Beslutsångest efter att ha crashat cykeln!

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
Tjena pojkar, hoppas ni och era hojjar mår bra där ute.
krockade me hojen för nån vecka sen och försäkringsbolaget lutar starkt mot att skrota den
Så står nu framför ett litet dilemma här som jag vore tacksam om ni kunde tycka till och säga vad ni skulle ha gjort ha gjort osv.
Står här utan hoj och kommer väl få ut runt 25-30k för cagivan. Grejen är att jag får ta mellankortet i mitten av oktober. Så min fråga är, skulle ni köpa en ny 125a för att åka sommaren ut och sen sälja i höst och riskera gå back massa pengar, köpa en skrutthoj som man inte kan gå back på så mycket. Eller skulle ni skitit i att köpa en 125a och stå hojlös här ute på landet en hel säsong för att spara pengarna till en 600a i höst?

Har feta jävla ångesten så vore gött med lite åsikter!
tack på förhand!

//mårten

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Beror på hur sugen du är på att åka i sommar! Hade jag varit du så hade jag tagit pengarna och sparat till en fräckare eller köpt en mellan hoj direkt för de som finns i plånboken. :)

Lätt mc marknaden suger hårt just nu, i alla fall om man har Cross/Motard och försöker sälja, har haft ute min i snart 2 månader, och det är bara tre som har ringt, och alla tre har man hört bara på rösten att de inte kommer att köpa hojen.
Ingen kan till och med att ge skambud, eftersom att jag satte priset j..ligt lågt från start bara för att bli av
med den så fort som går. :3freak

Borde ju vara nu som flest folk ringer, nu när suget kommer på våren, men inte det :(
Jag må låta biter, men som det ser ut nu, så får jag nog ha kvar hojen, för jag tänker inte skänka bort den bara för att bli av med den :huvet

Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Jag hade samma problem som du, antingen köpa en hundratjufemma och börja köra direkt eller skaffa en stor hoj och snällt ställa mig i kö för en uppkörning (nu är jag ju 19 så jag slipper vänta till Oktober :arsele)..
För mig var en stor hoj ganska så självklar men hade jag varit i dina skor så hade jag köpt mig en ny 125a, annars kommer du sitta och gnida picken mot tanken heeeela sommaren utan att få köra! :gnissla

Cagiva raptor

Gick med
15 Aug 2010
Hoj
gott med lite svar! det tackar jag för, har lite att fundera på =)
För mig var en stor hoj ganska så självklar men hade jag varit i dina skor så hade jag köpt mig en ny 125a, annars kommer du sitta och gnida picken mot tanken heeeela sommaren utan att få köra! :gnissla

Tack du! Men vad skulle du isåfall ha köpt för cykel? jag tänkte för vilken prisklass. Är bara så rädd att gå back en massa pengar när man säljer iväg den i höst eller nästa vår. Fast sjunker tex en 07a aprilia för runt 27k så mycket? vad tror du =)

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Jag hade nog köpt en Aprilia RS -02/03 för strax under 20k, den lär inte tappa särskilt mycket till hösten.
Kan dock tänka mig att en nyare dito (-07 och framåt) tappar betydligt mer.

Cagiva raptor

Gick med
15 Aug 2010
Hoj
Jag hade nog köpt en Aprilia RS -02/03 för strax under 20k, den lär inte tappa särskilt mycket till hösten.
Kan dock tänka mig att en nyare dito (-07 och framåt) tappar betydligt mer.

ah okej! =)
tack som fan för alla svar! Det känns ganska nyttigt att läsa lite åsikter just nu =)

ILikeSpeed

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2012
Hoj
Aprilia rs 125 2005
jag skulle köpa en aprilia rs 05 eller gamlare för ca 15k, jag köpte min en 05 som är kört bara 16000km för 1200e men jag bor i Finland så jag har inte riktigt kol på hur mkt de kostar i sverige. MEN en sak är säkert sitt inte och längta till landsvägen, köp en aprilia

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...