshult. En blå.
Tjena
Fick en lapp från Bilprovningen som tyckte att jag skulle komma till dem och visa upp bågen.

Besiktningsperioden är "t.o.m. september 2006". När jag bokade på nätet precis så fick jag en liten varning om att "tiden du valt är före din besiktningsperiod. Vill du verkligen boka denna tiden?"

Jag bokade tiden (8.e aug) eftersom jag antog att: visst borde jag kunna det.

Har jag gjort bort mig nu? :tomten

timm skrev:
2281253 Tjena
Fick en lapp från Bilprovningen som tyckte att jag skulle komma till dem och visa upp bågen.

Besiktningsperioden är "t.o.m. september 2006". När jag bokade på nätet precis så fick jag en liten varning om att "tiden du valt är före din besiktningsperiod. Vill du verkligen boka denna tiden?"

Jag bokade tiden (8.e aug) eftersom jag antog att: visst borde jag kunna det.

Har jag gjort bort mig nu? :tomten

Inte helt säker men jag tror att du måste besiktiga om din hoj då i September, är så iallafall för bilar om man besiktigar de innan sin inställelseperiod :gnissla

Probotector skrev:
2281297 Inte helt säker men jag tror att du måste besiktiga om din hoj då i September, är så iallafall för bilar om man besiktigar de innan sin inställelseperiod :gnissla
Men vaffan?

Saxade detta precis från bilprovningnens hemsida.

"Lätta släp, mc och husvagnar besiktas senast 48 månader efter fordonet togs i trafik för första gången, och därefter senast 24 månader efter den senaste godkända kontrollbesiktningen genomfördes. Besiktningsmånaden styrs efter tidpunkten för den senaste utförda kontrollbesiktningen. "

Jag fattar det som att om jag besiktar min hoj nu i augusti måste nästkommande besiktning sedan ske senast augusti 2008.
:va :tänkersäkertförmycket

Probotector skrev:
2281297 Inte helt säker men jag tror att du måste besiktiga om din hoj då i September, är så iallafall för bilar om man besiktigar de innan sin inställelseperiod :gnissla
Neej de måste man inte. Man får besiktiga 10 ggr om året om man så vill och besiktningen räcker i 2 år.

Probotector skrev:
2281328 Jag var inte helt säker :(
Jag är iaf nöjd med era svar! :pannkyss

Vi lär oss att:
* Besikta MC.n när du vill, efter du besiktat har du två år till nästa gång.

* Besikta inte bilen i onödan. Du måste göra om det då rätt period infaller (slutsiffran på reg.nr.)

timm skrev:
2281712 Jag är iaf nöjd med era svar! :pannkyss

Vi lär oss att:
* Besikta MC.n när du vill, efter du besiktat har du två år till nästa gång.

* Besikta inte bilen i onödan. Du måste göra om det då rätt period infaller (slutsiffran på reg.nr.)

Perfekt, det är just så sporthoj.com ska fungera, att man lär sig så mycket som möjligt i varje tråd :tummenupp

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back