Beställa från mlol.de

shogge

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2008
Hoj
Gixxer 750
Hej,
Jag försöker beställa ett skinnställ från mlol.de.
Men efter X antal mail så har jag fortfarande inte lyckats med det.

Förra månadens erbjudande va ett Dainese Laguna Seca ställ för 599 euro.
Jag ville ha ett gult size 52. Gula var slut så jag frågade efter svart...
Då fick jag detta svar:

black is only as the new 2008 version B which looks exactely same bút with the new soft d-skin leather for 659,00 avialable ….rgds, mlol

Okej tänkte jag.. låter väl bra. Så jag skrev att jag ville beställa det.
Då fick jag detta svar:

size 52 at the moment only the waterbag version with drinking system in the back hub available……price 689,00……….rgds, mlol

Okej? Vad är nästa grej? O varför höjer dom priset hela tiden? Var ska det sluta? Någon annan som har beställt därifrån och haft problem?

Och en sak till, det här med waterbag.. någon som har testat?

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag skulle chilla lite med ett företag som har ordet "lol" i namnet :)

CH

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2005
Hoj
Ducati 749
Jag har beställt grejor därifrån och har inte haft några problem alls med dem. Det var 3år sedan så jag kommer tyvärr inte ihåg hur snabba de var med leverans.

Mulles

MedLem
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
F.d STK 600 åkare-numera hojlös
Jag har köpt skinnställ på plats i butiken och de är väldigt trevliga. Låter lite som språkförbistring och kan bero på att de trots allt är tyskar och kanske inte är lika bevandrade i engelska som oss svenskar. Prova och maila på tyska om du har möjlighet. Då får du nog ett mer lättförståeligt svar :) !

Såvitt jag vet så är det en ärlig och välanlitad firma som enligt de själva ofta säljer och skickar kläder till sverige.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Jag har försökt beställa nån gång, men det kan bli ett jäkla mailande, som i trådskaparens fall, hit o dit. Man ser ju tyvärr inte vad som finns hemma!

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Jag har försökt beställa nån gång, men det kan bli ett jäkla mailande, som i trådskaparens fall, hit o dit. Man ser ju tyvärr inte vad som finns hemma!

Har beställ från dom en runda och det blev mycket mailande men leveransen var utan större problem. Lite dumt att man inte får någon indikation på hur ens order ligger till bara. Fick ett mail om att det var beställt men sen hörde man inte mycket mer. Mitt drog ut lite på tiden eftersom jag beställde mitt i säsongen men blev kompenserad med ~20€ avdrag på priset :tummenupp
Mailade och fick oftast snabba svar. Dock är inte engelska-kunskapen den bästa hos dom. Men man försår oftast vad dom menar :)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Har beställ från dom en runda och det blev mycket mailande men leveransen var utan större problem. Lite dumt att man inte får någon indikation på hur ens order ligger till bara. Fick ett mail om att det var beställt men sen hörde man inte mycket mer. Mitt drog ut lite på tiden eftersom jag beställde mitt i säsongen men blev kompenserad med ~20€ avdrag på priset :tummenupp
Mailade och fick oftast snabba svar. Dock är inte engelska-kunskapen den bästa hos dom. Men man försår oftast vad dom menar :)

det jobbiga med tyskarna är att om man frågar mer än 3frågor, får man fortfarande bara svar på 2 av dem...
Hänt flertalet ggr... därav blir det mer mailanade med!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...