Beställa från UK???

loop

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
ZX7R 97:a
Tänkte att innan jag skickar min beställning så måste jag kolla upp lite med er... Tänkte beställa lite varor från England, men vet inte hur det funkar... Det står på hemsidan att: Shipping charges are £5 per item to Europe...
Då är det alltså 5 pund som e fraktavgiften...
Men nu till det som gör mig lite :confused:

As we are based in the Channel Islands, VAT is not applicable. However please note, HM Customs have the right to collect duty on certain goods over £18.00. Should this be the case we will guarantee to refund the duty paid upon presentation of your duty receipt. Goods under £18.00 are not liable for VAT.

Nu e ju frågan... Hur mycket kan jag behöva pröjsa för det där då???
Sakerna jag köper går på 35 pund + 5 pund frakt... Men hur mycket kan de extra avgifterna ligga på???
Och sen den dummaste frågan:
När varorna kommer hit, är det då beräknat till svenska kronor när jag ska hämta ut det???

Tacksam för lite råd och hjälp!!!
:Bugar

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Det står "£5 per item" så är det bara en sak är frakten väl på 5£ pund.

Blir väl om du har otur moms 25% på det när det kommer till Sverige, tull skall det inte bli eftersom det är inom EU och priset om det är postförskott kommer att vara i kronor.

Är lite osäker hur det ligger till med import för privat personer.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
5 pund i frakt per beställt objekt.

Dom har ingen skatt därifrån han skickar, därför kan storbritannien belägga försändelsen med sin skatt, om det sker så återbetalar avsändaren mot skattekvitto(som det står).
Inom EU skickar man skatt (om skatten är betald i avsändarlandet) och tullfritt.

//jaG

loop skrev:
Tänkte att innan jag skickar min beställning så måste jag kolla upp lite med er... Tänkte beställa lite varor från England, men vet inte hur det funkar... Det står på hemsidan att: Shipping charges are £5 per item to Europe...
Då är det alltså 5 pund som e fraktavgiften...
Men nu till det som gör mig lite :confused:

As we are based in the Channel Islands, VAT is not applicable. However please note, HM Customs have the right to collect duty on certain goods over £18.00. Should this be the case we will guarantee to refund the duty paid upon presentation of your duty receipt. Goods under £18.00 are not liable for VAT.

Nu e ju frågan... Hur mycket kan jag behöva pröjsa för det där då???
Sakerna jag köper går på 35 pund + 5 pund frakt... Men hur mycket kan de extra avgifterna ligga på???
Och sen den dummaste frågan:
När varorna kommer hit, är det då beräknat till svenska kronor när jag ska hämta ut det???

Tacksam för lite råd och hjälp!!!
:Bugar

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...