Beslagta bil?

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Efter att ha sett några "repo" program om beslagtagning av bilar i de stora amerika så börjar man fundera

Oftast så får de inte nyckeln till bilen men då alla köra automat i de landet så undrar jag.

Sabbas inte en väldig massa växellådor och däck mm
eller finns det någon "säkerhets brytpinne på växellådan när den ligger i park och hur gör man när hjulen är svängda och man lyfter i baken blir inte bilen då ett helvete att köra iväg med?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tar de inte ofta bilen på trailer då? Inga rullande hjul i backen altså utan bara upp med bilen på ett flak då?

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
De flesta bilar driver bara på en axel, majoriteten av dom är automatväxlade vilket betyder att lyfter man i drivaxeln så behöver man inte oroa sig för att handbromsen skulle vara dragen eftersom nästan alla nöjer sig med P-läget!

Det går att bärga bilar med fullt vridna framhjul men dom tar lite plats ;)
Kan man bara dra undan bilen så finns det dollys som man stoppar under den axeln som ligger i marken!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
För övrigt, varför ens sända ett sådant skitprogram som inte ens är på riktigt? Lika kasst som "moonshiners", det kan ju bara vara amerikanarna själva som tror att det är på riktigt?

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
För övrigt, varför ens sända ett sådant skitprogram som inte ens är på riktigt? Lika kasst som "moonshiners", det kan ju bara vara amerikanarna själva som tror att det är på riktigt?

berätta nu detaljerna som inte gör de riktigt :)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Väx upp, sen när är realitysåpor annat än båg?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
berätta nu detaljerna som inte gör de riktigt :)

Ok, ta vilket program som helst. Mellan 00.01 och typ 40.01 så finns detaljerna :D

Det räcker att se ett program för att inse att det är båg, om vi nu snackar samma program. Repo nånting, nån fet äcklig tant och nån fet mexican och en skallig FD wrestlare typ som hämtar upp bilar. Solklart båg.
Moonshiners likaså. Men det kanske inte ens är tänkt att föreställa verkliga program, jag kan ha missat något då jag inte kollar på skräpet.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Ok, ta vilket program som helst. Mellan 00.01 och typ 40.01 så finns detaljerna :D

Det räcker att se ett program för att inse att det är båg, om vi nu snackar samma program. Repo nånting, nån fet äcklig tant och nån fet mexican och en skallig FD wrestlare typ som hämtar upp bilar. Solklart båg.
Moonshiners likaså. Men det kanske inte ens är tänkt att föreställa verkliga program, jag kan ha missat något då jag inte kollar på skräpet.

de jag kollat på har en ödla som logga men jag förstår inte varför det inte skulle kunna gå till så ?
Jag kan spela in en liknande såpa, men istället hur trafiken i sverige är , och var o varannan dag så kan jag visa liknande saker ..

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
de jag kollat på har en ödla som logga men jag förstår inte varför det inte skulle kunna gå till så ?
Jag kan spela in en liknande såpa, men istället hur trafiken i sverige är , och var o varannan dag så kan jag visa liknande saker ..

Det är möjligt att själva tillvägagångssättet stämmer, men det jag menar är att det de filmar är fejk, på låtsas. Jag zappade på tv för någon vecka sedan och då fick den skalliga muskelknutten stryk av en liten tjej på 45 kg i karatekostym. Men det var så uppenbart fejk så man blev förbannad, men som sagt så kanske det inte ska verka riktigt.
Men återigen, vi kanske pratar om två helt olika tv-serier :crash

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det är möjligt att själva tillvägagångssättet stämmer, men det jag menar är att det de filmar är fejk, på låtsas. Jag zappade på tv för någon vecka sedan och då fick den skalliga muskelknutten stryk av en liten tjej på 45 kg i karatekostym. Men det var så uppenbart fejk så man blev förbannad, men som sagt så kanske det inte ska verka riktigt.
Men återigen, vi kanske pratar om två helt olika tv-serier :crash

Om jag minns rätt, så talar de om i början att det är "reinacted" men "based on true storys".
Eller på svenska: Bluff.

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...
I operation repo står det ju att det är bluff, men baserat på en verklig händelse om jag minns rätt.

Ere samma med Moonshiners då? För dom nämner ibland i det programmet att dom inte kan filma visa saker för dom får då "problem" med lagen.

Så är allt det fejk och inte baserat på nåt riktigt? Jag tycker det är rätt underhållande på sina sätt, men funderat lite på det med. Som killen som är "smugglare" på mc eller bootlegger som dom säger, han måste ju åka dit direkt nu när alla sett han och hans mc släp.

Varför snackar han Tim Smith om att gå laglig hela tiden och han bygger ju en lokal till sitt destileri etc.
Det e dax att nån börjar snacka :confused: :):tungan:)

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
nu börjar det glida iväg lite känner jag.

De tekniska detaljerna var de det skulle handla om.. går en automat inte att bärga om handbromsen är dragen annat än på trailer?

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Förresten. Snor tråden lite. Har sett att det sitter hjulboja på grannens vw? Wtf. Punka på bägge fram med. Någon som har en teori? Kronkalle? Nån som jävlas? Grannen vill stöldskydda lite extra? Baltic inkasso?
Han/någon hade dessutom parkerat den andra bilen konstigt på tvären, som om han ville dölja låset på hjulet.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping